مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال (۲)

هر روز صبح بعد از دوش گرفتن و یا شستن دست و صورت‌تان، مقدار کمی روغن نارگیل روی پوست بدن‌تان بمالید. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی طبیعی، مثل روغن‌های اصلی، پروتئین و ویتامین‌های D, C, A و E می‌باشد که برای پوست بسیار مفید است.

مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال (2)

پوست‌های معمولی نیز در ماه‌های سرد نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند، ولی بهتر است افرادی که در روزهای سرد بیش از حد پوست‌شان آسیب می‌بیند، چند نکته را رعایت کنند:

1- پوست بدن خود را به خوبی مرطوب کنید ...

پوست‌های خشک معمولا حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر از پوست‌های معمولی هستند. این شرایط به خصوص در فصول سرد سال تشدید می‌شود و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد. یکی از کارها این است که از مصرف لوسیون‌ها و کرم‌های تجاری خودداری کرده و کرم‌هایی را جایگزین کنید که مواد و ترکیبات آنها طبیعی باشد.

هر روز صبح بعد از دوش گرفتن و یا شستن دست و صورت‌تان، مقدار کمی روغن نارگیل روی پوست بدن‌تان بمالید. روغن نارگیل حاوی مواد مغذی طبیعی، مثل روغن‌های اصلی، پروتئین و ویتامین‌های D, C, A و E می‌باشد که برای پوست بسیار مفید است. در ضمن کمک می‌کند تا پوست‌تان مرطوب بماند و از پیری زودرس جلوگیری شود.

2- صورت خود را با آب لوله‌کشی (خوردن) نشویید...

اگر پوست صورت شما خشک است، آن را با آب شیر نشویید، زیرا حاوی کلر، فلورید و سایر مواد شیمیایی ناخوشایند است. به جای آن از آب معدنی و یا لوسیون‌هایی که فاقد الکل هستند برای شست‌و شوی صورت‌تان استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که این کار را فقط افرادی انجام می‌دهند که پوست‌های بسیار خشک و حساس دارند و باید مرتب آن را مرطوب کنند.

3- از صابون جوی دوسر استفاده کنید...

به هنگام حمام کردن می‌توانید از صابون‌های ملایم استفاده کنید. افرادی که پوست‌های خشک دارند، نباید پوست خود را زیاد کیسه بکشند. هفته‌ای یک بار از صابون ملایم جوی دو سر استفاده کنید تا بدون آسیب زدن به پوست‌تان، آن را تمیز کند. متخصصان پوست می‌گویند، افرادی که پوست خشک دارند، نباید هر روز دوش بگیرند و هر بار که دوش می‌گیرند، نباید زمان آن از 1-3 دقیقه بیشتر شود.

بعد از دوش گرفتن نیز برای خشک کردن پوست‌تان، حوله را محکم روی آن نکشید، بلکه این کار را به نرمی انجام دهید. همچنین می‌توانید تا وقتی که پوست‌تان هنوز مرطوب است و به طور کامل خشک نشده، یک روغن طبیعی (زیتون- نارگیل و ...) روی پوست خود بمالید. زانوها، مچ پا و ساق‌های‌تان را بیشتر روغن بمالید.

4- در رژیم غذایی خود و نوع روغنی که مصرف می‌کنید، کمی تجدید نظر کنید....

اگر پوست‌تان زیاد خشک، پوسته‌ پوسته و دچار خارش می‌شود و حتی درد می‌کند، بیشتر در معرض ابتلا به اگزما و سایر بیماری‌های پوستی هستید؛ بنابراین بهتر است در رژیم غذایی خود نیز کمی تغییر ایجاد کنید. خوردن ماهی‌های آب‌های سرد، امگا 3 موجود در تخم‌مرغ، روغن نارگیل، روغن سبوس و کره خالص را به برنامه غذایی خود بیفزایید.

5- هوای محیط را مرطوب نگاه دارید...

در فصول سرد و خشک از دستگاه بخور استفاده کنید و آن را در اتاق خواب خود بگذارید. افزایش میزان رطوبت هوای محیط از خشکی پوست‌تان می‌کاهد. با رعایت این نکات خواهید دید که تا حد زیادی مشکل خشکی پوست‌تان برطرف می‌شود.

برای خواندن بخش اول- مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- مراقبت از پوست در ماه‌های سرد سال- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان