بیانیه سرویس امنیت روسیه (اف‌اس‌بی) درباره گروه واگنر / خلاصه تحولات ساعات اخیر روسیه

اف‌اس‌بی در باره تحولات اخیر: اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه محسوب می‌شود.

 سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) با انتشار بیانیه ای نسبت به خبرهای مربوط به گروه واگنر و فراخوان فرمانده این گروه برای شورش واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: هیچ‌یک از اطلاعات منتشر در شبکه‌های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملاتی که گفته می‌شود توسط وزارت دفاع روسیه به واحدهای واگنر وارد شده است صحت ندارد.

- اظهارات و اقدامات پریگوژین در واقع فراخوانی برای آغاز درگیری داخلی مسلحانه در قلمرو فدراسیون روسیه محسوب می‌شود.

- در ارتباط با تهدید تشدید رویارویی در فدراسیون روسیه، پرونده‌ای در مورد فراخوان برای شورش مسلحانه توسط پریگوژین باز شد.

- ما از مبارزان واگنر می‌خواهیم که دستورات جنایت‌کارانه پریگوژین را اجرا نکنند و اقداماتی را برای بازداشت او انجام دهند.

 

خلاصه ای از تحولات ساعات اخیر روسیه

خلاصه ای از اخبار روسیه تا بامداد شنبه به روایت کانال نظامی پارتیزان به این شرح است:

- قرار بود تا 7 روز دیگر مزدوران واگنر به استخدام ارتش روسیه دربیایند.

-امروز پریگوژین فرمانده گروه واگنر طی مصاحبه عنوان کرد فرماندهان ارتش روسیه  خائن هستن و ما فقط 2 عراده تانک لئوپارد از بین بردیم و جبهه ها از بین رفته‌اند.

-ساعتی پیش پریگوژین گفت کمپ نیروهای واگنر در پشت خطوط نبرد توسط ارتش روسیه هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفته است.

-تاکنون چندین فایل صوتی از پریگوژین منتشر شده است، محوریت این فایل‌ها خائن دانستن شویگو وزیر دفاع روسیه است و در این فایل‌های صوتی عنوان شده باید شویگو اعدام شود.

-وزارت خارجه روسیه: اخبار منتشر شده جعلی است و پوتین در جریان قرار گرفته.

-وزارت دفاع روسیه: اخبار منتشر شده جعلی هستند، هیچ حمله‌ای به کمپ واگنر انجام نشده است و ویدیو منتشر شده جعلی است. فایل‌های صوتی منتشر شده از پریگوژین با هوش مصنوعی درست شده‌اند.

-اخبار ضد و نقیضی از آماده باش نیروهای گارد ملی روسیه، خروج پوتین از مسکو و درگیری بین نیروهای واگنر و ارتش روسیه در حال انتشار است.

اخبار فعلی به شدت ضد و نقیض است و اخبار تکمیلی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان