بهترین گیاهان برای تصفیه و تمیز کردن هوای داخل خانه

پس آیا واقعاً به دلیل دیگری برای پر کردن خانه هایمان با زیبایی‌های طبیعی نیاز داریم؟ در ادامه قصد داریم تا بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا را که به حذف آلاینده‌هایی مانند فرمالدئید، بنزن، تری کلرواتیلن و مونوکسید کربن کمک می‌کنند، معرفی کنیم.

بهترین گیاهان برای تصفیه و تمیز کردن هوای داخل خانه

ما زمان زیادی را در داخل خانه می‌گذرانیم و کیفیت هوای تازه و سالم داخل خانه را در اولویت قرار می‌دهیم. مطالعه هوای پاک “ناسا” در سال 1989 نشان داد که برخی از گیاهان آپارتمانی می‌توانند آلاینده‌های هوای داخل خانه از جمله فرملدئید را کاهش دهند.

پس آیا واقعاً به دلیل دیگری برای پر کردن خانه هایمان با زیبایی‌های طبیعی نیاز داریم؟ در ادامه قصد داریم تا بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا را که به حذف آلاینده‌هایی مانند فرمالدئید، بنزن، تری کلرواتیلن و مونوکسید کربن کمک می‌کنند، معرفی کنیم.

به یاد داشته باشید:
برخی از گیاهان و قسمت‌های گیاه می‌تواند سمی باشد. آنها را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

1- پاپیتال یا پیچک انگلیسی

پاپیتال که به عنوان یک گیاه پوشاننده زمین و همچنین یک گیاه آپارتمانی زیبا شناخته می‌شود، یک انتخاب کلاسیک زیبا است که برای از بین بردن مواد شیمیایی مضر موجود در خانه بسیار عالی عمل می‌کند. این گیاه می‌تواند در سایه کامل تا آفتاب کامل رشد کند، می‌تواند به شکل‌های زیبایی هرس شود و با مراقبت مناسب، احتمالاً چندین سال زنده می‌ماند.

2- شامادورا یا نخل بامبو

از آنجایی که شامادورا، فضای نیمه آفتابی یا سایه را ترجیح می‌دهد، گیاه آپارتمانی عالی محسوب می‌شود و مزیت افزوده آن کمک به حذف عناصر مضر مانند بنزن و فرمالدئید است.

3- گیاه آگلونما یا همیشه سبز چینی

آگلونما گیاهی با مراقبت آسان است که در نور کم تا متوسط رشد می‌کند. این گیاه به طور کلی تا 30 یا 60 سانتی‌متر رشد می‌کند. اگرچه آگلونما به حفظ کیفیت هوای سالم در خانه کمک می‌کند، باید توجه داشته باشید که این گیاه حاوی یک ماده تحریک کننده است که می‌تواند برای حیوانات خانگی سمی باشد.

4- ژربرا دیزی یا ژربرا جامزونی

هنگامی که در داخل خانه قرار می‌گیرد، این گیاه محبوب سالیانه، برای حذف بنزن و ارائه زیبایی و بهبود دهنده خلق و خو به خانه بسیار مفید است. با این حال، به خاطر داشته باشید که گل ژربرا در دماهای گرم، حدود 24 درجه سانتی گراد یا بالاتر، بهترین عملکرد را دارد.

5- دراسینا یا درخت اژدها

دراسینا، این گیاه با رنگ برگ خاص خود که از سبز تا بنفش متغیر است، می‌تواند در داخل یا خارج از منزل نگهداری شود. همچنین در محل کار بسیار مناسب است، زیرا می‌تواند نور کم را تحمل کند.

6- سانسوریا یا زبان مادر شوهر

سانسوریا، یک ساکولنت مقاوم آپارتمانی عالی برای مبتدیان است که می‌تواند در سخت‌ترین شرایط از جمله طیف گسترده‌ای از دما و شرایط نوری زنده بماند. با این حال، مراقب باشید که این گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید (بسیار کم آبیاری کنید).

7- گل داوودی موریفولیوم یا مامان گلدان

این گیاه برای از بین بردن بنزن بسیار خوب است، مامان گلدان همچنین یک افزودنی رنگارنگ به خانه در پاییز است، زمانی که بسیاری از گیاهان گلدار دیگر از اوج خود گذشته‌اند.

8- اسپاتی فیلوم یا لیلی صلح

گل لیلی صلح که به دلیل توانایی خود در مبارزه با گازهای سمی مانند فرمالدئید و مونوکسید کربن شناخته شده است، مراقبت نسبتاً آسانی دارد و حتی در صورت نیاز به آبیاری علائم افتادگی را نشان می‌دهد. آنها می‌توانند برای حیوانات خانگی و انسان سمی باشند، بنابراین شستن دستان پس از دست زدن به گیاه بسیار مهم است.

9- گیاه گندمی یا عنکبوتی

این گیاه آپارتمانی به راحتی در نور روشن و غیرمستقیم رشد می‌کند و برای حذف آلاینده‌های مضر مانند فرمالدئید و بنزن سخت کار می‌کند. گیاهان عنکبوتی از خاک خیس خوششان نمی‌آید، پس بگذارید خاک آن بین دو آبیاری کمی خشک شود.

10- دراسینا معطر یا نقره‌ای یا دراسینا بلالی

دراسینا بلالی ثابت شده است که به حذف فرمالدئید از هوا کمک می‌کند، این گیاه از محبوب‌ترین گونه‌های Dracaenas (دراسینا) است چرا که شاخ و برگ‌های دوست داشتنی آن از سبز تا زرد متغیر است. آنها به شکل درختی خیره کننده به نظر می‌رسند اما می‌توانند به صورت درختچه نیز رشد کنند.

11- فیکوس الاستیکا

ثابت شده است که درختان فیکوس مواد شیمیایی مضر موجود در هوا را جذب و تجزیه می‌کنند. برگ‌های بزرگ و براق آنها نیز دی اکسید کربنی را که بازدم می‌کنیم جذب کرده و آن را به اکسیژن تبدیل می‌کنند. آنها را در خاک گلدانی با زهکشی خوب پرورش دهید، به طور منظم آبیاری کنید و زمانی که به طور فعال رشد می‌کنند از کود مایع استفاده کنید.

12- سرخس دکمه ای (از خانواده نفرولپیس کوردیفولیا)

سرخس دکمه‌ای که از نزدیکان سرخس‌های بوستون هستند، برای از بین بردن سموم و تمیز کردن هوای داخل خانه مفید هستند. آنها حدود 30 سانت رشد می‌کنند و تا زمانی که رطوبت کافی داشته باشند در نور غیر مستقیم رشد خوبی دارند. آنها نسبت به اکثر سرخس‌ها به خشکی مقاوم‌تر هستند، بنابراین قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک آنها کمی خشک شود.

13- پتوس یا پوتوس

پوتوس در مطالعه هوای پاک ناسا برای پاکسازی هوا از بنزن، فرمالدئید، تولوئن، مونوکسید کربن و زایلن امتیاز بالایی کسب کرد. این گونه‌های استوایی نور کم را تحمل می‌کنند، اگرچه ممکن است برگ هایشان به رنگ کاملا سبز برگردد و رگه‌های سفید رنگش را از دست بدهد. از آنها در سبدهای آویز استفاده کنید یا در گلدان اجازه دهید از لبه میز پایین بیایند.

14- فیلودندرون

فیلودندرون‌ها در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند و برگ‌های آن‌ها می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. “زانادو”، گونه‌ای که در اینجا نشان داده شده است، به راحتی با اکثر خانه‌ها با نور متوسط تا روشن و غیر مستقیم سازگار می‌شوند. محققان می‌گویند که این گیاه سموم داخل خانه مانند فرمالدئید که ممکن است در فرش‌ها و محصولات پاک کننده وجود داشته باشد را از بین می‌برد.

15- شامادورا الگانس یا نخل پارلور

نخل‌های پارلور که در دوران ملکه ویکتوریا محبوبیت داشتند، امروزه هنوز هم محبوب هستند، تا حدی به دلیل توانایی آن‌ها در سازگاری با شرایط کم نور که در اکثر خانه‌ها وجود دارد. طبق مطالعه ناسا روی گیاهانی که هوا را تمیز می‌کنند، آنها همچنین می‌توانند بنزن و تری کلرواتیلن را از خانه یا محل کار شما حذف کنند.

16- آلوئه ورا

آلوئه ورا، ساکولنت‌هایی هستند که به راحتی رشد می‌کنند و هوا را از بنزن و فرمالدئید که توسط رنگ‌ها، پاک‌کننده‌های حاوی مواد شیمیایی و سایر محصولات منتشر می‌شوند، پاک می‌کنند. این گیاهان به یک مکان آفتابی در خانه شما نیاز دارند. آنها را در خاک مخصوص کاکتوس پرورش دهید یا برای بهبود زهکشی، پرلیت یا ماسه را به خاک معمولی گلدان اضافه کنید. از یک تکه ژل آلوئه ورا بریده شده، برای درمان سوختگی‌های جزئی استفاده کنید.

17- نخل لیدی پالم یا راپیس

این گیاه که به عنوان نخل لیدی یا نخل پهن برگ شناخته می‌شود، می‌تواند آمونیاک موجود در برخی از محصولات پاک کننده داخل خانه را کاهش دهد. همچنین بنزن، اکسید نیتروژن، فرمالدئید، زایلن و تولوئن را فیلتر می‌کند. این گیاه که در برابر نور کم مقاوم است، می تواند تا 1.8 متر رشد کند، بنابراین برای مکان‌های کم نور ایده آل هستند. آنها خاک مرطوب را دوست دارند اما نیاز به زهکشی خوب دارند.

18- فیتونیا آرژیرونورا

فیتونیا که معمولاً به عنوان گیاهان عصبی (به دلیل خط‌های روی برگ) نامیده می‌شوند، گیاهان آپارتمانی با نگهداری راحتی هستند که تولوئن، بنزن و تری کلرواتیلن را از هوای داخل خانه فیلتر می‌کنند. این نوع گیاه، دارای برگ‌های صورتی و سبز است، در حالی که گونه‌های دیگر دارای شاخ و برگ‌های سفید و سبز یا سبز و قرمز هستند. فیتونیا بین 3 تا 6 اینچ (7.5 تا 15 سانت) رشد می‌کند، بنابراین برای تراریوم ها و باغچه‌ها مناسب هستند. به آنها رطوبت بالا، خاک مرطوب با زهکشی خوب و نور روشن و غیر مستقیم بدهید.

19- فیکوس بنجامین

ناسا دریافته است که درختان فیکوس بنجامین یا انجیر گریان، با حذف آلاینده‌هایی مانند فرمالدئید و زایلن، هوای داخل خانه را تصفیه می‌کنند. انجیر گریان بسیار حساس است و هنگامی که آنها را به مکان جدیدی منتقل می‌کنید یا عادت آبیاری آن را تغییر می دهید، برگ‌های آن زرد شده و می‌ریزند. برگها معمولاً با تنظیم گیاه دوباره رشد می‌کنند. بیشتر فیکوس‌ها نور غیر مستقیم یا فیلتر شده روشن را دوست دارند. به گیاه خود رطوبت بالایی بدهید و قبل از آبیاری صبر کنید تا سطح خاک خشک شود.

20- آنتریوم یا فلامینگو لیلی

این گیاه همیشه سبز، آنتوریوم قرمز، به خاطر گل‌های پر زرق و برقش به لیلی فلامینگو نیز معروف است. محققان مطالعه هوای پاک ناسا گزارش دادند که این گیاه می‌تواند هوای داخل خانه را از آمونیاک، تولوئن، زایلن و فرمالدئید پاک کند. آنتوریوم‌ها به نور روشن، غیرمستقیم و رطوبت زیاد نیاز دارند، بنابراین آنها را به طور مرتب مه پاشی کنید و خاک آنها را مرطوب (اما نه خیس) نگه دارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان