نقد فیلم Transformers: Rise Of The Beasts

دو انسان ناآگاه خودشان را در سفری در سراسر جهان در جستجوی شی‌ای بسیار خاص می‌یابند که می‌تواند بشریت و همچنین تبدیل‌شوندگان را از آستانه نابودی نجات بدهد

نقد فیلم Transformers: Rise Of The Beasts

دو انسان ناآگاه خودشان را در سفری در سراسر جهان در جستجوی شی‌ای بسیار خاص می‌یابند که می‌تواند بشریت و همچنین تبدیل‌شوندگان را از آستانه نابودی نجات بدهد. این می‌تواند توصیف هر یک از فیلم‌های لایو اکشن قبلی فرنچایز «ترنسفورمرز» است و جدیدترین فیلم این فرنچایز یعنی فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise Of The Beasts) نیز از همین داستان پیروی می‌کند و بنابراین، هیچ تفاوتی با آثار قبلی ندارد.

سطح انتظار از این اثر پایین است اما همان موارد که از یک فیلم «تبدیل‌شوندگان» انتظار می‌رود در داخل این اثر وجود دارد یعنی انبوهی از نبردهای سی‌جی‌آی، دیالوگ‌های خنده‌دار از انسان‌هایی که در میانه نبردی بسیار بزرگ گرفتار شده‌اند و همچنین مک‌گافینی غیر قابل توضیحی که خط داستانی را به سراسر جهان می‌برد و دوباره به بروکلین باز می‌گرداند. فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» یک فیلم پرفروش تابستانی با دو بازیگر اصلی جذاب است اما داستان آشنا و جلوه‌های ویژه بی‌معنایش سبب شده تا تلاش برای راه‌اندازی دوباره این فرنچایز به ثمر ننشیند.

فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» دو انسان به نام نوآ دیاز با بازی آنتونی راموس و النا والاس با بازی دومینیک فیشبک را معرفی می‌کند. هر دو خود را درگیر نبردی بین آتوبات‌ها و نیروهای تاریکی می‌بینند (نیروهایی که این بار ترورکان‌ها به رهبری یونیکرون سیاره‌خوار هستند). این بار آپتیموس پرایم از هیبریدهای حیوانی تبدیل‌شوندگان به نام ماکسیمال‌ها کمک می‌گیرد تا جلوی خورده شدن زمین توسط یونیکرون را بگیرند. برای انجام این کار نیز نوآو النا باید کلید ترنسوارپ را پیدا کنند که آپتیموس و آتوبات‌ها را به سایبرترون خواهد برد.

داستانی آشنا و تکراری

اگر این خط داستانی از فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» آشنا به نظر می‌رسد، به‌خاطر این است که واقعاً همین گونه است. با وجود تمام صحبت‌هایی که در مورد جرقه‌ها، پورتال‌های بین بعدی و موقعیت‌های محلی وجود دارد، باید گفت که طرح داستانی این اثر سینمایی بسیار آشنا است و یادآوری دردناکی از وضعیت این فرنچایز به شمار می‌رود. این داستان در طول یک دهه و نیم گذشته بارها به نمایش در آمده است. از سوی دیگر، اکران این فیلم یک هفته پس از اکران انیمیشن «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» نیز مشکلات آن را واضح‌تر کرده است. با طرح داستانی بسیار قابل پیش‌بینی، کاملاً مشخص است که این فیلم تنها باید روی دستاوردهای فنی خودش تمرکز کند اما حتی اکشن آن نیز چندان درخشان نیست و در حد متوسط به نظر می‌رسد.

اکشنهای جالب ولی پر از جلوههای کامپیوتری

کارگردان استیون کیپل جونیور که تاکنون بیشتر برای فعالیتش در فیلم کرید 2 (Creed II) شناخته می‌شد، تمام تلاش خودش را می‌کند تا برخی از اکشن‌ها را با کیفیت و شخصیت بیشتری به نمایش در بیاورد. تعقیب و گریز در میان کوه‌های پرو این امکان را فراهم می‌آورد تا برخی از استعدادها بدرخشند اما زمانی که فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» به نبرد نهایی خودش در یک منظره نه چندان جالب می‌رسد، تمام شخصیت و کیفیت نبردها در راستای نمایش خالص جلوه‌های کامپیوتری از بین می‌روند. این در حالی است که ماکسیمال‌ها زمان بسیار کمی برای نشان دادن قدرت حیوانی خود دارند علی‌رغم اینکه این شخصیت‌های جدید نقطه عطف و برجسته این فیلم هستند.

کاراکترهای انسانی جدید و جذاب

تنها کاراکترهای جدیدی که در این فیلم برجسته هستند، کاراکتر نوآ و النا هستند. این دو یادآور شخصیت سم ویتویکی با بازی شایا لباف هستند، شخصیتی که باعث جذاب‌تر شدن اولین فیلم «تبدیل‌شوندگان» ساخته مایکل بی شده بود. این دو واقعاً جذبه بسیار خوبی با یکدیگر دارند و این در حالی است که مهارت آن‌ها در کمدی سبب شده تا بتواند عملکرد بسیار خوبی از خودشان به جای بگذارند.

سخن پایانی

مطمئناً فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» اثری سرگرم‌کننده و جذاب است که برخی از افراد از تماشای آن لذت می‌برند اما باید گفت که در پایان، این تلاش برای راه‌اندازی دوباره این فرنچایز و دنیای مشترک پیرامون آن، چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. با اینکه جنبه‌های درخشان و برجسته‌ای نیز در این فیلم وجود دارند اما این موارد اغلب اوقات تحت الشعاع بخش‌های عمومی قرار گرفته‌اند که شباهت بسیار زیادی با آثار قبلی این فرنچایز دارند.

امتیاز منتقد: 2.5 از 5

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان