تحولات روز صد و چهل و هفتم جنگ اوکراین؛

اوکراین می‌خواهد جنگ را پیش از زمستان به پایان برساند

دستیار ارشد رئیس جمهوری اوکراین، روز سه‌شنبه از «عدم تمایل اوکراین، برای ادامه‌ یافتن جنگ تا زمستان» خبر داد. این به نیروهای روسیه فرصت عملیات می‌دهد و ضدحمله را برای اوکراینی‌ها دشوارتر می کند.

سرویس جهان مشرق _ بیست و یکمین هفته از جنگ روسیه و اوکراین امروز به پایان خواهد رسید؛ به مانند دو هفته گذشته همچنان خبری از پیشروی زمینی در جبهه های نبرد نیست و دو طرف با استفاده از توپخانه یا توان موشکی دوربرد به زیرساخت ها و مناطق حضور یکدیگر حمله می کنند.

تحولات روز صد و چهل و ششم جنگ اوکراین:

وحشت بی پایان کاخ سفید از پهپادهای ایرانی / امریکا تانک های ذخیره خود را در ازای کمک‌های لهستان به اوکراین، به ورشو می‌فرستد +نقشه و تصاویر

فرماندهی مرکزی ارتش اوکراین همچنان در حال ارسال نیرو و تجهیزات نظامی سنگین به جبهه شرقی و شهر کراماتورسک است که یکی از اهداف اصلی ارتش روسیه برای ادامه پیشروی در منطقه دونباس به شمار می رود.

اوکراین می خواهد جنگ را پیش از زمستان به پایان برساند

دستیار ارشد رئیس جمهوری اوکراین، روز سه‌شنبه از «عدم تمایل اوکراین، برای ادامه‌ یافتن جنگ تا زمستان» خبر داد. به‌ گفته آندری یرماک، این به نیروهای روسیه فرصت عملیات می‌دهد و ضدحمله را برای اوکراینی‌ها دشوارتر می‌کند.

اوکراین می‌خواهد جنگ را پیش از زمستان به پایان برساند/ نخستین رهگیری موفق راکت‌های هیمارس توسط پدافند هوایی روسیه/ سرنگونی جنگنده سوپر فلانکر روسی در استان خرسون +فیلم و تصاویر

یرماک مدعی شد که روسیه تلاش می‌کند اوکراین را به چنین درگیری طولانی بکشاند؛ او اما ابراز امیدواری کرد با کمک ایالات متحده، سلاح به‌ مقدار کافی فراهم شود، تا به نیروهای اوکراینی امکان دهد که قبل از زمستان، در جنگ پیروز شوند.

نخستین رهگیری موفق راکت‌های هیمارس توسط پدافند هوایی روسیه

از زمان تحویل سامانه های راکت انداز چندگانه دوربرد هیمارس به اوکراین، ارتش این کشور حملات گسترده ای را به مراکز لجستیک و انبارهای مهمات و تجهیزات ارتش روسیه و نیروهای جدایی طلب لوهانسک و دونتسک انجام داده است؛ این حملات موجب شده تا بخش قابل توجهی از تدارکات پشت خطوط مقدم ارتش روسیه نابود شده و روند پیشروی این کشور در خاک اوکراین متوقف شود. از چند روز قبل اخباری مبنی بر استقرار انواع سامانه های پدافندی برد کوتاه و میان برد ارتش روسیه نظیر سامانه های Tor، Buk-M2 و Pantsir در مراکز حیاتی ارتش روسیه از استان خرسون تا لوهانسک شنیده می شد.

روز گذشته منابع محلی تصاویری از لاشه یک تیر راکت توپخانه ای M31-A1 مورد استفاده در سامانه هیمارس را در نزدیکی منطقه روستایی Velikoye Orekhovo در استان دونتسک منتشر کردند که با توجه به اثرات ترکش بر روی بدنه این راکت، نشانه تقریبا قطعی از نخستین رهگیری موفق این راکت های دوربرد توسط پدافند هوایی ارتش روسیه بود.

اوکراین می‌خواهد جنگ را پیش از زمستان به پایان برساند/ نخستین رهگیری موفق راکت‌های هیمارس توسط پدافند هوایی روسیه/ سرنگونی جنگنده سوپر فلانکر روسی در استان خرسون +فیلم و تصاویر

اگرچه سیستم های پدافندی روسی عمدتا به منظور مقابله با هواپیماهای جنگنده و موشک های کروز و سایر تسلیحات دورایستای آنها طراحی شده اند اما در گذشته نیز در مواردی که تروریست ها در خاک سوریه اقدام به حملات راکتی به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه میکردند این سامانه ها موفق به رهگیری راکت های گراد شلیک شده به این منطقه شده بودند.

هیمارس های اضافه در راه اوکراین

جان کربی سخنگوی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا برای ارتباطات استراتژیک، اعلام کرد که دولت جو بایدن اواخر هفته بسته کمک‌های تسلیحاتی و نظامی برای اوکراین که شامل سیستمهای راکت انداز چندگانه هیمارس است را معرفی و اعلام خواهد کرد.

اوکراین می‌خواهد جنگ را پیش از زمستان به پایان برساند/ نخستین رهگیری موفق راکت‌های هیمارس توسط پدافند هوایی روسیه/ سرنگونی جنگنده سوپر فلانکر روسی در استان خرسون +فیلم و تصاویر

کربی در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: در اواخر این هفته، دولت بسته بعدی تسلیحات و تجهیزات مربوط به ریاست جمهوری را به اوکراین اعلام خواهد کرد. این بسته شامل HIMARS های بیشتر و همچنین مهمات توپخانه‌ای نیز می‌شود.

سرنگونی جنگنده سوپر فلانکر روسی در استان خرسون

روز گذشته منابع محلی اوکراین در استان خرسون تصاویری از سرنگونی یک فروند جنگنده بر فراز منطقه نووا کاخوفکا منتشر کردند. در ابتدا برخی منابع روسی مدعی بودند جنگنده سرنگون شده یک فروند سوخو25 نیروی هوایی اوکراین است که توسط پدافند ارتش روسیه سرنگون شده است و همزمان وزارت دفاع اوکراین نیز مدعی سرنگونی یک فروند سوخو35 روسی بر فراز استان خرسون شد.

کمی بعد با انتشار تصاویر واضح تر، مدل جنگنده مزبور سوخو35 ملقب به سوپر فلانکر اعلام شد که ظاهرا به اشتباه توسط پدافند هوایی ارتش روسیه سرنگون شده بود.

این سومین مورد از سرنگونی جنگنده های سوخو35 نیروی هوایی روسیه در جنگ اوکراین است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان