راهنمای برنامه ریزی سفرهای نوروزی ۱۴۰۱

تاریخ ترکیه هزارساله است و میلیونها داستان در هر گوشه‌ی آن نهفته. ترکیه را می‌توان اولین محل قدرت امپراتوری‌های بزرگ در دنیا دانست

راهنمای برنامه ریزی سفرهای نوروزی 1401

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی 1401 افراد بسیاری در صدد انتخاب مقصد مناسب سفر هستند و وجود آب و هوای مناسب نیز رغبت را دوچندان کرده است. در ادامه تلاش می کنیم تا در باره برخی از انتخاب های مناسب برای سفرهای نوروزی شما را یاری کنیم.

سفر به ترکیه

تاریخ ترکیه هزارساله است و میلیونها داستان در هر گوشه‌ی آن نهفته. ترکیه را می‌توان اولین محل قدرت امپراتوری‌های بزرگ در دنیا دانست. هیتی ها، لیکیه، رومی‌ها، عثمانی‌ها و جنگ‌هایی عظیم که در سرزمین تروا رخ دادند تنها چند نمونه از داستانهای امپراتوری‌هایی ساکن در ترکیه هستند. ترکیه مملو از غذاهای شگفت‌انگیز، فرهنگ غنی و آب‌های فیروزه ایی است. تورهای ترکیه از جذاب ترین تورهای مسافرتی برای نوروز 1401 هستند. اگر تصور شما از تورهای ترکیه سفری هزینه بر است می توانید به تورهایی مثل تور زمینی آنتالیا یا تور زمینی وان بیندیشید که قیمت های مناسب تری دارند ضمن آن که به کشوری خارجی سفر کرده و با آداب و فرهنگ مردمان سایر کشورها آشنا خواهید شد. حتی می توانید به شهرهایی همچون ازمیر فکر کنید. شهر افسوس در حدود 1500 سال قبل از میلاد مسیح یک پایتخت قدرتمند به حساب می آمد. این شهر یکی از اصلی ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است. این شهر تاریخی در ازمیر قرار دارد و بد نیست بدانید که مردم کشور ترکیه، اِفِسوس را شهری جادویی می‌دانند و معبد آرتمیس که از عجایب هفتگانه جهان است در این شهر قدیمی قرار دارد. مهمترین جاذبه‌های شهر افسوس عبارت‌اند از: تئاتر بزرگ، کتابخانه سلسوس و کلیسای سنت جان اگرچه شهر افسوس جزو بزرگ‌ترین شهرهای امپراتوری روم بود اما بیشتر آثار تاریخی این شهر متعلق به دوران یونانی‌هاست و مطمئن باشید که از بازدید آن پشیمان نخواهید شد.

سفر به ارمنستان

تور زمینی ارمنستان از دیگر گزینه های خوش قیمت پیش روی شما برای سفر نوروزی است. ارمنستان که بین دریای خزر و دریای سیاه قرار دارد در واقع مرز میان آسیا و اروپا ست. پایتخت آن ایروان و زبان رسمی کشور، ارمنی ست. کشور ارمنستان که از جنوب با ایران همسایه‌ است همواره مقصد گردشگری شمار زیادی از ایرانیان به شمار می آید. کشور زیبای ارمنستان با جاذبه‌های دیدنی فراوان خود، در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران سراسر جهان و همچنین ایرانیان شده است و امروزه تورهای زیادی با عنوان  تور ارمنستان برگزار می‌شوند و مسافران را به شهرهای مختلف این سرزمین می‌برند. ارمنستان مدت‌های زیادی بخشی از ایران بوده ‌است و فرهنگ مردم آن متاثر از ایرانیان است. گردشگرانی که این کشور را مقصد خود قرار می‌دهند، همواره این نکته را در سفر به ارمنستان به خاطر خواهند داشت که به اولین کشور مسیحی جهان می‌روند و کلیساها از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان می‌باشند. ازجمله دیگر مناطق گردشگری ارمنستان می‌توان به: دریاچه سوان، معبد گارنی، کلیسای گغارت، دره گل‌ها، ساختمان اپر، گاسگاد معروف به هزار پله, پارک دنیای آب ایروان و… اشاره کرد.

سفر به دبی

فستیوال تابستانی دبی که تقریبا در ماه های تیر و مرداد برگزار می شود هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذابیت خاصی دارد. نمایش های کودکانه، کنسرت های موسیقی خیابانی، نمایشگاه های غذا، نمایش فیلم های روز دنیا و… بخش هایی از جشنواره تابستانی دبی هستند و اغلب ایرانیان دبی را با این فستیوال ها می شناسند اما حقیقت این است که دبی در تابستان آب و هوای گرمی دارد و بهار فصل مناسب تری برای سفر به آن محسوب می شود بنابراین یکی دیگر از انتخاب های خوب برای سفرهای نوروزی دبی است. شهر دبی مملو از مراکز خرید و بازارهای گوناگون است که خرید و گشت و گذار در آن ها برای بسیاری از مسافرین از جذابیت ویژه ای برخوردار است. اما فستیوال خرید دبی، خرید کردن را به معنای واقعی به یک تفریح تبدیل کرده است. چرا که در طول مدت جشنواره خرید، اکثر فروشگاه های شهر دبی اجناس با کیفیت خود را با حراج های واقعی و با قیمت های اندک و بسیار باور نکردنی به فروش می رسانند. در جشنواره خرید دبی، از لباس گرفته تا لوازم الکترونیکی و هر آنچه به ذهنتان برسد را می توانید با ارزان ترین قیمت ممکن خریداری نمایید.

سفر به شهر ابوظبی امارات

شهر ابوظبی در زمان های قدیم با نام ام النار شناخته می شد و بعدها ابوظبی نام گرفت. وجه تسمیه آن حضور آهوان (ظباء) در این منطقه پیش از انسان به دلیل وجود آب شرب شیرین بود. اولین ساکنان این منطقه قبیله بنی یاس در سال 1761 بودند. ابوظبی که پایتخت امارات متحده عربی و همچنین بزرگ ترین شهر آن با مساحتی بالغ بر 67٬340 کیلومتر مربع  هست به حاکمیت شیخ خلیفه ابن زاید آل نهیان اداره می شود، به سبب نزدیکی به سواحل جنوبی خلیج فارس برای ایرانیان نامی آشنا ست. این شهر در سال 2008 گران ترین شهر جهان شناخته شد. جالب است بدانید که غزال یا آهو جزو حیوانات ملی کشور امارات به شمار می آیند. این شهر از سفرهای قیمت مناسب در نوروز برای مسافرانی است که از دید آنها دبی شهری گران برای سفر محسوب می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان