دود مجاز در این استاندارد بر اساس میزان وزن آلودگی خروجی به تفکیک آلاینده (برحسب گرم) بر مسافت طی شده(برحسب کیلومتر) و بر اساس گروه خودرو و نوع سوخت مصرفی بیان میشوند.
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﺳﻮﺧﺖ ﻳﻮﺭﻭ 4 ﺍﺭﻭﭘﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 2005 ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺳﻮﺧﺖ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ شرایط زیر را خواهد داشت:
ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﺩﺍﺭﺍﻯ 35 ﺩﺭﺻﺪ ﺁﺭﻭﻣﺎﺗﻴﻚ، 18 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻟﻔﻴﻦ، ﻳﻚ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻨﺰﻥ، 2.7 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻛﺴﻴﮋﻥ، ppm 50 ﺳﻮﻟﻔﻮﺭ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ بدون ﺳﺮﺏ.
ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻳﻮﺭﻭ 5 ﺍﺭﻭﭘﺎ هم که در ساﻝ 2009 معرفی شد به این شرح است:
ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ 35 ﺩﺭﺻﺪ ﺁﺭﻭﻣﺎﺗﻴﻚ، 18 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻟﻔﻴﻦ، ﻳﻚ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻨﺰﻥ، 2.7 ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻛﺴــﻴﮋﻥ، ppm 10 ﺳﻮﻟﻔﻮﺭ و به طور کامل بدون ﺳﺮﺏ.
ردیف
|
تاریخ
|
مونوکسید کربن
|
هیدورکربنها
|
هیدروکربنهای بدون متان
|
اکسیدهای نیتروژن
|
HC+NOx
|
ذرات معلق
|
یورو 1
|
جولای 92
|
2.72 (3.16)
|
-
|
-
|
-
|
0.97 (1.13)
|
-
|
یورو 2
|
ژانویه 96
|
2.2
|
-
|
-
|
-
|
0.5
|
-
|
یورو 3
|
ژانویه 2000
|
2.3
|
0.20
|
-
|
0.15
|
-
|
-
|
یورو 4
|
ژانویه 2005
|
1.0
|
0.10
|
-
|
0.08
|
-
|
-
|
یورو 5
|
سپتامبر 2009
|
1.000
|
0.100
|
0.068
|
0.060
|
-
|
0.005**
|
یورو 6
|
سپتامبر 2014
|
1.000
|
0.100
|
0.068
|
0.060
|
-
|
0.005**
|