پژو 208 و E-208 سال 2024 با ارتقاء ظاهری شیک و فناوری بهبود یافته معرفی میشوند.
با پایان حکومت طولانی خودروی گلف فولکسواگن، پژو 208 در سال 2022 به عنوان پرفروشترین خودروی اروپا در نظر گرفته شد و در همین سال محبوبترین مدل در بازار داخلی خود بود. برای حفظ شتاب فروش قوی، برند فرانسوی استلانتیس به مینیهچبک سابکمپکت خود برای مدل سال 2024 آپدیتی اعمال میکند. اینجا ما آن را به صورت کاملاً برقی به نمایش میگذاریم، اما مدل بنزینی همچنین تغییراتی در داخل و بیرون خواهد داشت.

همانند تغییراتی که چند ماه قبل در نسخه 2008 را مشاهده کردیم، نسخه سوپرمینی این کراساوور در نهایت به نشان بروز شده پژو میپیوندد. الگوی سه چنگاله در سطح گرید برتر GT برجسته شده است، جایی که امضای نوری آشنا به سرشاری فیوز چراغهای LED کامل را دارد تا ارتباط بصری با تیرهای عمودی نصب شده در بامپر برقرار کند. گریل در حال حاضر الگوی دیگری دارد و با جزئیات بدنهای رنگی همراه است تا به آن بپیوندد.

این صورت جدید ابتدا در خودروی مسابقه 9x8 برای مسابقات پایداری معرفی شد قبل از اینکه سدان و استیشن واگن 508 به شکل جدید برای اولین بار خودروهای جادهای با نمای جلویی بازنگری شده را به خود بگیرند. پژو همچنین دارای طرحهای جدیدی از چرخهای آلیاژی بریده شده 16 و 17 اینچی با پوشش دو لایه رنگی است، در حالی که چهار پیچ مته در پشتک نوک مرکزی با نشان لوگوی جدید کارخانه پنهان شده است. رنگی که برای نشانهگذاری استفاده شده است نیز جدید است (خاکستری بازالت) در حالی که “E” برای مدل کاملاً الکتریکی اکنون به رنگ آبی و سفید میآید.

درباره کابین، بطور کلی تغییرات داشته است، که چیز بدی نیست زیرا 208 از پیش داشتن یکی از مدرنترین طراحی داخلی را در بخش خودروهای کوچک برخوردار بود به لطف آیکاکپیت. در آینده، تمام سطوح تجهیزات با یک صفحه نمایش لمسی 10 اینچی به عنوان تجهیز استاندارد همراه شدهاند، در حالی که گستره ابزار دیجیتال همان اندازه با طراحی جدید، همچنین با اثر سه بعدی در مدل GT است. به نسخه پایه Active وقت بدهید و همچنان دارای مهرههای آنالوگ در کنار یک نمایشگر 3.5 اینچی است.

تغییرات دیگر شامل نورپردازی محیطی جدید برای 208 GT است در حالی که نسخههای مجهز به گیربکس دستی شش سرعته دستکاری شدهای در دسته تغییر دنده دارند. مدلهای اتوماتیک نیز همچنان دارای انتخاب کننده پژو که از ابتدای سال 2022 درون خود خودرو قرار گرفته است. فرمان نیز باید بهروز شود تا شامل لوگوی جدید شود و نشان تازهای نیز داشته باشد. پوشش الکانتارا سیاه با دوخت رنگ سبز آدامیت در حال حاضر به صورت اختیاری بر روی GT در دسترس است که همچنین دارای جزئیات سبز آدامیت بر روی دستگاه کنسول و داشبورد است.
در پایان، تغییرات در داخل شامل پورتهای USB اضافی است، با 208 الور و GT که سه پورت USB-C به صورت استاندارد دارند (دو عدد در جلو و یک عدد در پشت)، همچنین پورت USB-A در پشت. درباره شارژ دستگاههای خود، با آپدیت نیمه راه دور نیز یک صفحه شارژ بیسیم قدرتمندتر (از 5 وات به 15 وات) همراه است، که در مدل GT به صورت استاندارد و در الور به صورت اختیاری در دسترس است. دوربینهای با وضوح بالاتر نیز باید پارک کردن را آسانتر کنند.

در مورد موتورها، نسخه ارزانتر، مجهز به یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری است که 75 اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس دستی پنج سرعته به چرخهای جلو منتقل میکند. نسخه قدرتمندتر 100 اسب بخاری به یک گیربکس دستی شش سرعته وصل شده است. با سفارش موتور نیمه هیبریدی با توان 100 یا 136 اسب بخار، شما یک گیربکس اتوماتیک دوگانه شش سرعته دریافت خواهید کرد.
E-208 توسط یک موتور برقی با توان 156 اسب بخار به حرکت درمیآید که از باتری 51 کیلوواتساعتی با ظرفیت کافی برای 400 کیلومتر در چرخه ترکیبی WLTP برخوردار است. شارژ در سرعت 100 کیلووات پشتیبانی میشود، در این صورت کمتر از 25 دقیقه زمان برای رسیدن به 80 درصد مصرف میشود. در سرعت 7.4 کیلووات، باید 4 ساعت و 40 دقیقه صبر کنید، در حالی که در سرعت 3.2 کیلووات زمان مورد نیاز 11 ساعت و 10 دقیقه است.
پژو در ماه نوامبر ماشین 208 را با آپدیت به فروش میرساند. از زمان معرفی این نسل در اواخر سال 2019، تقریباً یک میلیون واحد از آن به فروش رسیده است.