رایج‌ترین اشتباهات در استفاده از جاروبرقی بوش چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که خرید لوازم خانگی از برندهای مشهوری مانند بوش مهم‌ترین بخش ماجرا است و پس از پرداخت پول همه چیز تمام است و تا سال‌ها می‌توانند از آن وسیله استفاده کنند

رایج‌ترین اشتباهات در استفاده از جاروبرقی بوش چیست؟

بسیاری از افراد بر این باورند که خرید لوازم خانگی از برندهای مشهوری مانند بوش مهم‌ترین بخش ماجرا است و پس از پرداخت پول همه چیز تمام است و تا سال‌ها می‌توانند از آن وسیله استفاده کنند. اما به این نکته توجه نمی‌کنند که حتی اگر بهترین جاروبرقی بازار را هم از نمایندگی بوش تهیه کنند درصورتیکه از آن به نحوی درست و اصولی استفاده نکنند دستگاهشان به زودی مستهلک و خراب خواهد شد. از همین رو ما در این مطلب به اشتباهات رایج در نحوه استفاده از جاروبرقی بوش اشاره خواهیم کرد تا با استفاده بهینه از این وسیله به عملکردی بهتر برسید.

عدم توجه به مکان نگه‌داری جاروبرقی

از آنجاییکه جاروبرقی یک وسیله برقی است ابتدا باید به این مسئله توجه کنید که آن را دور از دسترس اطفال نگه‌دارید. همچنین از قرار دادن جاروبرقی بوش در نزدیکی شوفاژ یا بخاری نیز خودداری کنید چرا که گرمای زیاد نه تنها موجب آسیب به قطعات داخلی جاروبرقی می‌شود بلکه در مواردی خطر آتش سوزی را نیز به همراه دارد.

تعویض کیسه جاروبرقی پس از سرریز شدن آن

کیسه جاروبرقی یکی از قطعات مهم این دستگاه است که پر شدن آن تاثیر مستقیم بر میزان مکش جاروبرقی دارد. بهترین زمان جهت تعویض کیسه جاروبرقی هنگامی است که سه چهارم حجم آن پر شده‌باشد. البته بعضی جاروبرقی‌های بوش از طریق چراغ هشداردهنده پر شدن کیسه را نشان می‌دهند که در اینصورت کار برای شما بسیار راحت‌تر خواهد شد.

جمع نکردن سیم جاروبرقی

کاربران معمولا چهار عمل اشتباه را در استفاده از سیم جاروبرقی مرتکب می‌شوند؛ اول آنکه از سیم جاروبرقی برای جا‌به‌جایی آن استفاده می‌کنند که اینکار موجب آسیب به سیم شده و حتی ممکن است در اثر کشش زیاد پارگی سطحی ایجاد شده و منجر به اتصالی آن شود. دوم اینکه جاروبرقی را در حین کار از پریز می‌کشند این درحالی است که چه هنگام زدن جاروبرقی به پریز و چه هنگام کشیدن آن از برق، دستگاه باید خاموش باشد. مورد سوم عدم توجه به پیچ خوردگی یا هر نوع گره در هنگام جمع کردن سیم توسط دستگاه است که به منظور جمع شدن بهتر سیم جاروبرقی بهتر است پس از فشردن دکمه آن را در دست بگیرید تا به درستی در ریل خود قرار گیرد و اما مورد چهارم استفاده از سیم رابط نادرست است، بنابراین قبل از استفاده از سیم رابط باید به مقدار آمپر و تناسب آن با ظرفیت جاروبرقی بوش مطمئن شوید.

عدم استفاده از وسایل جانبی جاروبرقی

جاروبرقی بوش اصل دارای لوازم کمکی مانند انواع برس‌، کیسه و … اضافی است. این برس‌ها هریک کارایی خاص خود را دارند، بنابراین برای گردگیری یا غبار روبی قرنیزها، درزها، شکاف‌ها و مکان‌های غیر قابل دسترس باید از برس مخصوص استفاده کرد. استفاده از برس معمولی به لبه‌های آن آسیب وارد می‌کند.

تمیز نکردن به موقع فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی نقش به‌سزایی در جمع آوری گردوغبار و ذرات ریز موجود در هوا دارد. اگرچه جاروبرقی و جارو شارژی بوش دارای فیلترهای بسیار قوی است اما در هر صورت این قطعه نیز ممکن است در اثر استفاده زیاد دچار انسداد، پارگی و یا کثیفی شده‌باشد به همین علت لازم است که هر چند وقت بار آن را چک کنید تا از سلامت و پاکیزگی آن مطمئن شوید. در صورتیکه جاروبرقی خود را از میان مدل‌های دارای فیلتر HEPA در خانه بوش خریداری کرده‌اید بهتر است اینکار را هر شش ماه یکبار انجام دهید.

عدم تمیز کردن قطعات قابل شست‌شوی جاروبرقی

برخی قطعات جاروبرقی بوش دارای قابلیت شست‌و‌شو هستند بنابراین نباید از تمیز کردن آن‌ها غافل شوید. دسته جاروبرقی یکی از این قطعات است که می‌توانید داخل آن را با آب شست‌و‌شو داده و پس از خشک شدن در جای خود قرار دهید‌. برای شستن برس‌ها نیز می‌توانید از سطل آب و ترکیب آن یا مواد شوینده نرم استفاده کنید. همچنین لازم است داخل جاروبرقی بوش را با دستمال مرطوب غبار روبی کرده و سطح بیرونی آن را با استفاده از دستمال میکروفیبر یا مسواک تمیز پاک کنید.

استفاده طولانی مدت از جاروبرقی

موتور بهترین برندهای جاروبرقی موجود در بازار نیز در اثر روشن بودن مداوم دستگاه داغ می‌کنند‌. در واقع زمان بهینه استفاده از جاروبرقی بوش تنها 15 تا 25 دقیقه است، بنابراین روشن گذاشتن دستگاه بیش از این تایم به موتور آن فشار وارد کرده و از عمر جاروبرقی شما کم می‌کند. اگر نیاز به زمان بیشتری جهت جاروکشیدن دارید بهتر است با فواصل زمانی ده دقیقه بین هر نیمه استفاده، دستگاه را روشن کنید. همچنین عدم احتیاط در جا‌به‌جایی جاروبرقی هنگام کار با آن اشتباه رایج دیگری است که ممکن است موجب آسیب به موتور و اجزای داخلی آن شود. بهتر است از جاروبرقی در ساعات اوج مصرف استفاده نکنید.

جمع کردن آب یا اشیاء نوک‌ تیز با جاروبرقی

هرگز از جاروبرقی خانگی برای جاروکشیدن محیط‌های خارج از منزل استفاده نکنید. همچنین جمع کردن شیشه شکسته، اشیاء نوک تیز و … با جاروبرقی کار اشتباهی است چرا که باعث پاره شدن کیسه یا خرطومی جارو می‌شود. نکته حائز اهمیت دیگر عدم جمع آوری آب، مایعات یا هر نوع زباله خیس با جاروبرقی است، در واقع اینکار موجب آسیب به موتور و قطعات الکترونیکی دستگاه می‌شود. البته این مسئله شامل جاروبرقی‌های بوش با قابلیت مکش آب و مایعات نمی‌شود.

تمیز نکردن غلتک‌های جاروبرقی

اگر در منزلتان از فرش، موکت و … استفاده می‌کنید ممکن است هنگام جارو کشیدن مقداری مو، پرز و … به غلتک‌های جاروبرقی بچسبد که این موها موجب کاهش عملکرد روان غلتک‌ها می‌شود، در نتیجه بهتر است هرچند وقت یکبار این عوامل زائد و مزاحم را از برس غلتک‌ها جدا کنید.

جمع بندی

جاروبرقی بوش نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به مراقبت و نگه‌داری دارد. در واقع استفاده نادرست از این وسیله موجب کاهش عملکرد و عمر مفید آن می‌شود. ما در این مقاله به رایج‌ترین اشتباهات هنگام کار با جاروبرقی اشاره کردیم و در مورد هر یک از آن‌ها توضیحات جامعی را ارائه دادیم.

سؤالات متداول

چرا هنگام کار با جاروبرقی موتور آن داغ می‌کند؟

این مورد می‌تواند علت‌های گوناگونی داشته‌باشد اما اگر از صحت موتور و قطعات داخلی جاروبرقی خود اطمینان دارید به احتمال زیاد استفاده مداوم از دستگاه منجر به داغ شدن موتور آن شده‌است.

برای خرید جاروبرقی بوش اصل به کجا مراجعه کنم؟

شما می‌توانید جهت خرید جاروبرقی بوش همراه با گارانتی اصل آن به سایت خانه بوش و یا نمایندگی بوش در تهران مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان