ماهان شبکه ایرانیان

رپرتاژ آگهی

۱۰ مورد از انواع شرکت های تبلیغاتی کدام اند؟

آیا می دانید شرکت های تبلیغاتی چه کارهایی انجام می دهند؟ در نگاه اول به نظر می رسد که وظایف یک شرکت تبلیغاتی بسیار محدود است و همه این شرکت ها دارای فعالیت نسبتاً مشابهی هستند در صورتی که این تصور اشتباه است.

10 مورد از انواع شرکت های تبلیغاتی کدام اند؟

در یک آژانس تبلیغاتی برنامه ریزی، اجرا و مدیریت تبلیغات و بازاریابی مشاغل مختلف انجام می شود. نوع فعالیت این شرکت ها بر اساس نیاز مشتریان و همچنین وظایف و اهداف کلی آن ها تعیین می شود. شاید باور نکنید اما بیش از 10 نوع شرکت تبلیغاتی مختلف وجود دارد.

اگر انواع شرکت تبلیغاتی را به خوبی بشناسید می توانید تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود را به شرکتی که برای شما مناسب تر است بسپارید. ما در این مطلب تفاوت این 10 نوع مختلف آژانس تبلیغاتی به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

شرکت تبلیغاتی چیست؟

آژانس تبلیغاتی خدمات تبلیغ و معرفی یک محصول یا خدمات را برای دیگر مشاغل انجام می دهند. کارشناسان فعال در شرکت تبلیغاتی با مشتری ملاقات کرده و ضمن آشنایی کامل با محصولات، خدمات و اهداف او بهترین روش تبلیغاتی را به مشتری توصیه می کنند. در این مشاوره دستورالعمل های خاصی تدوین و تأیید می شود و سپس تبلیغات بر اساس آن انجام خواهد شد.

خدماتی که در آژانس های تبلیغاتی ارائه می شود بسیار متنوع و گاهی بسیار کامل است. حتی تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز می تواند با برنامه ریزی درست و اجرای دقیق، مؤثرتر باشند. یک آژانس تبلیغاتی ایده آل مشتری خود را در همه زمینه ها راهنمایی و خدمات جامع و کاملی را به او ارائه می دهد.

اگر نمی دانید کدام شرکت تبلیغاتی برای شما مهم است باید قبل از هر کار علاقه مندی ها و نقاط قوت شغل خود را بررسی و مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا تصمیم درست تری بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان تبلیغاتی بهترین نوع خدمات برای تبلیغ و گسترش کسب و کار خود را تشخیص داده و به آن عمل کنید.

شرکت های تبلیغاتی ایرانی

آژانس های تبلیغاتی در ایران با توجه به فعالیت شما و حوزه تخصصی شما خدمات متفاوتی را به شما عرضه می کنند. این شرکت ها معمولاً با ارائه طرح های تبلیغاتی به صورت چاپی یا دیجیتالی و برنامه ریزی مراحل مختلف اجرای تبلیغات به کمک کسب و کار شما می آیند. شما میتوانید لیست بهترین شرکت های تبلیغاتی که در سایت مهرنیوز منتشر شده است را مشاهده نمایید.

این آژانس ها شما را برای برقراری ارتباط با مشتری راهنمایی کرده و در صورت نیاز کمپین تبلیغاتی برای شما برگزار می کنند. در بسیاری از موارد پیش می آید که مشتری در آخرین لحظه تغییراتی را برای برگزاری کمپین اعلام کند، اگر کارشناسان آژانس تبلیغاتی به صورت حرفه ای کار کرده باشند می توانند به درخواست های لحظه آخری مشتری هم جامه عمل بپوشانند.

شرکت های تبلیغاتی در ایران کیفیت و بازدهی کمپین های تبلیغاتی را تضمین می کنند. برای برگزاری کمپین استانداردهایی وجود دارد که با رعایت آن می توان در نهایت فایل دیجیتال خدمات مشتری یا محصول فیزیکی آن را به مشتریان معرفی کرد.

در یک آژانس ایده آل به برگزاری برنامه های تبلیغاتی توجه ویژه ای می شود. بدین ترتیب نقاط ضعف هر طرح تشخیص داده می شود و در طرح های بعدی جبران یا با موارد مؤثر مشابه جایگزین می شود. هدف از تمام این کارها آشنا کردن مصرف کننده با خدمات و محصولات شماست.

انواع شرکت های تبلیغاتی بر حسب خدمات کدام اند؟

همان طور که در مقدمه به آن اشاره کردیم بر خلاف تصور عموم خدماتی که آژانس های تبلیغاتی به مشتریان خود ارائه می دهند بسیار متنوع و گسترده است. به گونه ای که می توان تا 10 نوع خدمات برای شرکت های تبلیغاتی معرفی کرد. در ادامه هر یک از این موارد را به طور مختصر و مفید برای شما توضیح می دهیم.

10 مورد از انواع شرکت های تبلیغاتی کدام اند؟

1.آژانس های تبلیغاتی با خدمات کامل

در آژانس های تبلیغاتی با خدمات کامل فرقی نمی کند که مشتری چه درخواستی از شرکت دارد. کادری که در این شرکت ها مشغول به فعالیت هستند به صورت کاملاً تخصصی آموزش دیده و کاملاً حرفه ای فعالیت می کنند. برای این شرکت ها فرقی نمی کند که مشتری تبلیغات سنتی می خواهد یا به دنبال ارائه خدمات و محصولات به صورت دیجیتالی است.

در این نوع شرکت طیف گسترده ای از خدمات وجود دارد ممکن است در یک طرح از تبلیغات سنتی استفاده شود و در طرح دیگر تمرکز بر روی اجرای تبلیغات به صورت دیجیتالی باشد. کارشناسان تبلیغات فعال در این شرکت ها می توانند انواع روش های مختلف برای بازاریابی محصولات و خدمات را تدوین و اجرا کنند.

اگر بخواهیم شیوه های مختلف تبلیغ در شرکت با خدمات کامل را شرح دهیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تهیه و تدوین تبلیغات تلویزیونی
  • برگزاری کمپین های تبلیغاتی
  • تولید محتوا به صورت کاملاً حرفه ای
  • بهینه سازی وب سایت شرکت (SEO)
  • طراحی گرافیکی برای انجام تبلیغات
  • مدیریت تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • انجام تبلیغات رادیویی
  • توسعه فروشگاه در فضای وب

2. آژانس های تبلیغاتی دیجیتال

در آژانس های تبلیغاتی دیجیتال، خدمات تبلیغ محصول یا خدمات به صورت آنلاین ارائه می شود. تنها مشتریانی تمایل دارند تا توسعه و تبلیغ خود را به این شرکت ها بسپارند که به دنبال تبلیغ های دیجیتال هستند.

بسیاری از کارشناسان تبلیغات حرفه ای که به فعالیت های دیجیتال علاقه مند هستند در این شرکت ها کار می کنند. این افراد در زمینه دیجیتال تخصص داشته و می توانند از این بستر برای تبلیغ محصول یا خدمات استفاده کنند.

البته کارمندان دیگری هم در این آژانس های تبلیغاتی مشغول به فعالیت هستند. کپی رایترها، عکاسان و فیلمبردارها چند نمونه از این کارمندان هستند. برخی از خدمات آژانس تبلیغاتی دیجیتالی عبارت است از:

  • سئو فروشگاه اینترنتی یا وب سایت خدماتی
  • بازاریابی به صورت ایمیلی
  • بازاریابی مبتنی بر حساب های دیجیتال
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • طراحی وب سایت و بازاریابی برای آن
  • تبلیغات بر اساس تولید محتوا

3. آژانس های تبلیغاتی سنتی

برخی از آژانس های تبلیغاتی به صورت سنتی و کلاسیک تبلیغاتی را برای مشتریان انجام می دهند. اگر قصد دارید کالا یا خدمات خود را به صورت محلی تبلیغ کنید باید به سراغ آژانس های تبلیغاتی سنتی بروید. تمام افرادی که در این شرکت ها مشغول فعالیت هستند تبحر خاصی در اجرای تبلیغات محیطی و پیاده سازی استراتژی های تبلیغات سنتی برای مشتری دارند. برخی از خدماتی که در یک آژانس تبلیغاتی سنتی به مشتریان عرضه می شود بدین ترتیب است:

  • تبلیغات بر روی بیلبوردهای شهری
  • تبلیغات پستی و کاغذی
  • تبلیغات تجاری در شبکه های تلویزیونی
  • ارائه آگهی در روزنامه
  • انجام تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات در مجلات مختلف

4. آژانس های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی

امروزه رسانه های اجتماعی جایگاه ویژه ای در زندگی افراد دارد. آژانس های تبلیغاتی رسانه های اجتماعی به مشتریان خود کمک می کنند تا تبلیغات متمرکزی در رسانه های اجتماعی داشته باشند. اگر شما هم می توانید به صورت حرفه ای تولید محتوا انجام دهید یا دانش کافی برای بهینه سازی فضای شبکه های اجتماعی دارید به شما توصیه می کنیم در این نوع شرکت تبلیغاتی مشغول به کار شوید.

اکثر مشتریان این آژانس ها تمایل دارند تا در شبکه های اجتماعی با مصرف کننده تعامل داشته باشند. هر چه بازدید از صفحات این شرکت ها در رسانه های مجازی بیشتر شود، فروش کالا یا خدمات آن ها بیشتر خواهد شد. این نوع آژانس تبلیغانی کسب و کار شما را برای رسیدن به این هدف همراهی می کند، ناگفته نماند شرکت تبلیغاتی طلوع فیلم هم که در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی فعالیت دارد، جزو این دسته محسوب می شوند.

کارشناسان حرفه ای این شرکت ها همواره با مشتریان خود در تماس هستند و به محض شناسایی کمبود یا نقطه ضعفی در این تبلیغات آن را در طرح های بعدی رفع می کنند. در اینجا برخی از خدمات این آژانس که به مشتریان عرضه می شود اشاره می کنیم:

  • بهینه سازی امور تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی
  • طراحی پروفایل مشتری
  • نگارش پست های وبلاگ
  • تولید انواع فیلم های آموزشی و تبلیغی
  • تولید محتوا به صورت حرفه ای
  • ایجاد زیرنویس برای تأثیرگذاری بیشتر

5. شرکت های خلاقانه

در شرکت های تبلیغی خلاقانه، انواع طراحی های خلاقانه بر اساس نیاز مشتری انجام می شود و به شرکت موردنظر ارائه می گردد. در این نوع آژانس ها شما می توانید به صورت مستقیم بر طرح های تبلیغاتی نظارت داشته باشید و آن ها را تأیید یا رد کنید.

در یک شرکت خلاق به مشتریان این امکان داده می شود که مکان تبلیغات خود را انتخاب کنند. مشتری می تواند انتخاب کند که بنر تبلیغاتی کالا یا خدمات آن در یک سایت مرتبط به نمایش در آید یا به عنوان یک پست در شبکه های اجتماعی منتشر شود.

معمولاً کسانی به سراغ خدمات این آژانس های تبلیغاتی می روند که به دنبال طرحی خاص و خلاقانه هستند و خود نیز از پس ارائه چنین طرحی برنمی آیند. می توان گفت حرفه ای ترین کارشناسان تبلیغات در این آژانس ها فعالیت می کنند زیرا باید برای انجام تبلیغ ایده پردازی کنند و طرحی را ارائه بدهند که تا کنون کسی آن را اجرا نکرده است. برخی از خدمات این شرکت های تبلیغاتی عبارت اند از:

  • ایجاد یک جامعه آنلاین
  • تولید محتواهایی مانند پست های شبکه اجتماعی، پست های وبلاگ یا انواع فیلم ها
  • تدوین استراتژی های تبلیغاتی و برنامه ریزی برای اجرا

6. آژانس های مشاوره تبلیغات در فضای مجازی

آژانس های مشاوره تبلیغات در فضای مجازی با مشتریان خود همکاری می کنند تا بهترین تبلیغات را در دنیای مجازی برای آن ها انجام دهند. البته این آژانس ها می توانند به صورت دیجیتالی و چاپی نیز خدمات خود را ارائه کنند.

همه ما می دانیم که تبلیغات در فضای مجازی با هزینه ای بسیار پایین و گاهی رایگان انجام می شود اما برای ارائه طرحی مؤثر و تبلیغی هدفمند باید با یک آژانس فعال در این زمینه همکاری کنیم. این شرکت ها شما را برای ارائه بهتر محصول یا خدمات در شبکه های اجتماعی، فروشگاه های اینترنتی و آنلاین شاپ ها یاری می کنند.

7. روابط عمومی آژانس های تبلیغاتی

روابط عمومی آژانس های تبلیغاتی (PR) به مشتریان خود کمک می کنند تا وجهه عمومی خود را بهبود داده و به خوبی به مشتری عرضه کنند. شما می توانید در این نوع تبلیغ محیط شرکت، کارمندان و مدیرعامل آن را معرفی کنید.

این نوع شرکت می تواند با کسب و کارهای مختلف همکاری کرده تا فعالیت خود را در اخبار، جامعه محلی یا دیجیتال و فضای وب به مشتری نشان دهند. هدف مشتریان از همکاری با این آژانس ها این است که برند خود را به عموم مردم معرفی کنند به طوری که به نامی شناخته شده در حیطه فعالیت خود تبدیل شوند.

8. آژانس های تبلیغاتی برندینگ

آژانس های تبلیغاتی برندینگ به صورت تخصصی به برندسازی برای مشتریان خود می پردازند. برندسازی نام، طراحی لوگو، انتخاب رنگ اختصاصی و طراحی کلی یک شرکت در این آژانس ها انجام می شود. باید کارها به صورتی انجام شود که خدمات کسب و کار شما به صورت متمایزتری از رقبا به نمایش داده شود.

10 مورد از انواع شرکت های تبلیغاتی کدام اند؟

در برندسازی تلاش می شود که نام و برند شما در یاد و خاطر مشتریان ثبت شود. کارشناسانی که در این آژانس ها کار می کنند، تحقیقات گسترده ای در مورد فعالیت شرکت شما انجام می دهند سپس طرحی جامع و کامل برای تبلیغ آن به شما عرضه می کنند.

 اکثر مشتریان این آژانس ها در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند یا قصد دارند نام تجاری فعلی خود را به صورت گسترده تبلیغ کنند. برخی از خدماتی که یک آژانس تبلیغاتی برندینگ ممکن است به مشتریان خود ارائه دهند عبارت اند از:

  • ارائه طرح مناسب برای لوگوی شرکت
  • ایده پردازی در تابلوها
  • گسترش نام تجاری
  • انتخاب پالت رنگی سازمانی

9. آژانس های تبلیغاتی داخلی

آژانس های تبلیغاتی داخلی بخشی از یک شرکت هستند که به تبلیغات برای آن می پردازند. در واقع این آژانس ها برای یک مشتری واحد کار کرده و تمام تمرکز خود را بر روی آن می گذارند. شرکت های تبلیغاتی داخلی هزینه های کمتری را برای شما دارند. این واحدها در محیط کسب و کار شما به فعالیت می پردازند در نتیجه جزئیات بیشتری از شغل شما را در اختیار دارند به همین دلیل گاهی بازدهی بسیار بالاتری در تبلیغات خواهند داشت.

10. آژانس های تبلیغاتی تعاملی

فعالیت آژانس های تبلیغاتی تعاملی مشابه آژانس های تبلیغات دیجیتال هستند اما تمرکز آن ها بر روی تعامل مصرف کننده با تبلیغات آنلاین است. در این حالت ممکن است مشتری بخواهد در صورت تمایل مصرف کننده پیامی شخصی به تلفن همراه او ارسال شود.

ارسال لینک های نصب یا عضویت در شبکه های اجتماعی نیز در این دسته بندی از تبلیغات جای می گیرد. امروزه بازدهی این نوع تبلیغ بسیار زیاد است و کسب و کارهای زیادی به دنبال دریافت چنین خدماتی هستند پس آژانس های تبلیغاتی تعاملی به آن ها برای رسیدن به این هدف کمک می کنند.

 

سخن آخر

با توجه به خدمات انواع شرکت های تبلیغاتی که در این مطلب به آن اشاره کردیم می توان گفت که بی نهایت روش مختلف برای تبلیغ یک کسب و کار وجود دارد. در این میان ایمیل مارکتینگ یا همان بازار یابی ایمیلی، تبلیغ در رسانه های اجتماعی و  تبلیغات محیطی و محلی جایگاه ویژه ای دارند. شما می توانید با استفاده از این سه نوع تبلیغ نه تنها برند خود را به مشتری معرفی کنید بلکه با تولید محتوا و برقراری تعاملی سازنده با مصرف کننده فروش خود را بیشتر کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان