۱۰ فیلم فانتزی شاهکار که باید دید

فیلم جادوگرها محصول سال ۱۹۹۰ میلادی و بر اساس رمانی نوشته روالد داهل است. این فیلم فانتزی و تاریک دارای حس شوخ‌طبعی و طنز نیز است

10 فیلم فانتزی شاهکار که باید دید

فیلم‌های فانتزی بسیار مشهوری همچون ارباب حلقه‌ها (Lord of the Rings) و هری پاتر (Harry Potter) ساخته شدند. اما در این مطلب، قرار است به ده فیلم فانتزی شاهکار بپردازیم که کمتر مورد توجه قرار گرفتند و باید حتما آنها را دید.

در ادامه با ما همراه باشید.

10- فیلم جادوگرها (The Witches)

The Witches (1990)

The Witches (1990)

فیلم جادوگرها محصول سال 1990 میلادی و بر اساس رمانی نوشته روالد داهل است. این فیلم فانتزی و تاریک دارای حس شوخ‌طبعی و طنز نیز است. فیلم جادوگرها با بازی آنجلیکا هاستون در نقش یک جادوگر بی‌رحم است که بچه‌ها را چندان دوست ندارند. اتفاقات این فیلم عمدتا در درون هتلی رخ می‌دهد که در آن، مجمعی سالانه برای جادوگران در حال برگزاری است. فیلم جادوگرها، فیلمی عجیب و گاهی اوقات مضحک است.

9- فیلم دیو و دلبر (La Belle et la Bête)

LA BELLE ET LA BÊTE (1946)

LA BELLE ET LA BÊTE (1946)

فیلم دیو و دلبر محصول سال 1946 میلادی است و بر اساس داستانی بسیار مشهور و شناخته شده است که اقتباس‌های سینمایی زیادی از آن ساخته شده است. از همین رو، اقتباس‌های تازه سبب شده تا این فیلم کمتر دیده شود. فیلم دیو و دلبر به کارگردانی ژان کوکتاو است و گرچه ممکن است الان شناخته شده نباشد اما در زمان خود، اثر شاهکار بوده است. این فیلم، به عنوان یکی از بهترین آثار سینمای فرانسه شناخته می‌شود.

8- فیلم ماجراجویی‌های بارون مایچوزن (The Adventures Of Baron Munchausen)

The Adventures Of Baron Munchausen (1988)

The Adventures Of Baron Munchausen (1988)

در فیلم ماجراجویی‌های بارون مایچوزن، این شخص، یک نمایش‌نامه در مورد زندگی خودش را متوقف می‌سازد تا هر برداشت آزادی که سازندگان نمایش‌نامه از زندگی او داشتند را اصلاح نماید. او سعی دارد تا داستان زندگی واقعی خودش را بازگو نماید و با این حال، داستانی بسیار فانتزی و خیالی ارائه می‌کند که باور کردن آن بسیار دشوار است. فیلم ماجراجویی‌های بارون مایچوزن، یکی از آثار خوب تری گیلیام به شمار می‌رود.

7- فیلم گرد ستاره (Stardust)

Stardust (2007)

Stardust (2007)

فیلم گرد ستاره محصول سال 2007 میلادی است. این فیلم به کارگردانی متیو وان و با بازی رابرت د نیرو و کلیر دانس است. فیلم گرد ستاره اقتباسی سینمایی از رمانی نوشته نیل گیمن است. این فیلم، یک فیلم فانتزی پر از انرژی پر از کاراکترهای پر زرق و برق است که توسط بازیگران بسیار برجسته و مورد تحسینی به تصویر کشیده می‌شوند. از جمله بازی‌های عالی فیلم، نقش‌آفرینی میشل فایفر در نقش یک جادوگر شیطانی است.

6- فیلم سقوط (The Fall)

The Fall (2006)

The Fall (2006)

تارسم سینگ، در ژانر فانتزی، تخصص دارد و فیلم سقوط نیز یکی از برترین آثار او به شمار می‌رود. در فیلم سقوط، عناصر فانتزی داستان تنها در درون ذهن کاراکترها است و این کاراکترها بر اساس داستانی هستند که توسط یک بدلکار بیمار برای یک پرستار خیال‌پرداز بازگو می‌شود. از دیگر آثار او تارسم سینگ می‌توان به فیلم سلول (The Cell) و آینه آینه (Mirror Mirror) اشاره کرد.

5- فیلم اژدهاکُش (Dragonslayer)

Dragonslayer (1981)

Dragonslayer (1981)

فیلم اژدهاکُش محصول سال 1981 میلادی است. در بسیاری از جهات، این فیلم، یک فیلم فانتزی قرون وسطایی سوال‌ برانگیز است. در این فیلم، یک پادشاهی تحت حملاتی از سوی یک اژدهای نفس آتشین قرار دارد و همین سبب می‌شود تا یک جادوگر جوان به سفری برود تا این هیولا را بکشد و شاهدخت را نجات دهد. کاراکترهای فیلم نامطلوب هستند و داستان نیز قابل پیش‌بینی است و تنها نکته مثبت در مورد فیلم نیز جلوه‌های بصری آن است.

4- فیلم شهر کودکان گمشده (The City Of Lost Children)

The City Of Lost Children (1995)

The City Of Lost Children (1995)

فیلم شهر کودکان گمشده، یک فیلم فانتزی تاریک است. این فیلم فرانسوی به کارگردانی مارک کارو و ژانر پیر ژونت است. این فیلم داستان گروهی از کودکان را بازگو می‌کند که توسط یک موجود اسیر شدند و این موجود به دنبال آن است تا رویاهای آنها را به سرقت ببرد. فیلم شهر کودکان گمشده دارای جلوه‌های بصری برجسته و منحصربه‌فردی است و داستان آن نیز به خوبی اجرا شده است.

3- انیمیشن شاهزاده مونونوکه (Princess Mononoke)

Princess Mononoke (1997)

Princess Mononoke (1997)

انیمیشن شاهزاده مونونوکه محصول سال 1997 میلادی است و کارگردانی آن نیز در دستان کارگردان افسانه‌ای دنیای انیمه هایائو میازاکی است. این کارگردان توانست تا استودیو جیبلی را به عنوان یک استودیوی انیمیشن سازی پیشگام بشناساند. انیمیشن شاهزاده مونونوکه، به موضوعاتی مربوط به طبیعت و حرص بشر می‌پردازد. این انیمه دارای انیمیشن برجسته، اکشن جذاب، پیامی عاری از زمان و موسیقی متنی عالی است.

2- فیلم لیدی هاک (Ladyhawke)

Ladyhawke (1985)

Ladyhawke (1985)

فیلم لیدی هاک محصول سال 1985 میلادی است. دهه هشتاد میلادی پر از فیلم‌های فانتزی قرون وسطایی بوده است و یکی از این آثار نیز فیلم لیدی هاک است که با اینکه فیلم خوبی است اما عاری از یک کاراکتر برجسته و متمایز است. با این وجود، بازیگران فیلم بسیار عالی بودند که شامل روتگر هاور، متیو برودریک و میشل فایفر است. بخش‌های جداگانه فیلم لیدی هاک بسیار قوی و قدرتمند هستند و همین سبب می‌شود تا این فیلم فانتزی، یکی از کامل‌ترین فیلم‌های دهه هشتاد میلادی باشد.

1- فیلم ببرها نمی‌ترسند (Tigers Are Not Afraid)

Tigers Are Not Afraid (2017)

Tigers Are Not Afraid (2017)

طرفداران دنیاهای جادویی باید حتما فیلم ببرها نمی‌ترسند را ببینند. این فیلم که محصول سال 2017 میلادی است، دارای سبکی است که عناصر فانتزی را با درون مایه‌ای واقع‌گرایانه به تصویر می‌کشد. این فیلم از عناصر فانتزی بهره گرفته تا یک داستان دلخراش و ناراحت‌کننده را بازگو نماید، داستانی که در مورد یک دختر جوان است که سعی دارد تا در یک شهر مکزیکی درگیر جنگ مواد مخدر جان سالم به در ببرد. فیلم ببرها نمی‌ترسند، یکی از آثار کمتر شناخته شده ژانر فانتزی به شمار می‌رود که حتما باید آن را دید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان