هیئت مقررات زدایی: صدور مجوز کاغذی جرم است

طبق قانون صدور مجوز کاغذی تخلف و جرم است.

هیئت مقررات زدایی: طبق قانون صدور مجوز کاغذی تخلف و جرم است.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ابتدای سال 1402، طبق قانون، پروانه‌های کسب از مسیر درگاه ملی مجوز‌ها mojavez.ir کاملاً الکترونیک توسط سامانه نوین اصناف متعلق به دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی صادر می‌شود.
 
با وجود تصریح قانون، اراده دولت برای حذف امضا‌های طلایی و ابلاغیه رئیس محترم اتاق اصناف کشور، هنوز معدودی اتحادیه صنفی متقاضیان پروانه کسب را حضوری فرا می‌خوانند و برای صدور پروانه کسب، مدارک کاغذی و وجه نقد مطالبه می‌کنند.
 
طبق اعلام هیئت مقررات زدایی متقاضیان پروانه کسب مطلع باشند که همه وجوه قانونی برای صدور پروانه کسب، باید صرفاً از درگاه نوین اصناف پرداخت شود و مطالبه هر نوع وجه نقد بابت صدور پروانه کسب، خارج از درگاه نوین اصناف، فاقد وجاهت قانونی است.
 
دبیرخانه هیات مقررات زدایی از متقاضیان پروانه کسب درخواست می‌کند در صورت مواجهه با درخواست مدرک کاغذی یا وجه نقد برای صدور پروانه کسب، مستندات این قانون شکنی (نظیر فیش پرداختی یا عکسی از اطلاعیه فراخوان حضوری برای پروانه کسب مربوط به سال 1402) را برای پیگرد قانونی متخلفان و جلوگیری از سواستفاده شیادان از بی اطلاعی کسبه محترم، به شماره دبیرخانه این هیات (09332353195) در پیام‌رسان‌های بله یا ایتا ارسال کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان