بهترین پارک‌های ملی مکزیک

مکزیک دارای ۶۷ پارک ملی است که در سراسر کشور قرار دارند و هر کدام از آن‌ها نیز به دلیل زیبایی طبیعی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیست‌شناسی، اکوسیستم غیرمعمول و فرصت‌های تفریحی خود انتخاب شده‌اند. این پارک‌ها مکان‌هایی بسیار عالی برای گردش و کاوش در طبیعت به شمار می‌روند. در ادامه به معرفی بهترین پارک‌های ملی مکزیک می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین پارک‌های ملی مکزیک

مکزیک دارای 67 پارک ملی است که در سراسر کشور قرار دارند و هر کدام از آن‌ها نیز به دلیل زیبایی طبیعی، ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیست‌شناسی، اکوسیستم غیرمعمول و فرصت‌های تفریحی خود انتخاب شده‌اند. این پارک‌ها مکان‌هایی بسیار عالی برای گردش و کاوش در طبیعت به شمار می‌روند. در ادامه به معرفی بهترین پارک‌های ملی مکزیک می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

1. پارک ملی ایزتاسیواتل پوپکاتپل

Iztaccihuatl-Popocatepetl National Park

Iztaccihuatl-Popocatepetl National Park

پارک ملی ایزتاسیواتل پوپکاتپل (Iztaccihuatl-Popocatepetl National Park) دارای دو آتشفشان برجسته و باشکوه است که دومین و سومین قله‌های مرتفع مکزیک به شمار می‌روند. این آتشفشان‌ها در کنار یکدیگر در نقطه تقاطع پوئبلا (Puebla)، مورلوس (Morelos) و ایالت مکزیکو (Mexico) قرار گرفته‌اند. با سفری کوتاه از مکزیکو سیتی نیز می‌توان از اینجا دیدن کرد. اسب‌سواری،‌کوهنوردی، گردش در طبیعت و صعود به قله‌ها از جمله کارهایی است که می‌توانید در این پارک ملی انجام بدهید.

2. پارک ملی جزایر مریاتاس

Islas Marietas National Park

Islas Marietas National Park

پارک ملی جزایر مریاتاس (Islas Marietas National Park) متشکل از مجموعه‌ای از جزایر خالی از سکنه است که بسیار زیبا و تماشایی هستند و در نزدیک به خط ساحلی ایالت نایاریت (Nayarit) در 5 مایلی جنوب غربی پونتا دی میتا (Punta de Mita) قرار دارند. حیات دریایی فراروانی این جزایر را احاطه کرده و انواع مختلف مرجان‌ها و ماهی‌های رنگارنگ استوایی را می‌توان درون آب‌ها مشاهده کرد. در ماه‌های زمستانی نیز می‌توان شاهد نهنگ‌های گوژپشت در این پارک ملی بود. دلفین‌ها نیز از جمله حیوانات ساکن این پارک ملی هستند که در تمام سال می‌توان‌ آن‌ها را مشاهده کرد.

3. پارک ملی لگوناس د مانتبلو

Lagunas de Montebello National Park

Lagunas de Montebello National Park

پارک ملی لگوناس د مانتبلو (Lagunas de Montebello National Park) درون جنگلی همیشه سبز در ایالت چیاپاس (Chiapas) در نزدیکی مرز مکزیک با گواتمالا (Guatemala) قرار دارد. درون این پارک ملی بیش از 50 دریاچه به چشم می‌خورد که هر کدام از آن‌ها دارای رنگی متفاوت هستند. عمق آب، ‌نوع خاک کف دریاچه، پوشش گیاهی داخل و اطراف آن و همچنین نحوه شکست نور در آب از جمله دلایل تفاوت رنگ در این دریاچه‌ها به شمار می‌روند. در این پارک ملی بیش از 150 گونه ارکیده در میان جنگل‌های کاج و بلوط و همچنین 93 گونه قارچ رشد می‌کنند. علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، مکان‌های باستانی مایایی نیز در این نزدیکی وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند جالب‌توجه باشد.

4. پارک ملی آریسیفس د کازمل

Arrecifes de Cozumel National Park

Arrecifes de Cozumel National Park

پارک ملی آریسیفس د کازمل (Arrecifes de Cozumel National Park) در خارج از سواحل جزیره کازمل در ایالت کوئینتانا رو (Quintana Roo) قرار دارد و بخشی از دومین صخره مرجانی بزرگ جهان به نام سیستم مرجانی سد مزوآمریکایی (Mesoamerican Barrier Reef System) را شکل می‌دهد و شامل 30 هکتار خط ساحلی و دریا است. در این پارک ملی بیش از 100 گونه مختلف مرجان و بیش از 262 گونه ماهی دیده می‌شوند. علاوه بر ماهی‌ها، لاکپشت و ستاره ماهی از جمله دیگر حیوانات ساکن این پارک ملی هستند. در ماه‌های زمستانی نیز امکان مشاهده سفره‌ماهی‌های غول پیکر وجود دارد.

5. پارک ملی پالنکه

Palenque National Park

Palenque National Park

پارک ملی پالنکه (Palenque National Park) شامل بیش از 4300 هکتار از جنگل‌های متراکم گرمسیری در ایالت چیاپاس است. در میان این پارک ملی نیز مکان باستانی پالنکه وجود دارد که در آنجا می‌توانید از معماری شگفت‌انگیز و بسیار زیبای تاریخی لذت ببرید. از جمله حیواناتی که ممکن است در این پارک ملی شاهد آن‌ها باشید می‌توان به میمون‌های عنکبوتی، توکان‌ها و ماکائوهای سرخ رنگ اشاره کرد. مسیر بانو د لا رینا (Baño de la Reina) را در پیش بگیرید تا شاهد مجموعه‌ای بسیار زیبا از آبشارهای کوچک باشید که به پایین سقوط می‌کنند و استخرهای طبیعی بسیار جالب‌توجهی را شکل می‌دهند.

6. پارک ملی نوادو د تولوکا

Nevado de Toluca National Park

Nevado de Toluca National Park

پارک ملی نوادو د تولوکا (Nevado de Toluca National Park) درست در خارج از شهر مرتفع تولوکا در ایالت مکزیکو قرار دارد و در داخل آن نیز یک آتشفشان خاموش به چشم می‌خورد که چهارمین قله مرتفع مکزیک به شمار می‌رود. صعود به بالای قله این آتشفشان حدود دو ساعت طول می‌کشد و در مسیر نیز شاهد مناظری بسیار زیبا و تماشایی خواهید بود اما برای این سفر باید از شرایط فیزیکی مناسبی برخوردار باشید. در بالای قله نیز دهانه‌ای آتشفشانی با دو دریاچه وجود دارد. اشیاء باستانی در نقاط مختلف این کوه پیدا شدند که شامل سنگ‌های سرامیکی و سنگ‌های حجاری شده مربوط به مراسم‌های آیینی هستند.

7. پارک ملی کابو پولمو

Cabo Pulmo National Park

Cabo Pulmo National Park

پارک ملی کابو پولمو (Cabo Pulmo National Park) به عنوان آکواریومی دریایی شناخته می‌شود چراکه در آنجا بیش از 226 گونه ماهی در کنار لاکپشت‌ها، دلفین‎ها، کوسه‌های ببری، گاوکوسه‌ها و نهنگ‌های آبی و نهنگ‌های گوژپشت مهاجر زندگی می‌کنند. در این منطقه طبیعی بسیار زیبا و دیدنی، با غواصی و شنا می‌توان از طبیعت و حیات وحشی زیبا دیدن کرد و لذت برد. گشت و گذار در سواحل تماشایی و بسیار زیبا این پارک ملی نیز می‌تواند بسیار جالب‎‌توجه باشد. البته باید توجه داشت که برای حفاظت از این پارک ملی، قوانین سفت و سختی وجود دارند.

8. پارک ملی کاسکادا د باساسیاچی

Cascada de Basaseachi National Park

Cascada de Basaseachi National Park

پارک ملی کاسکادا د باساسیاچی (Cascada de Basaseachi National Park) در ایالت چیهواهوا (Chihuahua) در مرکز رشته کوه سی‌یرا مادره اوکسیدنتال (Sierra Madre Occidental) قرار دارد. جاذبه اصلی این پارک ملی نیز آبشاری است که از آن به عنوان دومین آبشار مرتفع مکزیک یاد می‌شود. جنگل‌های بلوط و کاج،‌ صخره‌های سنگی و پرتگاه‌های مرتفع در بخش‌های مختلف این پارک ملی به چشم می‌خورند و آب‌وهوای این منطقه نیز بسته به ارتفاع از زمین متفاوت است و همین باعث شده تا مجموعه گسترده‌ای از گیاهان و جانوران در اینجا رشد کنند. کوهنوردی، کمپینگ، عکاسی طبیعت و همچنین صخره‌نوردی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در اینجا انجام بدهید.

9. پارک ملی سومیدرو کانیون

Sumidero Canyon National Park

Sumidero Canyon National Park

پارک ملی سومیدرو کانیون (Sumidero Canyon National Park) در ایالت چیاپاس و در نزدیکی مرکز آن یعنی شهر توکستلا گوتیرز (Tuxtla Gutierrez) قرار گرفته است. این پارک ملی شامل دره‌ای عمیق و طولانی است که آبشارهای مرتفعی دارد. بهترین راه برای لذت بردن از این طبیعت زیبا و تماشایی نیز سواری با یک قایق در مسیر رودخانه اوسوماسینتا (Usumacinta River) است که درون دره جریان دارد. از سکوهایی در بالای دره نیز می‌توان به تماشای زیبایی‌های مختلف آن نشست و احتمالا در سفر خود به اینجا شاهد میمون‌های عنکبوتی و کروکودیل نیز خواهید بود.

10. پارک ملی گروتاس د کاکائومیلپا

Grutas de Cacahuamilpa National Park

Grutas de Cacahuamilpa National Park

پارک ملی گروتاس د کاکائومیلپا (Grutas de Cacahuamilpa National Park) در گوئررو (Guerrero) در نزدیکی ایالت تاکسکو (Taxco) قرار دارد و یکی از بزرگترین سیستم‎‌های غاری جهان را درون خود جای داده است. در این سیستم غاری، آب‌های زیرزمینی همچنان جریان دارند و استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها همچنان در حال رشد هستند. ارتفاع برخی از دالان‌های این غارها به حدود 30 تا 76 متر می‌رسد و در زیر آن‌ها نیز دو رودخانه جریان دارند. برای گردش درون این سیستم غاری حدود دو ساعت باید وقت صرف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان