آمریکا درباره توافق با ایران : فعلا نزدیک نیستیم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا : «ما با ایران هم تماس‌های غیرمستقیمی در این زمینه داشته‌ایم تا به توافقی در زمینه آزادی آن‌ها دست پیدا کنیم. متاسفانه در حال حاضر به تفاهم نرسیده‌ایم.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره موضوع احیای توافق هسته‌ای و آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران، گفت که فعلا تفاهمی در این زمینه وجود ندارد.
 
به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در بخشی از گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا به هرگونه تفاهمی بر سر محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران یا موضوع آزادسازی زندانیان آمریکایی از ایران نزدیک است یا نه، گفت: «ما برای آزادی چهار شهروند آمریکایی که به طور غیرعادلانه در ایران زندانی شده‌اند، سخت تلاش کرده‌ایم. در واقع از روز ورود رییس جمهور بایدن به کاخ سفید روی این موضوع کار کرده‌ایم.»
 
سالیوان افزود: «ما با ایران هم تماس‌های غیرمستقیمی در این زمینه داشته‌ایم تا به توافقی در زمینه آزادی آن‌ها دست پیدا کنیم. متاسفانه در حال حاضر به تفاهم نرسیده‌ایم.»
 
اظهارات سالیوان در این باره در حالی مطرح می‌شود که دستگاه دیپلماسی ایران پیشتر با تاکید بر این که موضوع تبادل زندانیان با آمریکا را موضوعی جدا از مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای می‌داند که دولت پیشین آمریکا در سال 2018 از آن خارج شد، گفته است با حسن نیت، آماده دست یافتن به توافقی برای آزادی زندانیان است.
 
مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه در پاسخ به این که آیا به «توافقی واقعی» برای احیای توافق هسته‌ای نزدیک هستیم، گفت: «ما در زمینه برنامه هسته‌ای (ایران) به هیچ گونه توافقی نزدیک نیستیم.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان