کراکوف در لهستان ارزان‌ترین شهر برای گیاه‌خواران

اگر به دنبال آن هستید تا تعطیلات تابستانی خودتان را در یک مقصد ارزان سپری کنید، مقصدی که پر از جاذبه‌های برجسته باشد، مطمئنا باید به کراکوف در لهستان سفر کنید. کراکوف یکی از قدیمی‌ترین شهرها در این کشور اروپای شرقی به شمار می‌رود که امکانات بسیار زیاد و در عین حال مقرون به صرفه‌ای را به مسافران ارائه می‌کند.

کراکوف در لهستان ارزان‌ترین شهر برای گیاه‌خواران

اگر به دنبال آن هستید تا تعطیلات تابستانی خودتان را در یک مقصد ارزان سپری کنید، مقصدی که پر از جاذبه‌های برجسته باشد، مطمئنا باید به کراکوف در لهستان سفر کنید. کراکوف یکی از قدیمی‌ترین شهرها در این کشور اروپای شرقی به شمار می‌رود که امکانات بسیار زیاد و در عین حال مقرون به صرفه‌ای را به مسافران ارائه می‌کند.

این شهر همچنین تنوع غذایی بسیار گسترده‌ای دارد که شامل غذاهای گیاهی ارزان و مقرون به صرفه می‌شود و علاوه بر آن نیز پر از معماری‌های باشکوه از دوره‌های رنسانس تا هنر نو است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با پایتخت فرهنگی لهستان آشنا شوید.

جاذبه‌های کراکوف

شهر کراکوف بیش از 1000 سال سابقه معماری را درون خودش گنجانده است و یک شاهکار برجسته در زمینه معماری به شمار می‌رود و این در حالی است که بدون اینکه حتی هزینه‌ای پرداخت کنید، می‌توانید از تمام این معماری‌های زیبا و تماشایی لذت ببرید. با پیاده‌روی به سمت قلعه سلنتی مستحکم واول (Wawel Royal Castle) می‌توانید گشت و گذار خود در این شهر را شروع کنید.

این قلعه روی برآمدگی سنگ‌آهکی ساخته شده و برخی از اولین نمونه‌های معماری گوتیک و رومانسک در لهستان را می‌توان در آنجا مشاهده کرد. برای دیدن سبک‌های معماری در حال تغییر کراکوف نیز می‌توان به میدان Rynek Główny در مرکز شهر رفت. در اینجا شما می‌توانید بزرگترین محراب به سبک اواخر دوره گوتیک در جهان را مشاهده کنید که در فضای داخلی و کم نور کلیسای سنت مریم (St Mary’s Basilica) واقع شده، کلیسایی که از روی مناره‌های سر به فلک کشیده و نامتقارنش قابل تشخیص است.

در مقابل، کلیسای ساده و چمباته‌ای سنت وویسیچ (St Wojciech) نمونه‌ای از سازه‌های رومی اولیه به شمار می‌رود، کلیسایی که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای لهستان محسوب می‌شود. در مرکز میدان نیز می‌توانید تالار کلاث (Cloth Hall) از قرن شانزدهم میلادی را شاهد باشید که رواقی بسیار وسیع و نمایی برجسته دارد.

شکم‌گردی در کراکوف

در شهر کراکوف شما می‌توانید از صبح تا غروب به خوبی با قیمت‌های مناسب غذا بخورید. طبق پایگاه داده جهانی Numbeo، یک وعده غذایی در رستورانی غیررسمی می‌تواند به ازای هر نفر 7.5 یورو هزینه داشته باشد و این در حالی است که یک آبجوی نیم لیتری کمتر از 3 یورو است.

روز خودتان را در شهر کراکوف می‌توانید با خوردن صبحانه‌ای خوشمزه و لذیذ در LAS شروع کنید. می‌توانید شیرینی‌های دارچینی چسبناک یا چیزکیک‌های دلپذیر را امتحان کنید و در کنار قهوه‌تان آن‌ها را نوش جان کنید. برای یک میان وعده یا ناهار نیز به نانوایی و شیرینی‌پزی Piekarnia Awiteks بروید تا از شیرینی کلم کاپونیاک آن بچشید.

برای شامی که بدون هزینه‌های گزاف، لوکس و دلچسب باشد نیز می‌توانید به Mieta Restobar در داخل یک کاخ با طراحی زیبا نئوکلاسیک بروید. در اینجا حتما کوفته‌های پایروگی خانگی آن‌ها را امتحان کنید که واقعا حسی دلنشین و خوشمزه را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

از طرفی دیگر، غذای کلاسیک خیابانی در زاپیکانکی در پلاک نووی سرو می‌شود و شامل یک نیم باگت با هر چیزی است که دوست دارید روی آن بگذارید. رستوران‌های گیاهی و گیاه‌خواری نیز در نقاط مختلف شهر کراکوف دیده می‌شوند و مطالعات اخیر نشان داده است که این شهر به عنوان مقرون به صرفه‌ترین مقصد در اروپا برای گیاه‌خواری است.

در اینجا می‌توانید سوشی یومیکو (Youmiko) یا کافه تریا سلف سرویس (Glonojad) که پنکیک سیب زمینی، فلافل و سوپ سرو می‌کند را امتحان کنید و از غذاهای خوشمزه آن‌ها لذت ببرید. اگر دوست دارید تا از غذاهای بین‌المللی لذت ببرید، بهتر است در رستوران مولام (Molam) غذا بخورید که یک رستوران تایلندی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان