بهترین فیلم‌ها و سریال‌های الیزابت اولسن

در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های الیزابت اولسن بر اساس امتیاز متاکریتیک آن‌ها بپردازیم.

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های الیزابت اولسن

الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen)،‌ از جمله بازیگران برجسته‌ای به شمار می‌رود که نقشی اساسی در دنیای سینمایی مارول دارد. او اخیرا در فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) نقش‌آفرینی کرده است؛ منتقدان در وب سایت متاکریتیک،‌ امتیاز 62 از صد را به این فیلم داده‌اند.

در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های الیزابت اولسن بر اساس امتیاز متاکریتیک آن‌ها بپردازیم.

10. فیلم عزیزانت را بکش – امتیاز 65

Kill Your Darlings (2013) - 65

Kill Your Darlings (2013) – 65

فیلم عزیزانت را بکش (Kill Your Darlings)،‌ داستان گروهی از نویسندگان را در دهه چهل میلادی روایت می‌کند؛ زمانی که یکی از آن‌ها، عضو دیگری از گروه را می‌کشد، زندگی آن‌ها به شیوه‌ای غیرمنتظره به یکدیگر گره می‌خورد. نقش اصلی فیلم را دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) بازی می‌کند و الیزابت اولسن نیز در کنار او نقش همسر یکی از این نویسندگان را به تصویر می‌کشد. این فیلم محصول سال 2013 میلادی است و از جمله آثار الیزابت اولسن قبل از ورود به دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

9. فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران – امتیاز 66

Avengers: Age Of Ultron (2015) - 66

Avengers: Age Of Ultron (2015) – 66

صحنه‌های ابتدایی حضور الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ در دنیای سینمایی مارول در فیلم انتقام‌جویان: عصر اولتران (Avengers: Age Of Ultron)، از جمله صحنه‌هایی است که در گذر زمان، جذاب‌تر و بهتر شده‎اند. در این فیلم،‌ الیزابت اولسن برای اولین بار در نقش واندا ماکسیموف حضور پیدا کرد. علاوه بر شخصیت واندا ماکسیموف،‌ برادر او به نام کوئیک‌سیلور نیز معرفی شده بود.

8. فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت – امتیاز 68

Avengers: Infinity War (2018) - 68

Avengers: Infinity War (2018) – 68

در بیشتر داستان‌سرایی دنیای سینمایی مارول، داستان اسکارلت ویچ به داستان ویژن گره خورده است؛ نقش‌آفرینی الیزابت اولسن در کنار پاول بتانی (Paul Bettany)، به خصوص در فیلم انتقام‎‌جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War) بسیار تماشایی و گیرا است. از سوی دیگر،‌ بیننده‌ها همیشه پتانسیل‌های خطرناک اسکارلت ویچ را می‌دانستند و فیلم «انتقام‌جویان 3» توانست تا داستان این کاراکتر را به سطح بالاتری ببرد.

7. فیلم اینگرید به فنا می‌رود – امتیاز 71

Ingrid Goes West (2017) - 71

Ingrid Goes West (2017) – 71

فیلم اینگرید به فنا می‌رود (Ingrid Goes West)، از جمله آثار الیزابت اولسن خارج از دنیای سینمایی مارول است که در سال 2017 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. در این فیلم،‌ الیزابت اولسن نقش یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی به نام تیلور را بازی می‌کند که طرفداری سرسخت و شیفته به نام اینگرید دارد. اینگرید قصد دارد تا از طریق دوست شدن با تیلور،‌ بتواند توجه و اعتبار بیشتری بدست بیاورد. نقش‌آفرینی الیزابت اولسن در کنار آدری پلازا (Aubrey Plaza) در فیلم «اینگرید به فنا می‌رود»، جالب‌توجه و جذاب بود.

6. فیلم رودخانه ویند – امتیاز 73

Wind River (2017) - 73

Wind River (2017) – 73

فیلم رودخانه ویند (Wind River)، اثری جنایی و رازآلود است؛ در این فیلم، الیزابت اولسن با یکی از هم‌بازی‌های خود در دنیای سینمایی مارول یعنی جرمی رنر (Jeremy Renner) نقش‌آفرینی کرده است؛ در فیلم «رودخانه ویند»، الیزابت اولسن نقش مامور اف‌بی‌آی را بازی می‌کند که سعی دارد تا قتل مرموز دختری نوجوان را حل کند. بسیاری از منتقدان، موضوعات جسورانه فیلم را ستایش کردند و همچنین، نقش‌آفرینی الیزابت اولسن را مورد تحسین قرار دادند. فیلم «رودخانه ویند» در سال 2017 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود.

5. فیلم مارتا مارسی می مارلین – امتیاز 75

Martha Marcy May Marlene (2011) - 75

Martha Marcy May Marlene (2011) – 75

فیلم مارتا مارسی می مارلین (Martha Marcy May Marlene) یکی از بهترین فیلم‌های الیزابت اولسن از نظر طرفداران به شمار می‌رود. این فیلم که محصول سال 2011 میلادی است،‌ از جمله آثار ابتدایی کارنامه هنری الیزابت اولسن محسوب می‌شود. این فیلم، داستان زن جوان مشکل‌داری به نام مارتا را روایت می‌کند که از فرقه‌ای که زمانی عضوش بوده، فرار می‌کند و به خانه خواهرش می‌رود اما آسیب روحی‌اش و توهماتش مانع از آن می‌شوند تا او یک زندگی عادی داشته باشد. فیلم «مارتا مارسی می مارلین»، اثری درام و هیجانی است که توانسته تا به خوبی هیجان را در بیننده‌ها ایجاد کند.

4. فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – امتیاز 75

Captain America: Civil War (2016) - 75

Captain America: Civil War (2016) – 75

در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)، گروه انتقام‌جویان به دو بخش تقسیم شد؛ در این فیلم، اسکارلت ویچ در کنار کاپیتان آمریکا قرار گرفت تا از حق آزادی ابرقهرمانان دفاع کند. این فیلم، داستانی قانع‌کننده دارد که بخشی از آن وارد ژانر سیاسی و هیجانی نیز شده است؛ این فیلم که دومین نقش‌آفرینی الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ به شمار می‌رود، توانست تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

3. سریال وانداویژن – امتیاز 77

WandaVision (2021) - 77

WandaVision (2021) – 77

شخصیت اسکارلت ویچ، برای مدتی طولانی در دنیای سینمایی مارول حضور داشته اما هیچ‌گاه در هیچ کدام از آثار، نقش اصلی را برعهده نداشته است. با این حال، سریال وانداویژن (WandaVision) این موضوع را تغییر داد. سریال «وانداویژن»، اولین سریال از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که داستان اسکارلت ویچ را روایت کرد که در آن، او با طلسمی پیرامون شهر وست‌ویو،‌ توانسته بود تا دنیایی متفاوت را برای خودش خلق نماید که در آن، او با ویژن ازدواج کرده است و دو فرزند دارند. این سریال بسیار متفاوت و جذاب بود و هر قسمت از آن نیز به سبکی از سیت‌کام‌ها به تصویر کشیده شده بود.

2. فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی – امتیاز 78

Avengers: Endgame (2019) - 78

Avengers: Endgame (2019) – 78

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)، پایان حماسه ابدیت در دنیای سینمایی مارول بود؛ این فیلم، تقریبا تمام ابرقهرمانان از این دنیای سینمایی را گردهم آورد تا در مقابل تانوس و ارتشش مبارزه کنند. اسکارلت ویچ نیز در نهایت زنده شد و فرصت آن را پیدا کرد تا انتقامش از تانوس را برای کشتن ویژن بگیرد. منتقدان به ستایش این فیلم پرداختند و آن را پایانی بسیار عالی برای این داستان‌سرایی طولانی و جذاب دانستند.

1. سریال برای غمت متاسفم – امتیاز 83

Sorry For Your Loss (2018-19) - 83

Sorry For Your Loss (2018-19) – 83

سریال برای غمت متاسفم (Sorry For Your Loss)، برای برخی از طرفداران شبیه به سریال «وانداویژن» خواهد بود؛‌ این سریال که از سال 2018 تا 2019 پخش شده است، داستان بیوه جوانی به نام لیا شاو را دنبال می‌کند که کنار آمدن با مرگ شوهرش برای او بسیار سخت است. اینکه او چطور با این غم کنار می‌آید، محوریت داستانی سریال به شمار می‌رود. بسیاری از منتقدان در سراسر جهان، سریال «برای غمت متاسفم» و به خصوص نقش‌آفرینی برجسته الیزابت اولسن در آن را ستایش کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان