خودروهایی با قیمت بالا و کیفیت پایین

دو خودروی چینی مونتاژ داخل لیفان ۶۰ Xو ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک در بازه قیمتی بالاتر از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند که در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

 

براساس  جدیدترین ارزیابی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، 11 مدل خودروی سواری تولید داخل در پایینترین سطح کیفی قرار دارند.

این خودروها شامل سایپا 111، سایپا 132، سایپا 131، تیبا، تیبا هاچبک، امویام 110، پژو پارس، سمند، پژو 405، لیفان 60X و امویام 550 هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را در ارزیابی‌ها کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند که یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

همچنین این نکته گفتنی است که خودروهای پژو 206 (تا سال 90) و تندر 90 به ترتیب 4 ستاره و 3 ستاره ایمنی از Euro_NCAP دریافت کرده اند و ایمن ترین خودروهای داخلی محسوب می­شوند.

 

Car_Quality_Carbalad_1

Car_Quality_Carbalad_2

 

در این میان نکته قابل توجه در بررسی وضعیت تولید و عرضه خودروهای داخلی یاد شده این است که در میان این خودروها 9 مدل در بازه قیمتی کمتر از حدود 35 میلیون تومان و به اصطلاح در رده کم‌ قیمت‌ترین خودروهای داخلی قرار دارند، ولی دو مدل از آنها در بازه قیمتی بالاتر از 50 و 60 میلیون تومان عرضه می‌شوند. این در حالی است که خودروسازان معتقدند بین کیفیت و قیمت خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد.

بر این اساس دو خودروی لیفان 60 X و امویام 550 در حالی در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن (سطح یک ستاره از پنج ستاره کیفی) تولید می‌شوند که قیمت‌های فروش آنها پایین هم نیست. در حال حاضر امویام 550 با دنده دستی به قیمت حدود 56 میلیون تومان و لیفان 60 X با دنده دستی به قیمت حدود 53 تا 54 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. البته گویا مدل دنده دستی لیفان 60 X مدتی است که تولید نمی‌شود.

نگاهی به سایت دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو به عنوان مونتاژکننده محصولات لیفان و امویام در ایران نشان می‌دهد که قیمت فروش مدل دنده اتوماتیک لیفان 60 X نیز حدود 67 میلیون تومان و قیمت مدل دنده اتوماتیک امویام 550 حدود 64 میلیون تومان است.

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان