ماهان شبکه ایرانیان

رمز و راز‌های موفقیت (۱)

افراد موفق و یا ناموفق وجود ندارند، بلکه ظرفیت و قدرت موفق یا ناموفق بودن است که باعث می‌شود افراد بطور بالقوه کارهایی را انجام دهند که منجر به موفقیت‌شان شود و در واقع از این قابلیت استفاده می‌کنند.

رمز و راز‌های موفقیت (1)

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

موفقیت به معنای دستیابی به تمام چیزهایی است که می‌خواهید وقتی به تمامی اهداف و خواسته‌های‌تان نایل شوید، احساس پیروزی خواهید کرد. موفقیت موجب می‌شود که شما با افتخار سرتان را بالا بگیرید و احساس خوشحالی و رضایت داشته باشید.

چگونه در زندگی موفق باشیم
برخلاف باور عموم، افراد موفق و یا ناموفق وجود ندارند، بلکه ظرفیت و قدرت موفق یا ناموفق بودن است که باعث می‌شود افراد بطور بالقوه کارهایی را انجام دهند که منجر به موفقیت‌شان شود و در واقع از این قابلیت استفاده می‌کنند و افراد دیگری که اشتباهاً آنها را ناموفق می‌خوانیم، فقط از آن قابلیت استفاده نمی‌کنند.

در واقع، قابلیت موفقیت در آنها وجود دارد و تنها کاری که باید انجام دهند، این است که دقیقاً شیوه افراد موفق را دنبال کنند و هدف از این مقاله همین است. اگر واقعاً دوست دارید فرد موفقی باشید، ابتدا باید درک صحیحی از برخی مفاهیم داشته باشید که این مفاهیم به طور بالقوه می‌توانند ظرفیت و پتانسیل موفقیت را در شما محدود کنند و منجر به عدم موفقیت بشوند. افراد موفق از این مفاهیم مضر دوری می‌کنند:

عدم تداوم
اگر شما استعدادها، مهارت‌ها و قابلیت‌ خوبی داشته باشید، ولی بعد از یکی دو بار شکست، امید خود را از دست بدهید، خیلی زود از مسیر صحیح خارج خواهید شد. فقط افرادی موفق هستند که با وجود شکست‌ها و موانع پی‌درپی همچنان به راه خود ادامه می‌دهند و با تلاش و کوشش همچنان به دنبال اهداف خود هستند. یاد بگیرید، حتی اگر صدها بار شکست خورده و به زمین افتادید، دوباره بایستید؛ حتی اگر مجبور باشید از نو آغاز کنید.

 باورهای اشتباه
باورهای اشتباه، ایده‌های غلطی هستند که شما در مورد خودتان و چیزی دارید. مثلاً یکی از نمونه‌ها باور کاذب این است که بگویید: «من هیچ‌گاه در چنین کشوری نمی‌توانم کار پیدا کنم». باورهای غلط محدود کننده قابلیت فرد و در واقع محدود کننده موفقیت هستند. برای خلاص شدن از این باورهای کاذب، ابتدا باید آنها را بشناسید و با آنها به طور کامل مبارزه کنید. این باورها نه تنها قابلیت‌های شما را در دستیابی به موفقیت محدود می‌کنند، بلکه می‌توانند زندگی شما را به کل نابود کنند.

عدم انعطاف‌پذیری
انعطاف‌پذیری، توانایی انطباق با شرایط خارجی است. در واقع انعطاف‌پذیری، توانایی امتحان شیوه‌های جدید است؛ یعنی زمانی که یک روش با شکست مواجه می‌شود، از روشی دیگر استفاده کنید و به روش جدید دیگری متوسل شوید. هر چقدر انعطاف‌پذیری شما بیشتر باشد، سازگارتر خواهید بود و شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین وقتی شیوه و روش قدیمی شما با شکست روبه‌رو می‌شود، دوباره آن را تکرار نکنید، بلکه به دنبال یک روش جدید و مؤثرتر باشید.

موفقیت مربوط به ترس
در اینجا منظور ترس عادی نیست، بلکه نوعی از ترس است که می‌تواند در توانایی شما برای کسب موفقیت مؤثر باشد و در واقع ترس از شکست و عدم موفقیت است. این نوع ترس مانع از تلاش حقیقی و در نهایت منجر به شکست می‌شود؛ پس با آن مبارزه کنید، زیرا ترس از شکست موجب شکست می‌شود.

کمبود اعتماد به نفس
اگر اعتماد به نفس کافی نداشته باشید، نمی‌توانید ایده‌های خود را ارائه کنید و خجالت موجب می‌شود با شنیدن اولین جواب منفی دچار ترس و یأس شده و از فرصت‌ها و رویاهای خود چشم‌پوشی کنید؛ در حالی که ممکن است همین فرصت‌ها شانس موفقیت شما را افزایش دهند. بنابراین اگر می‌خواهید موفق باشید، باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.

عدم برنامه‌ریزی 
وقتی شما هدف و برنامه‌ای نداشته باشید، به عنوان بخشی از برنامه افراد دیگر مورد استفاده قرار خواهید گرفت. اگر شما برای رهبری تیم بازی‌تان، برنامه‌ریزی نداشته باشید، پیشقدم نشوید، شخص دیگری رهبری تیم را به عهده خواهد گرفت و اگر برای دستیابی به یک شغل خوب در ذهن‌تان برنامه‌ای نداشته باشید، فرد دیگری با برنامه‌ریزی به آن دست خواهد یافت و در حالی که افراد دیگر به پول و شهرت و موفقیت می‌رسند، شما فقط تماشاگر خواهید بود...

 

 

برای خواندن بخش دوم -رمز و راز‌های موفقیت- اینجا کلیک کنید. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان