آنچه از سریال ارباب حلقه‌ها باید بدانید

بار دیگر بیننده‌ها قرار است شاهد کوهستان‌های مه‌آلود، جنگل‌های باستانی و تمام تپه‌های کوچک و بزرگ زمین میانه باشند. سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power) بر اساس آثار جی آر آر تالکین (J.R.R. Tolkien) است و قرار است به جنبه ناشناخته‌ای از این جهان فانتزی دوست‎داشتنی بپردازد. در ادامه همراه با ما باشید.

آنچه از سریال ارباب حلقه‌ها باید بدانید

بار دیگر بیننده‌ها قرار است شاهد کوهستان‌های مه‌آلود، جنگل‌های باستانی و تمام تپه‌های کوچک و بزرگ زمین میانه باشند. سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power) بر اساس آثار جی آر آر تالکین (J.R.R. Tolkien) است و قرار است به جنبه ناشناخته‌ای از این جهان فانتزی دوست‎داشتنی بپردازد. در ادامه همراه با ما باشید.

توسعه سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» را برای سرویس آمازون، جی دی پین (J.D. Payne) و پاتریک مک‌کی (Patrick McKay) در دست داشته‌اند که مدیر اجرایی سریال نیز هستند. اطلاعات زیادی از سریال در دست نیست اما امید بسیار زیادی به موفقیت آن وجود دارد و هزینه 465 میلیون دلاری برای فصل اول آن نیز طرفداران را بسیار امیدوار کرده است.

بازیگران سریال The Lord of the Rings

بازیگران برجسته و شناخته‌شده‌ای در سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» حضور دارند که تعداد آن‌ها به بیش از 40 نفر می‌رسد. البته باید توجه داشت که فعلا، نقش بسیاری از این بازیگران مشخص نشده است. مارکلا کاوانگ (Markella Kavenagh) اولین بازیگری بود که به این سریال پیوسته بود و قرار است نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را بازی کند. بنابر گزارش‌ها، او نقش کاراکتری به نام النور برندیفوت ملقب به نوری را بازی می‌کند که از اجداد اولیه هابیت‌ها به شمار می‌رود.

رابرت آرامایو (Robert Aramayo) دیگر بازیگر حاضر در سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» است که نقش قهرمانی نیمه الف به نام الروند را بازی خواهد کرد. نقش این شخصیت را در فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» توسط هیو ویوینگ (Hugo Weaving) ایفا شده بود. مورفید کلارک (Morfydd Clark) نیز نقش گالادریل جوان را بازی می‌کند که در فیلم‌ها، این نقش را کیت بلانشت (Cate Blanchett) بازی کرده بود.

اوین آرتور (Owain Arthur) نیز نقش رهبر دورف‌ها به نام شاهزاده دورین چهارم را به تصویر می‌کشد. او در نهایت به شاه مردمش تبدیل می‌شود و یکی از حلقه‌های قدرت را در اختیار می‌گیرد. سوفیا نوموته (Sophia Nomvete) نیز نقش یک شاهدخت دورف به نام دیسا را بازی خواهد کرد. این کاراکتر مخصوص سریال خلق شده است. چارلی ویکرز (Charlie Vickers) نیز نقش انسانی به نام هالبراند را بازی می‌کند که با گالادریل در تماس است و مخصوص سریال خلق شده است.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به نازنین بنیادی (Nazanin Boniadi)،‌ تام باج (Tom Budge)، مگان ریچاردز ‌(Megan Richards)، دیلن اسمیت (Dylan Smith)، اسماعیل کروز کوردووا (Ismael Cruz Cordova)، اما هووارت (Ema Horvath)، تایرو مهفیدین (Tyroe Muhafidin)، دنیل ویمن (Daniel Weyman)، ‌جوزف ماول (Joseph Mawle)، مارکلا کاونا (Markella Kavenagh)، ماکسیم بالدری (Maxim Baldry)، ایان بلک‌برن (Ian Blackburn) و تعداد زیادی دیگر اشاره کرد.

داستان سریال The Lord of the Rings

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» قرار است بیننده‎ها را برای اولین بار با عصر دوم زمین میانی آشنا کند. اتفاقات این سریال حماسی و درام حدود هزاران سال قبل از رویدادهای رمان‌ها و فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت‌ها» جریان دارند و بیننده‌ها را به دوره‌ای می‌برد که در آن، قدرت‌های عظیمی شکل می‌گیرد، پادشاهی‌ها به شکوه می‌رسند و سپس نابود می‌شوند، قهرمانان مورد آزمایش قرار می‌گیرند و امید برای پیروزی بسیار اندک می‌شود و این در حالی است که شروری بسیار قدرت به دنبال پوشاندن جهان با تاریکی است.

اتفاقات سریال در دوره‌ای از صلح شروع می‌شود و داستان گروهی از کاراکترها را دنبال می‌کند که به دنبال مقابله با ظهور دوباره شیطانی در زمین میانی هستند. از اعماق تاریک کوهستان‌های مه‌آلود تا جنگل‌های جادویی پایتخت الف‌ها یعنی لیندون تا جزیره خیره‌کننده نومینور تا دورترین نقاط روی نقشه، تمام پادشاهی‌ها و کاراکترها میراثی از خود به جای می‌گذارند که سال‌ها پس از آن‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» هیچ گونه ارتباط مستقیمی با فیلم‌ها نخواهد داشت اما باید توجه داشت که اتفاقات سریال سال‌های سال قبل از اتفاقات فیلم‌ها جریان دارند. از سوی دیگر، قانون کپی‌رایت سبب شده تا سریال نتواند به هیچ وجه به اتفاقات فیلم‌ها بپردازد.

فیلمبرداری فصل اول سریال The Lord of the Rings

فیلمبرداری اولین فصل از سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» در کشور نیوزیلند انجام شده بود و تولید سریال به دلیل مشکلات ناشی از گسترش ویروس کرونا نیز چندین بار متوقف شده بود. جی ای بایونگا (J.A. Bayona) کارگردانی دو قسمت ابتدایی این سریال را برعهده داشته است. وین چی ییپ (Wayne Che Yip) و شارلوت برندستورم (Charlotte Brändström) نیز به ترتیب چهار و دو قسمت دیگر فصل اول سریال را کارگردانی کرده‌اند. کمپانی آمازون مدت‌ها قبل به ساخت فصل دوم این سریال چراغ سبز نشان داده و تولید فصل دوم در بریتانیا انجام خواهد شد.

تاریخ پخش سریال The Lord of the Rings

پخش اولین فصل از سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» قرار است از تاریخ 1 سپتامبر سال 2022 میلادی (پنجشنبه 10 شهریور 1401) روی سرویس آنلاین آمازون پرایم شروع شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان