زیکر؛ شاسی‌بلند کوچک الکتریکی چینی در اروپا

زیکر، خودروساز نوپای چینی تصاویری از مدل جدیدی منتشر کرده که قرار است علاوه بر چین در اروپا هم فروخته شود. زیکر X یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی است که چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی می‌شود و فروش آن از اواخر سال ۲۰۲۳ در چین آغاز خواهد شد.

زیکر؛ شاسی‌بلند کوچک الکتریکی چینی در اروپا

زیکر، خودروساز نوپای چینی تصاویری از مدل جدیدی منتشر کرده که قرار است علاوه بر چین در اروپا هم فروخته شود. زیکر X یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی است که چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی می‌شود و فروش آن از اواخر سال 2023 در چین آغاز خواهد شد.

زیکر X سومین مدل کارخانه نوپای چینی است

زیکر X سومین مدل کارخانه نوپای چینی است

زیکر زیرمجموعه تازه‌ای در گروه خودروسازی جیلی است که دو سال پیش تشکیل شده است. این کارخانه در حال حاضر دو مدل دارد و قصد دارد تا سال 2026 هر سال یک مدل جدید به محصولاتش اضافه کند. جیلی در سال 2022 بیش از 70 هزار دستگاه ماشین تولید کرد و می‌‌خواهد تا سال 2025 تولیدش را به 650 هزار دستگاه در سال برساند.

زیکر می‌خواهد در اروپا با محصولات تسلا رقابت کند

زیکر می‌خواهد در اروپا با محصولات تسلا رقابت کند

ماشین توسط استفان زیلاف، طراح سابق آئودی در استودیوی زیکر در سوئد طراحی شده است. پلتفرم زیکر X با همکاری بنز ساخته شده است. شرکت اسمارت، زیرمجموعه مرسدس بنز و همینطور ولوو، زیرمجموعه دیگر جیلی هم قرار است از این پلتفرم برای ساخت ماشین‌های الکتریکی استفاده کنند.

اطلاعات فنی در نمایشگاه خودروی شانگهای منتشر خواهد شد، اما رسانه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که قوی‌ترین مدل زیکر X بیش از 400 اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش کمتر از چهار ثانیه است.

مدیر زیکر می‌گوید محصولات کارخانه از ابتدا با توجه به استانداردهای اروپا طراحی شده و قرار است این ماشین‌ها علاوه بر چین در اروپا هم تولید شود. زیکر امسال محصولاتش را در اروپا هم عرضه خواهد کرد و می‌خواهد با تسلا رقابت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان