سفره عقد مذهبی با تزئینات ساده و زیبا

در این مطلب روش های خلاقانه برای تزیین و چیدمان سفره عقد مذهبی و ایرانی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با الگوبرداری از این مدل ها بتوانید سفره عقد با دیزاین شیک و مناسبی را برای مراسم عقد خود طراحی کنید.

سفره عقد مذهبی با تزئینات ساده و زیبا

یکی از سفره های سنتی که در مراسم عقدکنان پهن می شود و عروس و داماد برای گوش دادن به خطبه عقد، بر سر این سفره می نشینند سفره عقدکنان است. سفره عقد در انواع مدل و تزیینات مختلف نظیر سفره عقد مذهبی، سفره عقد جدید و شیک و … موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود از تزیینات و چیدمانی جذاب برای سفره عقد استفاده کنید.

ایده هایی برای تزیین و چیدمان سفره عقد مذهبی

تزیین و چیدمان سفره عقد برای برگزاری مراسم عقد در بیشتر نقاط ایران رواج دارد بنابراین بهتر است شما قبل از برگزاری مراسم عقد ابتدا وسایل سفره عقد را آماده کنید سپس این وسایل را به زیبایی تزیین کنید و با دیزاینی خاص روی سفره عقد بچینید. توجه داشته باشید که روی سفره عقد شش ظرف با محتوای گردو و بادام و فندق و نبات و نان و تخم مرغ وجود دارد و شما می توانید هر یک از این اجزای مورد نیاز برای سفره عقد را با روش های ساده و یا پر کار تزیین کنید. روی سفره عقد علاوه بر ظرف هایی که ذکر شد شیرینی و نان و پنیر و سبزی و میوه و جام هایی از عسل و ماست نیز قرار داده می شود که هر یک از این اجزای سفره عقد دارای نمادی خاص هستند.

از دیگر اجزای ضروری و مهم برای چیدمان سفره عقدکنان مذهبی می توان به قرآن و جانماز و گل سرخ و کله قند و آینه و شمعدان و نقل و سرکه اشاره کرد. توجه داشته باشید برای طراحی سفره عقدهای مذهبی می توانید از انواع تزیینات ساده و یا پر کار استفاده کنید که هر یک از این مدل تزیینات زیبایی خاص و بی نظیری را به سفره عقدتان می بخشند.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی

تزیین سفره عقد با تور
در ادامه این مطلب تصاویری از انواع تزیینات ساده و شیک سفره عقد ایرانی و اسلامی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این مدل تزیینات با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشند.

سفره عقد زیبا و مذهبی

تزیین زیبا سفره عقد

چیدمان سفره عقد مذهبی

سفره عقدکنان شیک و مذهبی

نورپردازی سفره عقد مذهبی

تزیین و چیدمان سفره عقد

نورپردازی زیبا و شیک سفره عقد

طراحی سفره عقدکنان زیبا و مذهبی

سفره عقد زیبا و مذهبی

سفره عقد ساده و زیبای ایرانی

چیدمان سفره عقد

سفره عقد شیک و زیبا

تزیین شیک و کاربردی سفره عقد

سفره عقدکنان با تزیینات ساده و اسلامی

تزیین زیبا سفره عقد

تزیین سفره عقد با گل

سفره عقد

تزیین شیک و خلاقانه سفره عقدکنان ایرانی و مذهبی

تزیین زیبا و شیک سفره عقد

تزیینات زیبا و جالب سفره عقد

سفره عقد شیک و ساده

سفره عقدکنان با تزیینات زیبا و مذهبی

سفره عقد مذهبی و ساده

تزیینات زیبا و جالب برای سفره عقد

تزیین زیبا و جالب سفره عقد

مدل دیزاین شیک و جالب سفره عقد

تزیینات ساده و جالب برای سفره عقدهای مذهبی

تزیینات زیبا و جالب برای سفره عقد

تزیین شیک و خلاقانه سفره عقد سنتی و مذهبی

مدل تزیین سفره عقد با گل

سفره عقد مذهبی

مدلهای جدید سفره عقد ایرانی اسلامی

سفره عقد از سنت های زیبا و جزو رسوم کهن ایرانیان می باشد که هم اکنون نیز رایج است؛ گذشتگان بر این باور بودند که چیدن سفره عقد و نماد هایی که در آن استفاده می شود برای زوج های جوان شادی و خوشبختی را به همراه می آورد. از این رو رسم است در مراسم عقد، عروس و داماد بر سر سفره بنشینند  تا در حضور قرآن و ضمن تلاوت آن، خطبه عقد بین زوجین جاری شود تا به صورت رسمی به عقد یکدیگر درآیند، همانطور که گفتیم هر یک از اجزای سفره عقد داری معنی و نماد خاصی هستند، در ادامه تصاویر دیگری از سفره عقد ایرانی اسلامی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

سفره عقد اسلامی خاص

به طور کلی تاریخ دقیقی برای پیدایش سفره عقد وجود ندارد اما شواهد نشان می دهد که چیدن سفره عقد به دوران قبل از پیدایش اسلام بر می گردد و بعد از اسلام هویتی اسلامی پیدا کرده است؛ قرآن، آب و آیینه و جام عسل از اجزای اصلی سفره عقد هستند، اما بر اساس عقاید مذهبی و در قومیت های مختلف می تواند اجزای دیگری نیز بر سر سفره عقد زوجین قرار گیرد.

در گذشته تزیین سفره عقد عروس و داماد بسیار ساده و کم هزینه بود و به عنوان نماد خوشبختی و سعادتمندی زوج های جوان شناخته می شد، ولی امروزه مانند خیلی چیز های دیگر دچار تجمل گرایی شده است، در اینجا می توانید از تصاویر جدید چیدمان سفره عقد دیدن کنید.

تصاویر سفره عقد اسلامی ایده سفره عقد اسلامی انواع سفره عقد اسلامی سفره عقد اسلامی جذاب مدل سفره عقد اسلامی سفره عقد مذهبی مدرن سفره عقد اسلامی شکیل سفره عقد اسلامی زیبا سفره عقد مذهبی زیبا سفره عقد اسلامی جدید سفره عقد اسلامی شیک سفره عقد اسلامی و ایرانی سفره عقد اسلامی سفره عقد مذهبی شکیل

برای تزیین سفره عقد و چیدمان سفره عقد روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید با توجه میزان بودجه و هزینه ای که برای طراحی سفره عقدتان در نظر گرفته اید از بین این مدل های متنوع چیدمان و تزیینی شیک را برای سفره عقدتان انتخاب کنید. در این مطلب مدل هایی از سفره عقدکنان مذهبی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان