اصغر شرفی:

ایران لایق حذف شدن نبود/ حیف‌که به این بازیکنان خوب اعتماد نکردیم/ امیدوارم این بار متوجه پیام واضح کی‌روش شده باشیم

مربی ایران در جام جهانی گفت: بازیکنان تیم فوتبال ایران تشنه بازی بودند و می‌خواستند در جام جهانی بدرخشند اما متاسفانه روش بازی تیم ملی چیزی نبود که این بچه ها به آن عادت داشته باشند.

سرویس ورزش مشرق - اصغر شرفی، مربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین در گفتگو با مشرق، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: نتیجه ای که در مسابقات ایران و در گروهش به دست آمد کمتر از سطح بازی بازیکنان تیم ملی بود. ما مستحق حذف شدن نبودیم. ما فوتبالیست هایی در جمع نفرات مان داشتیم که در اروپا توپ می زنند و هر کدام شان در تیم های اروپایی بازیکن حسابی تیمشان هستند.

وی افزود: اگر به این بچه ها اعتماد می کردیم و از آنها به درستی در ترکیب تیم ملی استفاده می شد قطعاً نتیجه بهتری برای تیم ایران رقم می خورد. این بچه ها در دیدار مقابل ولز نشان دادند چقدر عطش فوتبال بازی کردن دارند. چقدر دوست دارند فوتبال شان را به رخ بکشند و چقدر به فکر آینده فوتبالی شان هستند و می‌خواهند پیشرفت کنند. چون در آن بازی واقعا خودشان بودند. کسی به آنها نگفته بود عقب بایستید و دفاع کنید.

ایران لایق حذف شدن نبود/ حیف‌که به این بازیکنان خوب اعتماد نکردیم/ امیدوارم این بار متوجه پیام واضح کی‌روش شده باشیم

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: البته تیم ولز نسبت به دو حریف دیگرمان سطح پایین تری داشت اما فوتبالی که ما جلوی این تیم ارائه کردیم فوتبال واقعی ایران بود. کاری که متأسفانه مقابل انگلیس انجام ندادیم! عقب ایستادیم و ضربه خوردیم. ما در نیمه دوم جلوی انگلیس می خواستیم خودمان باشیم که دو گل هم زدیم اما متاسفانه دیر به خودمان آمدیم.

شرفی درباره بازی آخر مقابل آمریکا گفت: در بازی با آمریکا هم فشار روی تیم زیاد بود. تعدادی از بازیکنان هم که سن و سال شان بالا بود و انگیزه کافی برای فوتبال نداشتند، نتوانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

مربی اسبق تیم ملی درباره اتفاقی که در رابطه با میلاد محمدی رخ داد یادآور شد: ما از جایی ضربه خوردیم که میلاد محمدی و احسان حاج صفی بازی می کردند. دو بازیکنی که به دلایلی هم از نظر سنی و هم شرایط فوتبالی خیلی به درد این جام جهانی نمی‌خوردند. لااقل در ترکیب اصلی جایگاهی نداشتند. تعجب می کنم چرا وقتی میلاد محمدی مصدوم شد و بیرون رفت همان زمان ابوالفضل جلالی را به میدان نیاوردیم و با عقب بردن حاج صفی و اضافه کردن علی کریمی، هم به حریف زمان دادیم و هم فرصت خودمان را کُشتیم!

ایران لایق حذف شدن نبود/ حیف‌که به این بازیکنان خوب اعتماد نکردیم/ امیدوارم این بار متوجه پیام واضح کی‌روش شده باشیم

شرفی درباره ابوالفضل جلالی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من این بازیکن آینده فوق العاده ای دارد. اگر او را حفظ کنیم و خودش هم مراقب خودش باشد در آینده می تواند یک فوتبالیست کامل برای تیم ملی و آینده فوتبال ما باشد. او در همان دقایقی که در زمین بود فوق العاده نشان داد. من از او خوشم آمد در حالی که میلاد محمدی در همان نقطه از حریف آمریکایی جاماند و همان پاس، منجر به گل آمریکا شد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در این باره که گفته می‌شود شاید کارلوس کی روش در سمت خودش ابقا شود گفت: من تصمیم گیرنده نیستم و قطعاً اگر هم حرفی بزنم کسی به حرف من گوش نمی دهد! اما آنهایی که خودشان را مسئول فوتبال مملکت می دانند باید جوابگو باشند. باید بگویند از این که رفتند کی‌روش را آوردند چه چیزی عاید فوتبال ایران شد؟ کارلوس کی روش همان چند سال پیش از ایران رفت مشخص بود که دیگر چیز تازه‌ای برای ارائه به فوتبال ما ندارد. حضور ناموفقش در کلمبیا و مصر هم این را ثابت کرد. او الان به درد تیم های دسته اول قاره ها نمی خورد بلکه شاید بتواند با تیم های درجه دو یا سه کارهایی انجام بدهد.

ایران لایق حذف شدن نبود/ حیف‌که به این بازیکنان خوب اعتماد نکردیم/ امیدوارم این بار متوجه پیام واضح کی‌روش شده باشیم

مربی اسبق فوتبال ایران درباره جام ملتهای آسیا و حضور احتمالی با کی روش توضیح داد: قطعا اگر با کارلوس کی‌روش راهی جام ملت های آسیا بشویم نتایج ضعیفی می گیریم. اگر به فوتبال ژاپن نگاه کنید متوجه می شوید که این تیم دیگر در سطح قاره آسیا بازی نمی کند. عربستان، کره جنوبی و استرالیا هم در حال جدا شدن از فوتبال آسیا هستند. ما هم در شرایط خوبی بودیم! بازیکنان خوبی هم داریم اما متاسفانه سرمربی تیم روش قدیمی اش را بکار گرفت و برای چندمین بار به ما گفت که دیگر چیزی برای اضافه کردن به فوتبال ایران ندارد. امیدوارم این بار دیگر متوجه شده باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان