چطور نسل بعدی مدیران شرکت را بسازیم؟

اگر به آینده‌ای بهتر برای شرکتتان می‌اندیشید باید به فکر پرورش استعدادهای جدید باشید و بهترین گزینه‌ها برای این دوراندیشی مدیران میانی شرکت شما هستند.

مدیران میانی در شرکت‌ها و سازمان‌ها از آنچه فکر می‌کنیم مهم‌تر هستند. افرادی که حد واسط مدیران ارشد و مدیران اجرایی یا کارکنان هستند و تاثیر بسیار زیادی بر شرکت شما دارند.
 
نتیجه تحقیقات گالوپ نشان می‌دهد که «میزان تغییرات در عملکرد کارکنان بیش از 70٪» حاصل کیفیت مدیر میانی این بخش است و «از هر دو کارمند یکی به خاطر اینکه از شر مدیرشان راحت شوند کارشان را رها می‌کنند».
 
اگر به آینده‌ای بهتر برای شرکتتان می‌اندیشید باید به فکر پرورش استعدادهای جدید باشید و بهترین گزینه‌ها برای این دوراندیشی مدیران میانی شرکت شما هستند. 
 
نکته مهم این است برای پرورش مدیران جدید باید آموزش، زمان و انرژی بگذارید و فضای کافی در اختیار مدیران میانی خود قرار دهید تا بتوانند افراد را مدیریت کنند و مطمئن شوید گرفتار کارهای اجرایی نمی‌شوند.
 
اجازه ندهید مدیران میانی نقش پیام‌رسان را ایفا کنند
 
اگر مدیران بیشتر وقت‌شان را صرف مدیریت اطلاعات و اسناد کنند، گرفتار ایمیل‌ها‌، حل سوءبرداشت‌ها و مقابله فوری با مشکلات شوند به جای مدیریت، پیام‌رسان خواهند شد. یک مثال ملموس‌تر این است که مدیران میانی باید بدانند پروژه چه طور پیش می‌رود اما اگر مجبور باشند خودشان پروژه را مدیریت کار کنند، یک جای کار خواهد لنگید.
 
تحقیقات موسسات معتبری مانند اسمارت شیت (Smartsheet) در سال 2023 نشان می‌دهد که نزدیک به یک چهارم از مدیران میانی مصاحبه‌شونده، در سازمان خود درگیر مدیریت پروژه می‌شوند در حالی که این مسئولیت جزء شرح وظایف‌شان نیست.
 
چطور نسل بعدی مدیران شرکت را بسازیم؟
 
برای برون‌رفت از این مشکلات بهترین راه‌حل ایجاد فرهنگ مدیریت قوی در سازمان است که در ادامه راهکارهای ایجاد آن را خواهیم شناخت.
 
سه راه برای ایجاد فرهنگ مدیریت قوی
 
1. ترغیب روحیه یادگیری
یکی از موثرترین روش‌ها برای ایجاد یک فرهنگ مدیریتی قوی، ارائه الگویی از یک ذهنیت آموزشی است. برای نیل به این هدف، اعضایی را به تیم خود اضافه کنید که علاوه بر هوش و پشتکار، آنقدر فروتن و کنجکاو هستند که گوش دهند و از اطرافیان‌شان یاد بگیرند. 
 
در تیم خود از شکست استقبال کنید و به آنها به چشم فرصت برای یادگیری نگاه کنید. اگر اعضای تیم حس کنند شکست غیر قابل قبول است، برای خلاقیت و جستجوی راهکارهای جدید دل به دریا نمی‌زنند و با ملاحظه عمل می‌کنند. 
 
باور کنید یا نه، یکی از بهترین کارها برای حفظ روحیه کنجکاوی این است که خود و رهبران‌تان وارد حوزه‌ها یا عرصه‌های جدید و ناآشنا شوید. با تقویت این حس کنجکاوی و ترویج ذهنیت یادگیرنده، فرهنگ تیمی انعطاف‌پذیرتر و خلاقانه‌تری به وجود می‌آورید.
 
2. دوران جلسات کاری همزمان گذشته است
 
دورکاری به شکلی گسترده باعث شده در تیمی کار ‌کنید که در همه‌ جای کشور یا حتی دنیا پراکنده‌اند، پس چاره‌ای نداریم جز این که راه‌های جدید ارتباطی را با آغوش باز بپذیریم. یکی از راه‌های موثر در این زمینه ایجاد سازوکارهای کم‌هزینه برای ایجاد همکاری ناهمزمان و استفاده از نرم افزار دورکاری یا نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین است. 
 
همکاری یا ارتباط ”ناهمزمان “یعنی افرادی که کاملا از هم دور هستند، در زمان‌های مختلف نظر خود را در باره یک موضوع اعلام می‌کنند و در نهایت نتیجه گیری براساس نظرات همه صورت می‌پذیرد. 
 
اگر با یک تیم بین‌المللی کار می‌کنید، تعیین وقت جلساتی که برای همه مناسب باشد، کاری غیرممکن است. به جای آن روی بررسی پیشرفت کار به‌ صورت نا‌همزمان برنامه‌ریزی کنید و به جای برنامه‌ریزی برای یک جلسه تکی برای بازبینی همه نتایج و دستاوردها، از ابزار مدیریت پروژه آنلاین استفاده می‌کنیم تا پیش از پایان زمان مشخص بازخوردها و نکته‌ها را در قالب پروژه به دیگر اعضای تیم ارائه کنیم. 
 
و در نهایت برای بحث در مورد دستاوردها،‌ تعدیل‌ها، موانع راه و الویت‌ها هم از بازخورد در پروژه‌ها و گفتگوهای آنلاین استفاده کنید. 
 
3. مدیرانی مستقل بار بیاورید
 
لازم نیست به عنوان یک مدیر ارشد مستقیما جزئیات را مدیریت کنید (Micro Management)، بلکه دست مدیرها را باز بگذارید تا بهترین کار را انجام دهند و صرفا از طریق پنل‌های مدیریت نرم افزار مدیریت پروژه خود نمودارهای پروژه را رصد کنید و وضعیت پیشرفت را زیر نظر بگیرید.
 
چطور نسل بعدی مدیران شرکت را بسازیم؟
 
در این صورت مدیران میانی و حتی اعضاء تیم می‌توانند وضعیت کارها را مستقل از هم بررسی و به روزرسانی کنند و برای کارهای بعدی کمتر به مدیران‌شان وابسته باشند. در این حال مدیر ارشد هم می‌تواند بدون این که مجبور باشد وقت زیادی صرف مدیریت پروژه کند، از روند پیشرفت کارها باخبر شود، از نیازهای اعضاء تیم‌اش باخبر شود و بفهمد تنگناها کجاست و بر بهبود آن‌ها تمرکز کند.
 
ابزار خوب مدیریت چه مشخصاتی دارد؟
 
حقیقت این است که فناوری در ابزارهای مدیریت به شکل خارق‌العاده‌ای رشد کرده است.
لازمه یک ابزار مدیریت خوب این است که:
• استفاده از آن باید برای همه ساده باشد
• از همه جا قابل دسترس باشد
• امنیت بالایی داشته باشد
• امکان ذخیره و ردیابی اطلاعات مورد نیاز برای کار در آن وجود داشته باشد
 
سخن پایانی
 
در این مقاله به بررسی سه راه برای ایجاد فرهنگ مدیریت قوی پرداختیم. تجربه‌ نشان می‌دهد کارکنان اغلب از بهره‌وری و پویایی که این سه طرز تفکر به دنبال دارد، استقبال می‌کنند. این روش‌ها به کارکنان کمک می‌کنند تنگناهای ارتباطی را از میان بردارند و کارهایشان را سریع‌تر پیش ببرند و برای تصمیم‌گیری هر چه بهتر، اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشند.
 
اغلب گفته می‌شود که افراد مهم‌ترین دارایی شما هستند. با ایجاد یک فرهنگ مدیریتی قوی و پذیرش طرز فکرهای جدید، می‌توانید رابطه بین مدیران و کارکنان را دگرگون کنید. وقتی به مدیران میانی اجازه دهید افراد را مدیریت کنند، به بهترین شکل ممکن برای موفقیت بلندمدت خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید.  
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان