آنچه از فیلم The Invitation باید بدانید

فیلم دعوت‌نامه (The Invitation) به کارگردانی جسیکا ام تامپسون (Jessica M. Thompson) است که توانست در اولین تجربه کارگردانی خود فیلم بسیار موفق نور ماه (The Light of the Moon) را بسازد

آنچه از فیلم The Invitation باید بدانید

فیلم دعوت‌نامه (The Invitation) به کارگردانی جسیکا ام تامپسون (Jessica M. Thompson) است که توانست در اولین تجربه کارگردانی خود فیلم بسیار موفق نور ماه (The Light of the Moon) را بسازد. او به همراه بیلر باتلر (Blair Butler) فیلم‌نامه این اثر تازه را قلم زده است. فیلم «دعوت‌نامه» اثری در ژانر ترسناک و مهیج است که بازیگر سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel) در کنار توماس دوهرتی (Thomas Doherty) و استفانی کورنلیوسن (Stephanie Corneliussen) در آن نقش‌‌آفرینی می‌کنند. در ادامه به هر آنچه می‌پردازیم که از فیلم «دعوت‌نامه» باید بدانید. همراه با ما باشید.

داستان فیلم The Invitation

فیلم «دعوت‌نامه» داستان خود را از داستان دراکولا (Dracula) برام استوکر (Bram Stoker) الهام گرفته است. در این فیلم، زمانی که یک زن جوان آمریکایی به نام ایوی با بازی ناتالی امانوئل مادر خودش را از دست می‌دهد، تصمیم می‌گیرد تا تست دی‌ان‌ای انجام بدهد تا دیگر اقوام زنده خودش را پیدا کند. مشخص می‌شود که او یک پسر عمو به نام اولیور با بازی هیو اسکینر (Hugh Skinner) دارد. آن‎‌ها در یک رستوران با یکدیگر آشنا می‌شوند و سپس اولیور از او می‌خواهد تا به انگلیس سفر کند تا با بقیه خانواده در یک مراسم ازدواج آشنا شود.

ایوی به هنگام ورود خود تحت تاثیر میزبان این مراسم ازدواج یعنی والتر با بازی توماس دوهرتی و املاک بسیار مجلل و اشرافی او قرار می‌گیرد. والتر در طی اقامت ایوی در اینجا از او خواستگاری می‌کند. همانطور که روزها سپری می‌شود و روز موعود عروسی از راه می‌رسد،‌ ایوی در مورد اینکه عروس و داماد چه کسی هستند، سوال می‌پرسد اما جواب درستی نمی‌گیرد. با این حال، او به زودی متوجه می‌شود که این خانواده سوپرایز غیرقابل باوری برای او دارند.

مشخص می‌شود که عروس این مراسم ازدواج کسی نیست جز خود ایوی و والتر نیز شوهر او است. او به سرعت احساس مخاطره می‌کنند و سعی می‌کند که از دست این میزبانان بسیار خطرناک و خشن خود بگریزد. ایوی اگر می‌خواهد زنده بماند، باید به زور از این موقعیت فرار کند.

بازیگران فیلم The Invitation

در فیلم «دعوت‌نامه» ناتالی امانوئل نقش اصلی داستان یعنی ایوی را بازی خواهد کرد. ناتالی امانوئل بیشتر برای نقش‌آفرینی در نقش میساندی در سریال «بازی تاج و تخت» شبکه اچ‎‌بی‌او شناخته می‌شود و در فیلم‌های اخیر سریع و خشن (Fast and Furious) و همچنین جدیدترین فیلم این مجموعه یعنی فیلم سریع 10 (Fast X) حضور دارد.

با اینکه ناتالی امانوئل یک بازیگر انگلیسی است اما در فیلم «دعوت‌نامه» نقش یک فرد آمریکایی را بازی می‌کند. در کنار وی نیز توماس دوهرتی نقش والتر را ایفا می‌کند. این بازیگر در سریال دختر سخن‌چین (Gossip Girl) نقش مکس ولفی را بازی کرده و در فیلم فرزندان 2 (Descendants 2) و فرزندان 3 (Descendants 3) محصول دیزنی نقش هری کوک را به تصویر کشیده است.

استفانی کورنلیوسن نیز در فیلم «دعوت‌نامه» نقش ویکتوریا را به تصویر خواهد کشید. این شخصیت یکی از اعضای خانواده‌ای است که ایوی با آن‌ها در انگلیس آشنا می‌شود. این بازیگر سابقه نقش‌آفرینی در سریال‌هایی همچون سریال لژیون (Legion) و مستر ربات (Mr. Robot) را در کارنامه دارد. از جمله دیگر بازیگران فیلم «دعوت‌نامه» می‎‌توان به شان پرتوی (Sean Pertwee) بازیگر نقش آلفرد پنی‌ورث در سریال گاتهام (Gotham)، هیو اسکینر و آلانا بودن (Alana Boden) اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم The Invitation

فیلم «دعوت‌نامه» برای اکران در تاریخ 26 اوت سال 2022 میلادی (جمعه 4 شهریور 1401) برنامه‌ریزی شده است. این فیلم انحصارا روی پرده سینماها اکران می‌شود و در حال حاضر نیز تاریخی برای پخش نسخه دیجیتالی و بلوری آن اعلام نشده است.

فیلم‌ها و سریال‌های شبیه به فیلم The Invitation

هنوز مدت زیادی تا اکران فیلم «دعوت‌نامه» باقی مانده و در این مدت می‌توانید به تماشای آثار مشابه آن بنشینید. مینی‌سریال دراکولا (Dracula) از سرویس آنلاین نتفلیکس به نظر انتخاب بسیار خوبی به نظر می‌رسد. این سریال شامل سه قسمت است که مدت زمان هر قسمت نیز حدود 90 دقیقه است. در این سریال،‌ کلیس بنگ (Claes Bang) نقش دراکولا را بازی می‌کند. این سریال به بررسی خاستگاه دارکولا، مبارزات او با نوادگان ون هلسینگ و همچنین آینده‌اش می‌پردازد. فیلم آماده باشی یا نه (Ready or Not) محصول سال 2019 میلادی اثر دیگری است که می‌توانید آن را تماشا کنید. این فیلم با بازی سامارا ویوینگ (Samara Weaving) در نقش اصلی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان