ماهان شبکه ایرانیان

روغن زیتون و زیبایی (۲)

هفته‌ای یک بار مقداری روغن زیتون را حرارت دهید تا کمی گرم شود و سپس آن را روی موها و پوست سر خود بمالید؛ به این ترتیب موهای‌تان هرگز خشک و شکننده نمی‌شوند.

روغن زیتون و زیبایی (2)

روغن زیتون و رشد ناخن‌ها

برای تقویت رشد ناخن‌ها یک‌دوم فنجان گوجه‌فرنگی یا آب گوجه‌فرنگی را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و انگشت‌های‌تان را در آن فرو ببرید و حدود 10 دقیقه نگه دارید؛ سپس آنها را بشویید و خشک کنید.

گوجه‌فرنگی حاوی مقدار زیادی «بیوتین» است که به رشد ناخن‌ها و موها کمک زیادی می‌کند و نیز موجب حفظ رطوبت و نرمی ناخن‌ها می‌شود.

روغن زیتون و موهای آسیب دیده

گرما و سرمای شدید به موها آسیب می‌رساند. استفاده از سشوار، انواع بابلیس‌ها و دستگاه اطوی مو، موجب خشکی بیشتر موها و آسیب رسیدن به آنها شده و به همین دلیل نوک موها دوشاخه می‌شود که به آن «موخوره» می‌گویند.

روغن زیتون به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی می‌تواند موها را تقویت کرده و به آنها درخشندگی و جلوه بیشتری ببخشد. بعد از شستن موهای‌تان یک‌دوم فنجان روغن زیتون به نوک آنها بمالید و بعد از 5 دقیقه دوباره آنها را بشویید.

روغن زیتون و شوره سر

شوره سر مشکلی است که افراد زیادی درگیر آن هستند. این مسأله در اثر خشک شدن پوست سر ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل یک فنجان از روغن زیتون پر کنید و با نوک انگشتان‌تان آن را آرام آرام روی پوست سر خود بمالید و این کار را تا زمانی ادامه دهید که همه قسمت‌های پوست سرتان کاملا به روغن زیتون آغشته شود.

سپس سر خود را به مدت 30 دقیقه کاملا با یک کلاه بپوشانید و بعد با آب و شامپو و نرم‌کننده موهای‌تان را بشویید.

برای مراقبت از مو، روغن زیتون فوق‌العاده طبیعی، بهترین انتخاب است؛ زیرا درجه خلوص آن زیاد بوده و هیچ نوع خاصیت شیمیایی ندارد. امروزه، شامپوها و نرم‌کننده‌های بسیاری تولید می‌شوند که حاوی روغن زیتون هستند و از نظر قیمت مصرفشان بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

روغن گرم

هفته‌ای یک بار مقداری روغن زیتون را حرارت دهید تا کمی گرم شود و سپس آن را روی موها و پوست سر خود بمالید؛ به این ترتیب موهای‌تان هرگز خشک و شکننده نمی‌شوند.

6 قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک ظرف به مدت 20-15 ثانیه حرارت دهید تا کمی گرم شود؛ سپس با نوک انگشتان خود، روغن را روی موها و ریشه آنها بمالید و بعد به آرامی شانه بزنید تا تمام موهای‌تان به روغن آغشته شود؛ سپس آنها را با یک حوله بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در همان حالت بمانید.

بعد موهای خود را با یک شامپوی مناسب بشویید. وقتی که موهای سرتان را به آرامی ماساژ می‌دهید، غدد ترشحی موها تحریک می‌شود و خون بیشتری زیر پوست سر جریان می‌یابد و همین به رشد موها کمک می‌کند. حال اگر در حین ماساژ از روغن زیتون نیز استفاده کنید، نتیجه بهتری به دست می‌آید.

رفع خشکی موها با ترکیب تخم‌مرغ، روغن زیتون و سرکه 

خشکی موها در اثر عوامل زیادی ایجاد می‌شود؛ مثل استفاده زیاد از سشوار، صاف‌کننده مو، مواد مخصوص فر مو و اطوی مو. برخی از اسپری‌های ژل و رنگ‌ها نیز آسیب‌های جدی به مو وارد می‌کنند.

به جای آنکه ساعت‌های طولانی را در آرایشگاه‌ها صرف زیبایی موهای‌تان کنید، بهتر است از این درمان خانگی استفاده کرده و به نتیجه دلخواه‌تان برسید، ترکیب تخم‌مرغ، روغن زیتون و سرکه.

برای خواندن بخش اول- روغن زیتون و زیبایی- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان