تست و بررسی خودروی ام وی ام X۲۲

X۲۲ درواقع نسخه اسپرت کراس چِری تیگو ۳ (همان اِم‌وی‌اِم X۳۳ S خودمان) به شمار می‌رود و طی دوره کوتاه حضور خود توانسته به فروش قابل‌توجهی دست یابد

طراحی ظاهری MVM X22 

جلوپنجره ایکس 22 حالت شش ضلعی داشته و شبکه داخلی آن از چندین شش ضلعی کوچک تشکیل شده است. زیر این مجموعه سپر سرتاسری و تنومند همرنگ بدنه قرار گرفته که در بخش مرکزی یک قسمت پلاستیکی برای نصب پلاک دارد. پلاستیک موجود در این ناحیه تا دو گوشه پایینی و از آنجا در سرتاسر لبه ایینی بدنه ادامه می‌یابد و نمایی کراس گونه و کمی اسپرت به ایکس 22 می‌بخشد. همچنین محل قرارگیری دی لایت ها در قسمت مناسبی است و در روز پرتاب نور خوبی دارد. چری طراحی ایکس 22 را تحت زبان طراحی خود با نام Life in motion انجام داده است که معمولا آن را به «پویایی در حرکت» و یا «حیات در حرکت» ترجمه می‌کنند. در کل باید گفت که طراحی خارجی این خودرو نه خیلی زیباست و نه خیلی زشت.

 

mvm_x22_carbalad_1

 

mvm_x22_carbalad_1

 

 

mvm_x22_carbalad_3

 

mvm_x22_carbalad_2

 

 

 

طراحی داخلی MVM X22

سبک طراحی ایکس 22 شبیه به مدل های جدید ام وی ام بوده و مانیتور لمسی 8 اینچی در قسمت وسط داشبورد خودنمایی می کند. طرحِ داشبورد ساده، خلوت و هماهنگ است که استفاده از طرحِ فیبر کربن و نوار های نارنجی رنگ در قسمت هایی از داشبورد ایکس 22 ظاهر آن را از سادگی بیش از حد بیرون آورده است.  غربیلک فرمان دکمه‌های مربوط به سیستم صوتی-تصویری و کروز کنترل را در خود جای داده است. نشانگرهای پشت فرمان شکل عجیبی داشته و عقربه‌های سرعت‌سنج و دورشمار خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند. همین موضوع در ساعات اولیه رانندگی موجب سردرگمی‌تان می‌شود اما نگران نباشید، چون در مدت‌زمان کوتاهی بدان عادت خواهید کرد.

 

 

MVM_X22_Carbalad_4

 

سوییچ‌های تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو، تنظیم آینه‌ها و انتخاب حالت رانندگی Eco/Sport در سمت چپ فرمان قرار دارند.پشت آمپر ایکس 22 طراحی متفاوتی دارد و عقربه ها به صورت قرینه حرکت می کنند و پس زمینه آن به شکل لانه زنبوری و مشکی طراحی شده است.می توان گفت که باز هم این نوع طراحی، می تواند سلیقه خانوادگی خرید یک خودرو هاچبک کراس را به سمت X22 بشکاند. از نظر فضای پا و ارفاع داخلی کابین می توان این کراس چینی را خوب و قابل قبول معرفی کرد. البته که گاهی در حین سوار شدن راننده، احتمال برخورد سر با یک سری ستون ها وجود دارد! فضای صندوق این خودرو را هم می توان مناسب دانست.  نبود برخی امکانات چون استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک و رهیاب ماهواره ای هم می تواند برخی مشتریان سخت پسند را از خرید ایکس 22 منصرف کند.

 

مشخصات فنی MVM X22

از نظر ابعاد X22 تقریبا هم اندازه X33 است. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر 1570، 1760 و 4200 میلیمتر است. پیشرانه این خودرو یک موتور چهارسیلندر 16 سوپاپه مجهز به سیستم DVVT با حجم 1497 سی‌سی است. این موتور حداکثر قدرت 105 اسب بخار را در دور 6000 و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر را در دور 2750 تحویل می‌دهد.در ادامه این پیشرانه جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار (فاقد حالت تعویض دستی) قرار می‌گیرد تا ارقام مذکور را مستقیماً به محور جلو برساند. ایکس 22 در یکصد کیلومتر ترکیبی به ترتیب 5.9 و 6.1 لیتر بنزین می‌سوزاند. همچنین می‌تواند با جعبه‌دنده دستی تا 170 کیلومتر بر ساعت و با جعبه‌دنده خودکار تا 160 کیلومتر بر ساعت پیش برود.داشته‌های ایمنی خودرو شامل سامانه‌های ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، دو عدد کیسه هوا (سرنشینان جلو)، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت و کروز کنترل می‌باشد.

 

mvm_x22_carbalad_5

 

امکانات MVM X22

تجهیزات این هاچ‌بک کراس هم در سطح قابل قبولی قرار دارد: کیسه هوای SRS برای سزنشینان جلو، ایموبلایزر، ال‌سی‌دی لمسی 8 اینچی، سیستم چندرسانه‌ای با قابلیت وصل شدن USB و بلوتوث با قابلیت کنترل از روی فرمان، کروز کنترل با قابلیت کنترل از روی فرمان، سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب با قابلیت پخش در نمایشگر، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، قابلیت به اشتراک‌گذاری محتویات تبلت و موبایل بر روی صفحه نمایش خودرو، حالت اقتصادی و کاهش مصرف سوخت برای گیربکس‌های اتوماتیک (ECO MODE)، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی (و نه اتوماتیک)، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت به صورت دستی، جمع شدن صندلی‌های عقب و افزایش فضای بار. همچنین این خودرو مجهز به سیستم‌های ترمز ABS و EBD است و از نظر آلایندگی هم موفق به کسب استاندارد یورو 5+ شده است.

 

 

 

ایمنی MVN X22

با وجود فرمان بسیار نرم و دوربین دید عقب هیچ مشکلی برای خروج از پارک و عبور از کوچه‌های تنگ برای ایکس 22 حس نمی‌گردد. برای استارت باید سوییچ را در سوکت ورودی قرار داده و بچرخانید.

داشته‌های ایمنی خودرو شامل سامانه‌های ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، دو عدد کیسه هوا (سرنشینان جلو)، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت و کروز کنترل می‌باشد.

در کل میتوان به مواردی از قبیل کشش قابل‌قبول پیشرانه، سامانه تعلیق کارا، ترمزهای قوی ایکس 22 اشاره نمود.

 

mvm_x22_carbalad_4

 

قیمت MVM X22

چِری تیگو 3X جدیدترین محصول مدیران خودرو در گروه کراس‌اوورهاست که زمستان سال گذشته (1395) با نام اِم‌وی‌اِم X22 و بازه قیمتی 57 الی 67 میلیون تومان وارد کارزار خودروی کشور شد.

 

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان