گلدان های تزیینی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند!

لوازم دکوری: برای داشتن فضایی دلنشین استفاده از گلدان‌های تزیینی در خانه به‌ویژه روی میزها گزینه خوبی است اما امان از روزی که این انتخاب با کمی بی‌سلیقگی همراه باشد

لوازم دکوری: برای داشتن فضایی دلنشین استفاده از گلدان‌های تزیینی در خانه به‌ویژه روی میزها گزینه خوبی است اما امان از روزی که این انتخاب با کمی بی‌سلیقگی همراه باشد. خیلی ساده است؛ اگر می‌خواهید در دام این بی‌سلیقگی گرفتار نشوید، باید چند نکته را بدانید؛ نکاتی درباره رنگ و اندازه گلدان و مهم‌تر از آن کاربردی که یک میز دارد تا بتوانید بیشترین استفاده را از ذوق و سلیقه خود داشته باشید و دیگران هم شما را به خاطر آن تشویق کنند. با چیدانه همرا باشید.

انتخاب گلدان تزیینی برای میز جلو مبلی

رنگ‌های گلدان را دریابید

باید نوع گل و گلدان‌های شما با رنگ و فضای خانه حتی میزی که روی آن می‌خواهید وسایل خود را قرار دهید، تناسب داشته باشد. به طور مثال اگر برای تهیه میز و دکوراسیون اطراف آن، سراغ رنگ‌های گرم (مانند نارنجی و زرد) رفته‌اید، باید گلدانی پر از برگ‌های سبز کاهویی و زنده انتخاب کنید تا فضایی پرانرژی داشته باشید.

شاخصی به نام ابعاد و هندسه در انتخاب گلدان

اگر قصد دارید گلدان را روی میز جلوی مبل یا هر میز دیگری که کوتاه است، بگذارید تا چیدمان شما زیباتر جلوه کند باید به چند نکته مهم به طور ویژه توجه کنید؛ نخست اینکه نباید سراغ گلدانی بروید که ارتفاع آن بلندتر از ارتفاع میز‌تان است. شاید می‌پرسید چه تناسبی باید بین قد گلدان با میز مد نظر قرار گیرد؟ در جواب باید بگوییم ارتفاع گلدانی که انتخاب می‌کنید باید نصف ارتفاع میزتان باشد تا حس تعادل در فضا را بیشتر به بیننده القا کند. 

در انتخاب گلدان قطر میز هم مهم است

البته اگر زیاد با اندازه‌هایی که تا به اینجا دادیم، موافق نیستید، توصیه دیگر ما به شما گلدانی با ارتفاع یا همان قد برابر با دوسوم ارتفاع میز است؛ البته در چنین انتخابی باید قطر میز را نیز در نظر بگیرید و ابعاد گلدان را به تناسب با آن تغییر دهید. پس این وسیله تزیینی را در سایزی انتخاب کنید که جدا از ارتفاع، عرض آن آنقدر وسیع نباشد که بخش زیادی از سطح میز را بپوشاند؛ البته گلدان بسیار کوچک هم روز میز هیچ جذابیتی نخواهد داشت.

گلدانی‌های تزئینی که خانه ‌را افسانه‌ای می‌کنند

با گلدان های تزیینی میز ناهارخوری زیباتری داشته باشید

گلدانهای اشتهاآور

برای اینکه بتوانید گلدان های تزئینی مناسب و زیبا برای میز ناهارخوری خود تهیه کنید، چند ایده جذاب برای شما خوش‌سلیقه‌ها داریم. ابتدا اینکه برای چنین میزی می‌توانید به جای استفاده از یک گلدان در وسط میز از تعدادی گلدان با رنگ‌های جذاب و اشتهاآور کمک بگیرید؛ رنگ‌هایی مانند قرمز که با نگاه کردن به آن سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد و به این ترتیب انتخاب مورد نظر به تناسب با میزتان اشتهاآور هم خواهد بود. یادتان باشد این رنگ به عبارتی قابلیت گرم‌کنندگی و انرژی‌بخشی هم دارد. در ضمن  تشدید‌کننده احساس گرسنگی است و حسابی اشتهای‌تان را باز خواهد کرد.

گلدان های مربع‌ در کنار شمعدان‌ها

روی میزتان دو عدد شمعدان بلند در دوطرف داشته باشید و سه عدد گلدان مربع‌شکل که کوتاه‌تر از ارتفاع شمعدان‌هاست در میان آنها قرار دهید. بهتر است گلدان‌تان با گل قرمز یا گل‌هایی به رنگ گرم آراسته شود. با این ترفند حس خوبی به فضای خود می‌بخشید. جالب است بدانید شکل هندسی مربع، رنگ قرمز را در ذهن ما تداعی می‌کند؛ بنابراین باید انتخاب این طیف رنگ در اولویت شما باشد. اما برای انتخاب شمعدان‌ها شما آزادتر هستید؛ زیرا ارتفاع آنها می‌تواند برابر قد انسان نشسته روی صندلی کنار میز نیز باشد و از مرزی که سر شما در فضا ترسیم می‌کند، بالاتر نرود. در چنین شرایطی باید ارتفاع گلدان‌ها که بهتر است هم‌جنس شمعدان‌ها باشد، نصف ارتفاع این وسیله در نظر گرفته شود.

گلدان تزیینی روی میز آشپزخانه

ایده‌ای از نوع رژیمی در انتخاب گلدان

به طور قطع این فضا نسبت به سایر اتاق‌های خانه کمی خصوصی‌تر است و باید ایده‌های خاصی برای آن داشته باشید. در چنین محوطه‌ای بهتر است از یک گلدان بنا به نوع شکل هندسی میز استفاده کنیم. به طور مثال اگر میز شما دایره‌ای است از گلدان مثلت شکل کمک بگیرید که رنگ تعریف شده برای آن زرد است؛ البته اگر اعضای خانواده افراد کم‌اشتهایی هستند یا میز شما مربع‌شکل است، این بار هم توصیه می‌کنم هنگام خرید گلدان سراغ رنگ قرمز بروید. دلیل این پیشنهاد ما این است که ماهیت دایره آبی است؛ بنابراین حسی توام با ملایمت، سردی و بی‌اشتهایی دارد. با انتخاب طیف رنگی که به آن اشاره شد، می‌توانید از این حس کم کنید؛ مگر اینکه قصد داشته باشید رژیم غذایی سفت و سختی بگیرید و وزن خود را به میزان زیادی کم کنید. پس در این صورت گلدانی با رنگ سرد انتخاب کنید.

از گلدان ها انرژی مثبت بگیرید

نکته دیگر اینکه می‌توانیم بیشتر در آشپزخانه از رنگ سرد و اشکال دایره‌ای‌شکل همچنین مدور کمک بگیرید ولی در صورت انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها نباید این نکته مهم را فراموش کنید نوع گل درون گلدانی که روی میز آشپزخانه قرار می‌گیرد باید شاداب و رنگارنگ باشد تا احساساتی مانند عشق ورزیدن و انرژی مثبت به زندگی خصوصی ما بدهد.

گلدان تزئینی

گلدان‌های میوه‌ای

جدا از گلدان‌های رنگی ایده دیگری نیز برای میز آشپزخانه وجود دارد که شاید برای شما جذاب باشد؛ اینکه از گلدان‌هایی به نسبت پهن و کمی کشیده استفاده کرده و درون آن میوه‌هایی که به صورت کامل خشک شده است بریزید و هر روز گل‌هایی تازه در آن قرار دهید.

با انتخاب گلدان های تزیینی زیبا ورودی خانه را دریابید

ورودی برخی از خانه‌ها درست با راهرویی آغاز می‌شود که بسیاری از افراد میز یا دکوری در آن جانمایی می‌کنند. این میزها یا دکوری‌ها بهترین فضا برای قرار دادن گلدان هستند؛ بنابراین در چنین فضایی باید گلدانی با ارتفاع نه چندان بلند و در سایز متوسط قرار دهید که بتوانید درون آن گل‌های زیاد بگذارید.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی و گیاهان و گلدان های تزئینی بیشتر آشنا شوید.

منبع: مجله منزل ؛ نویسنده: الهام صادقی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان