مخترع افغانستانی: آینده روشن "افغانستان" در دست جوانان این کشور است

رومان شریفی مخترع افغانستانی گفت: جوانان افغانستان امروز با امکانات کم استعداد و توانای خود را به جهان نشان داده‌اند و آینده روشن افغانستان در دست جوانان این کشور است.

مخترع افغانستانی: آینده روشن به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، رومان شریفی مخترع افغانستانی با بیان اینکه مدت پنج سال است که در روسیه به تحصیل مشغول است، گفت: در این مدت 2 دستگاه پزشکی ساخته ام.  
 
وی افزود: یکی دستگاه ثبت عکس العمل بدن انسان در مقابل اشیای خارجی است که این دستگاه قادر به ثبت عکس العمل بدن انسان در مقابل نیروی خارجی و مشخص می‌کند که در کدام مدت زمان و با کدام سرعت خبر توسط نیروهای به سیستم مرکزی عصبی انتقال پیدا می‌کند.
 
شریفی افزود: دستگاه دومی بنام دستگاه پاک کننده جدار رگ‌ها از چربی‌ها است که این دستگاه چربی‌های اطراف دیوار رگ‌ها را که باعث بندش جریان خون می‌شود پاک سازی و جریان خون را باز تر می‌سازد.
 
این جوان موفق افغان در مورد واکنش کشورهای روسیه و افغانستان در رابطه به اختراعاتش گفت: کشور روسیه و دولت افغانستان از اختراعات من استقبال  و با اهدای تحسین نامه‌ و دیپلم‌ افتخار من را جوان دانشمند خطاب کردند.
 
وی گفت: بعد از اختراع این دستگاه‌ها و معرفی آنها از طریق رسانه‌ها، 2 تغییر اساسی در زندگی‌اش به وجود آمد یکی شهرت و دومی محبوبیت و امروز در جامعه افغانستان به عنوان جوان مخترع و پرتلاش معرفی شده است.
 
شریفی به اسپوتنیک گفت: من طرح طولانی مدت تحصیلی در کشور روسیه دارم، نخست می‌خواهم با استفاده از امکانات موجود در کشور روسیه خود را به قله‌های موفقیت علمی برسانم و با برگشت به افغانستان خدمت صادقانه کنم.
 
وی افزود: از کودکی به رشته پزشکی خیلی علاقمند و می‌خواستم در آینده یک پزشک موفق و بنیانگذار سیستم صحیح تشخیص و درمان در افغانستان شوم.
 
این جوان موفق افغان گفت: جوانان افغانستان امروز با امکانات کم استعداد و توانای خود را به جهانیان نشان داده‌اند و آینده روشن افغانستان به دست جوانان کشور ماست و تلاش جوانان باید یادگیری علم باشد.
 
رومان شریفی در یک خانواده تحصیلکرده در تارخ 31جوزا سال 1373 در شهر مزار شریف به دنیا آمد، وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه عالی ناصر خسرو بلخی، و دوره دبیرستان را در مدرسه عالی دقیقی بلخی با درجه ممتاز به پایان رسانید و به دلیل علاقه به رشته پزشکی در روسیه مشغول است.
 
/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان