کشتی‌گیرهایی که به بازیگری روی آوردند

کشتی کج یکی از ورزش‌هایی به شمار می‌رود که انتقادهای بسیاری نسبت به آن وارد است و بسیاری از افراد آن نیز آن را جعلی و غیرواقعی می‌دانند

کشتی‌گیرهایی که به بازیگری روی آوردند

کشتی کج یکی از ورزش‌هایی به شمار می‌رود که انتقادهای بسیاری نسبت به آن وارد است و بسیاری از افراد آن نیز آن را جعلی و غیرواقعی می‌دانند. درست است که این برنامه‌ها از قبل نوشته و برنامه‌ریزی شده هستند اما با این وجود، مهیج و جذاب به نظر می‌رسند و همانند زنده شدن فیلم‌ها هستند. این در حالی است که در طول تاریخ، کشتی‌گیرهای مختلفی به دنیای بازیگری و سینما روی آوردند که در ادامه این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

هالک هوگان

در ذهن بسیاری از افراد، احتمالا هالک هوگان اولین نفری بوده که از دنیای کشتی به بازیگری روی آورده اما این گونه نیست و قبل از او نیز کشتی‌گیرهای مختلفی در دنیای سینما نقش‌آفرینی کردند. تور جانسون، ال سانتو و تعداد دیگر از جمله این افراد هستند که تا قبل از دهه هشتاد میلادی در دنیای سینما حضور پیدا کردند.

با این حال، در دهه هشتاد میلادی، حضور کشتی‌گیرها در دنیای سینما پررنگ‌تر نیز شده و یکی از بهترین نمونه‌ها نیز فیلم راکی 3 (Rocky III) محصول سال 1982 میلادی است که در آن هالک هوگان در مقابل شخصیت راکی بالبوآ با بازی سیلوستر استالونه نقش‌آفرینی کرده بود.

آندره جاینت

در دهه هشتاد میلادی، هالک هوگان تنها کشتی‌گیر حاضر در دنیای سینما نبوده و دو نفر دیگر نیز توانستند حضوری برجسته در فیلم‌های این دهه داشته باشند. فیلم عروس شاهزاده (The Princess Bride) محصول سال 1987 میلادی بدون شک یک اثر کلاسیک مدرن به شمار می‌رود که یکی از بازیگران آن نیز آندره جاینت است.

با وجود اینکه آندره جاینت نام بسیار بزرگی به شمار می‌رود اما او در این فیلم برجسته به کارگردانی راب راینر، در کنار بازیگران پرآوازه مختلفی نقش‌آفرینی کرده که شامل رابرت رایت، مندی پتینکین، کری الویز، والاس شاون و بیلی کریستال می‌‎شود.

رودی ریپر

در سال 1988 میلادی، رودی ریپر در فیلم آن‌ها زنده‌اند (They Live) ساخته جان کارپنتر حضور پیدا کرد و توانست حضورش در دنیای سینما در دهه هشتاد میلادی را برجسته کند. او قبل از حضور در این اثر، در فیلم Hell Comes to Frogtown نقش‌آفرینی کرده بود اما تحت کارگردانی جان کارپنتر توانست به محبوب و شهرت بسیار بیشتری دست پیدا کند. رودی ریپر از آن دسته بازیگران برجسته و با استعداد به شمار می‎‌رود که نه تنها می‌تواند سکانس‌های اکشن خوبی را رقم بزند بلکه توانایی نقش‌آفرینی در نقش اصلی را نیز دارد.

با وجود حضور پررنگ کشتی‌گیرها در دهه‌های قبل، در دهه 90 آن چنان اشتیاقی برای حضور این ورزشکارها در دنیای سینما وجود نداشت. هر چند در این میان، برخی تلاش کردند که وارد عرصه سینما شوند و از جمله آن‌ها می‌توان به بیل گولدبرگ اشاره کرد که در فیلم سرباز جهانی: بازگشت (Universal Soldier: The Return) محصول سال 1999 میلادی نقش‌آفرینی کرد.

دوئین جانسون

در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000 میلادی، دوئین جانسون توانست در دنیای WWF رشد قابل‌توجهی داشته باشد و خودش را وارد عرصه سینما کند. او در سال 2001 میلادی در فیلم مومیایی باز می‌گردد (The Mummy Returns) در نقش نقش اسکورپین کینگ حضور پیدا کرد. او در سال 2002 میلادی نیز این نقش خودش را در فیلم The Scorpion King بازآفرینی کرد.

حضور دوئین جانسون در نقش اصلی ثابت کرد که او توانایی‌های زیادی به عنوان یک بازیگر دارد و همین نیز سبب شد تا او بیشتر به سمت دنیای بازیگری کشیده شود. او با حضور در فیلم از پا افتاده (The Rundown) و فیلم سربلند (Walking Tall) شروعی ناامیدکننده داشت اما در ادامه به موفقیت دست پیدا کرد و در آثاری همچون فیلم‌های سریع و خشن (Fast and the Furious)، انیمیشن موآنا (Moana) و فیلم جومانجی: به جنگل خوش‌آمدید (Jumanji: Welcome to the Jungle) نقش‌آفرینی کرد.

در همین زمان، کشتی‌گیرهای دیگری همچون تریپل اچ، اج، سی ام پانک و کوین نش نیز تلاش کردند تا به دنیای سینما بیایند اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند به سطح موفقیت دوئین جانسون یا راک دست پیدا کنند.

جان سینا

جان سینا توانست خودش را به چهره WWE تبدیل کند و به شهرت بسیار زیادی نیز دست پیدا کرد. او در ابتدای حرفه بازیگری‌اش در فیلم‌های اکشن فراموش‌شده‌ای همچون فیلم تکاور نیروی دریایی (The Marine) بازی کرد اما به موفقیت زیادی دست پیدا نکرد. با این حال، او با حضور در فیلم فاجعه (Trainwreck) و بازی در کنار امی شومر و بیل هاردر، توانست بیشتر در کانون توجه قرار بگیرد.

همین نیز سبب شد تا در ادامه او در فیلم‌های مختلفی و به خصوص آثاری کمدی نقش‌آفرینی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم خانه پدر (Daddy’s Home)، فیلم بامبلبی (Bumblebee)، فیلم بلاکرز (Blockers)، فیلم سریع و خشن 9 (F9) و فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) ساخته جیمز گان اشاره کرد.

دیو باتیستا

به دنبال جان سینا نیز دیو باتیستا توانست خودش را به سرعت وارد عرصه بازیگری کند و توانایی‌هایش را در این زمینه به رخ بکشد. دیو باتیستا از همان ابتدا به دنبال حضور در نقش‌های بزرگ نبود بلکه کار خودش را از حضور در نقش‌های کوچک ولی در آثار بزرگ شروع کرده است.

او در فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy) نقش درکس را ایفا کرد و سپس در یکی از فیلم‌های جیمز باند به نام فیلم شبح (Spectre) نقش‌آفرینی کرد و نقش کوچکی در فیلم بلید رانر 2049 (Blade Runner 2049) نیز داشت. این بازیگر اجازه داد تا کارنامه هنری‌اش آرام آرام پیشرفت کند و همین نیز سبب شد تا او اخیرا در فیلم در کابین را بزن (Knock at the Cabin) محصول سال 2023 میلادی نقش اصلی را به تصویر بکشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان