گیج‌کننده‌ترین فرنچایزهای سینما

در ادامه همراه با ما باشید تا گیج‌کننده‌ترین فرنچایزهای سینما را به شما معرفی کنیم.

گیج‌کننده‌ترین فرنچایزهای سینما

فرنچایزها و دنیاهای سینمایی، بخش‌ جذابی از سینما محسوب می‌شوند که طرفداران را به خود جلب می‌کنند؛ از همین رو، خلق داستان‌های جدید برای اینکه این فرنچایزها همیشه تازه به نظر برسند، واقعا چالش‌برانگیز است و گاهی اوقات نیز نتیجه نهایی، گیج‌کننده می‌شود.

در ادامه همراه با ما باشید تا گیج‌کننده‌ترین فرنچایزهای سینما را به شما معرفی کنیم.

10. ایکس من

X-Men

X-Men

فیلم‌های ایکس من (X-Men) از قبل دهه 2000 میلادی شروع شده بودند و از آن زمان،‌ به یکی از طولانی‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما تبدیل شدند. فیلم‌های «ایکس من»، آثار ابرقهرمانی محبوبی در بین طرفداران هستند. با این حال، خط داستانی این فرنچایز که پر از نسخه فرعی، پیش‌درآمد و دنباله است، ممکن است گیج‌کننده به نظر برسد. در این فرنچایز، رابطه‌های بین کاراکترها واضح نیست و برخی اوقات، سن کاراکترها غیرمنطقی به نظر می‌رسد. در صورتی که سازندگان،‌ خط داستانی ساده‎تری را برای این فیلم‌ها در نظر می‎گرفتند، مطمئنا بیننده‌ها بیشتر از آن‌ها لذت می‌بردند.

9. راکی

Rocky

Rocky

فرنچایز راکی (Rocky)، فیلم‌های گیج‌کننده و پیچیده‌ای ندارد. این فیلم‌ها، آثار ورزشی هیجان‌انگیز و الهام‌بخشی هستند که داستان‌هایی از بوکسوری به نام راکی را روایت می‌کنند. با این وجود، گاهی اوقات،‌ همین فیلم‌ها نیز اندکی گیج‌کننده می‌شوند. اتفاقات فیلم‌های «راکی»، پشت سر هم رخ می‌دهند و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد اما در فیلم «راکی 4»، پسر راکی، خردسال بود اما در فیلم «راکی 5» که اتفاقات آن تنها چند روز پس از اتفاقات فیلم قبلی رخ می‎‌دهند، پسر راکی نوجوان است.

8. ترمیناتور

Terminator

Terminator

جیمز کامرون (James Cameron) با فیلم ترمیناتور (Terminator)، خود را به یک فیلم‌ساز بسیار برجسته و عالی معرفی کرد. او همچنین توانست تا دنباله این فیلم به نام ترمیناتور 2: روز قضاوت (Terminator 2: Judgement Day) نیز داستان را بهبود ببخشد. اما جدا از دو فیلم ابتدایی فرنچایز «ترمیناتور»، دیگر فیلم‌ها آن اثرگذاری و برجستگی را نداشتند. فیلم اول نشان داد که بازنویسی آینده تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد و فیلم دوم نیز جوابی قانع‌کننده‌تر ارائه کرد که بر طبق آن، آینده می‌تواند تغییر پیدا کند. با این حال،‌ فیلم‌های بعدی این مجموعه نتوانستند تا داستان بهتر و جذاب‌تر را به نمایش بگذارند و همان موضوعات فیلم‌های قبلی را به نحوی دیگر بیان کردند.

7. جمعه سیزدهم

Friday The 13th

Friday The 13th

فیلم‌های «جمعه سیزدهم» به یکی از طولانی‌ترین فرنچایزهای سینمایی ترسناک تبدیل شده‌اند و این کار بدون کمک شخصیت جیسون ورهیس، شخصیت شرور فیلم‌ها ممکن نبوده است. البته، نباید فراموش کرد که فیلم اول این مجموعه حتی کاراکتر جیسون ورهیس را نشان نداده بود. همین نیز سبب شده است تا فیلم‌های بعدی این مجموعه، بسیار گیج‌کننده و پیچیده به نظر برسند.

6. کوه‌نشین

Highlander

Highlander

اولین فیلم «کوه‌نشین»، یک اثر اکشن و ماجراجویی با عناصری از ژانر فانتزی بود. این فیلم، داستان جنگجویی را بازگو می‌کند که باید با دشمنان خود رودررو شود، دشمنانی که به دنبال آن هستند تا او را بکشند و قدرت او را بدست بیاورند. با این حال، فیلم بعدی این مجموعه، مسیری متفاوت را در پیش گرفت و داستانی علمی-تخیلی و آینده‌محور را روایت کرد که در آن، قهرمان سعی در حفاظت از زمین در برابر ظالم بین کهکشانی را دارد. همین نیز سبب شده است تا فرنچایز «کوه‌نشین» بسیار گیج‌کننده و پیچیده باشد.

5. اره

Saw

Saw

اولین فیلم اره (Saw)، اثر ترسناک کوچک و جذابی بود که بیننده‌ها را با قاتلی سریالی پیچیده‌ جیگساو و تله‌های مرگبارش آشنا کرد. با ادامه این فرنچایز،‌ داستان جیگساو بیشتر رشد کرد تا اینکه این کاراکتر در سومین فیلم کشته شد. با این حال، داستان ادامه پیدا کرد و کاراکترهای کوچک تبدیل به کاراکترهای اصلی شدند و داستان از طریق فلش‌بک‌ها ادامه یافتند. همین نیز سبب شد تا داستان فرنچایز «اره» به یک داستان کاملا به‌هم‌ریخته و آشفته تبدیل شود.

4. سریع و خشن

The Fast And The Furious

The Fast And The Furious

فرنچایز سریع و خشن (The Fast And The Furious)، سرانجام قرار است با دهمین و یازدهمین فیلم به کار خود پایان بدهد. این فرنچایز راه درازی را طی کرده و توانسته تا موفقیت بسیاری بدست بیاورد. با این حال، به نظر می‌رسد که این فرنچایز در نیمه راه، مسیر خود را گم کرده و به بیراهه رفته است. کشته شدن کاراکترها و زنده شدن آن‌ها، خواهر و برادی که ناگهان پیدا می‌شوند و همچنین فراموشی‌های متناوب، سبب شدند تا داستان فرنچایز «سریع و خشن» از کنترل خارج شود.

3. تبدیل‌شوندگان

Transformers

Transformers

ایده ساخت فیلم‌هایی بر اساس ربات‌هایی که قادر به تغییر شکل هستند، در ابتدا چندان پیچیده به نظر نمی‌رسد. با این حال، فیلم‌های تبدیل‌شوندگان (Transformers) ساخته مایکل بی (Michael Bay)، موفق شدند تا فرنچایزی گسترده و فوق‌العاده عجیب خلق کنند؛ علاوه بر این، دنباله‌های این فیلم نیز باعث پیچیده‌تر شدن داستان شدند. رابطه عجیب انسان‌ها و ربات‌ها در این فرنچایز واقعا عجیب است؛ در هر فیلم، آن‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا دیسپتیکان‌ها را شکست دهند اما باز در فیلم بعدی، انسان‌ها به دنبال دستگیری اتوبات‌ها هستند. علاوه بر این، در فیلم اخیر این فرنچایز، اتوبات‌ها با شاه آرتور ملاقات کردند و با نازی‌ها مبارزه کردند، در حالی که اکثریت مردم از وجود آن‌ها آگاهی ندارند و این موضوع، بسیار عجیب و گیج‎‌کننده بود.

2. دنیای سینمایی دی‌سی

The DCEU

The DCEU

با اینکه دنیای سینمایی دی‌سی همچنان نتوانسته تا موفقیت دنیای سینمایی مارول را تکرار کند اما موفق شده است تا چندین اثر ابرقهرمانی جالب‌توجهی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد. با این حال،‌ دنیای سینمایی دی‌سی در میانه راه خود با مشکلات متعددی روبه‌رو شد و همین نیز منجر به آن شد تا داستان آن بسیار گیج‌کننده و پیچیده باشد. همچنان مشخص نیست که کدام فیلم‌ها با یکدیگر مرتبط هستند و کدام یک تنها آثار جداگانه و مستقل محسوب می‌شوند. در دنیای سینمایی دی‌سی، چندین بتمن و جوکر وجود دارند؛‌ علاوه بر این، حضور سوپرمن بسیار کمرنگ شده است.

1. دنباله‌های جنگ ستارگان

The Star Wars Sequels

The Star Wars Sequels

مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars)، از جمله فرنچایزهای محبوب سینما به شمار می‌رود. با این حال، فیلم‌های جدید این مجموعه با استقبال خوبی روبه‌رو شدند اما با نگاهی کلی به این سه فیلم جدید، می‌توان متوجه شد که هیچ گونه رویکرد یکسان در قبال این سه اثر وجود نداشته است و همین باعث شده تا این سه‌گانه جدید از جنگ ستارگان، به‌هم‌ریخته و آشفته باشد. این سه‌گانه، شامل فیلم‌های نیرو برمی‌خیزد (The Last Jedi)، آخرین جدای (The Last Jedi) و خیزش اسکای‌واکر (The Rise of Skywalker) غیرمنسجم و بدون ارتباط بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان