۲۸ توصیه برای پیشگیری از سوزش سر دل (۲)

بعضی از داروها موجب تشدید علائم سوزش سردل می‌شوند. در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید. شاید بتوان از داروی جایگزین دیگری استفاده کرد.

28 توصیه برای پیشگیری از سوزش سر دل (2)

با معده پر به رختخواب رفتن می‌تواند موجب تشدید علائم سوزش سردل شود.

 حداقل تا دو ساعت پس از خوردن غذا، از انجام فعالیت بدنی و شدید خودداری کنید.

 اگر سیگاری هستید، این عادت بد را ترک کنید.

 بعضی از داروها موجب تشدید علائم سوزش سردل می‌شوند. در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید. شاید بتوان از داروی جایگزین دیگری استفاده کرد.

 سروگردن شما هنگام خواب حداقل باید بالاتر از سطح بدن قرار گیرد.

 خم شدن موجب افزایش علائم ریفلاکس معده می‌شود. به جای خم کردن کمر، زانوهای خود را خم کنید.

شکست عادت شیرینی‌جات

اگرچه مصرف زیاد تمامی مواد غذایی موجب جذب کالری بیشتر می‌شود، ولی مطمئناً مصرف مواد غذایی شیرین منجر به افزایش شدید وزن می‌گردد.

مشکل اصلی بیشتر مواد غذایی مملو از شکر، مثل آب‌نبات‌ها، دسر و نوشابه‌ها، کالری زیاد و نداشتن ویتامین و مواد معدنی است و متأسفانه از آنجا که اغلب افراد بیش از هر طعم دیگری تمایل به شیرینی دارند، علاوه بر اینکه دچار اضافه وزن می‌شوند بدن آنها با کمبود انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مواجه می‌گردد.

باید کاری کرد و مصرف شیرینی‌جات را کاهش داد. در این زمینه به راهنمایی‌های زیر که توسط کارشناسان ارائه شده‌اند توجه کنید:

 سعی کنید نیاز بدن خود را به مصرف شیرینی با میوه‌ها برطرف کنید که منبع عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

 هنگام انتخاب شیرینی‌ها محصولاتی را انتخاب کنید که برخی از مواد مغذی را داشته باشند؛ مثل بستنی، ماست یخ‌زده و یا دسرهای حاوی میوه یا آجیل، اگرچه ممکن است کالری و چربی آنها بیشتر باشد، ولی مواد مغذی آنها نیز بیشتر است.

 به‌طور کامل خود را از خوردن شیرینی محروم نکنید، زیرا موجب مصرف کالری بیشتر می‌شود به جای محرومیت کامل، عاقلانه رفتار کنید و مصرف شیرینی را در رژیم غذایی خود به اعتدال برسانید.

 یاد بگیرید که گرسنگی احساسی و گرسنگی فیزیکی با یکدیگر فرق دارند. گرسنگی عاطفی اغلب ناشی از خستگی، استرس و تنهایی است که به پرخوری منجر می‌گردد و تمایل به مصرف غذاهای ناسالم را بیشتر می‌کند.

 هنگام تهیه شیرینی‌ها و غذاها از نصف و یا یک سوم شکر توصیه شده در دستورالعمل تهیه آن استفاده کنید.

 هنگامی که احساس نیاز به خوردن شیرینی پیدا می‌کنید، دو قاشق چایخوری مربا و یا عسل را با یک تکه نان تست بخورید و یا چند عدد توت‌فرنگی میل کنید.

 مصرف قند خود را در صبحانه با کاهش شیرین‌کننده‌ها، کاهش دهید و از غلات شیرین نشده و محصولاتی استفاده کنید که در تهیه آنها قند کمتری به کار رفته باشد.

 جایگزین کردن شیرین کننده‌های مصنوعی نیز یکی از روش‌های کاهش مصرف قند روزانه است. البته در نظر داشته باشید که اگر یک تکه کیک شکلاتی بزرگ را به همراه چای که با شیرین کننده مصنوعی شیرین شده باشد میل کنید، هیچ تفاوتی در دریافت شکر روزانه ایجاد نشده است. باید به مقدار مصرف شیرین کننده‌ها نیز دقت داشته باشید.

 شیرینی‌ها و شکلات‌ها را از دسترس خود دور نگه دارید.

 هنگام مراجعه به سوپرمارکت‌ها از، غرفه‌های فروش محصولات شیرین دوری کنید و مصرف میان وعده‌های خود، از جمله میوه‌ و سبزی‌های تازه را افزایش دهید.

 هرگاه احساس ضعف و گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید، گاه مغز ما به درستی نمی‌‌تواند تفاوت میان گرسنگی و تشنگی را دریابد.

 حتی‌الامکان از محصولات تازه استفاده کنید و از خرید میوه‌ها و سبزی کنسروی، کمپوت‌ و یا خشک شده خودداری ورزید، زیرا به نسبت نوع ارگانیک و تازه آن حاوی مقادیر بیشتری شکر هستند.

 

 

برای خواندن بخش اول- 28 توصیه برای پیشگیری از سوزش سر دل- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان