به هنگام اقامت در هاستل باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

هاستل‌ها اقامتگاه‌هایی با اتاق‌های مشترک به شمار می‌روند که در داخل آن‌ها چندین تخت وجود دارد. بسته اندازه هر اتاق نیز ممکن است دو یا چندین تخت در هر اتاق وجود داشته باشد

به هنگام اقامت در هاستل باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

هاستل‌ها اقامتگاه‌هایی با اتاق‌های مشترک به شمار می‌روند که در داخل آن‌ها چندین تخت وجود دارد. بسته اندازه هر اتاق نیز ممکن است دو یا چندین تخت در هر اتاق وجود داشته باشد. اقامت در هاستل‌ها یا خوابگاه‌ها می‌تواند تجربه‌ای عالی باشد و سرگرمی‌های بسیار زیادی را برای شما رقم می‌زند، باعث می‌شود دوستان جدیدی پیدا کنید و تجربیات بیشتری در سفر خود کسب کنید. با این حال، اگر برای اولین بار قرار است در هاستل اقامت کنید، بهتر است نکاتی را رعایت کنید.

ایرپلاگ همراه خود بیاورید

اتاق‌های خوابگاه می‌توانند عالی باشند و همچنین قیمت ارزان آن‌ها نیز باعث می‌شوند تا سفری مقرون به صرفه داشته باشید. با این حال، خر و پف دیگران یا سروصداهای دیگر ممکن است شما را اذیت کنند و از همین رو، بهتر است که همراه خودتان ایرپلاگ یا گوش‌گیر خواب بیاورید تا بتوانید با وجود صداهای ناخواسته خوابی راحت را تجربه کنید.

چشم‌بند داشته باشید

اگر خواب سبکی دارید، چشم‌بند می‌تواند برای شما بسیار مفید باشند. برخی از افراد ممکن است دیر وقت به خوابگاه بیایند و چراغ‌ها را روشن کنند و همین نیز می‌تواند مزاحم خواب شما باشد. برای کسانی که در خوابیدن با نور مشکل دارند، چشم‌بند می‌تواند بسیار کارآمد باشد و مزاحمت را از خواب شما به دور کند.

قفل فراموش نکنید

قفل از جمله الزاماتی است که باید به همراه خود برای اقامت در هاستل داشته باشید. اگرچه هاستل‌ها تقریباً درباره اعتماد کردن به دیگران است و احتمال بسیار زیاد چیزی گم نخواهد داشت اما محکم‌کاری هیچ مشکلی ندارد. گاهی اوقات می‌توان قفل‌هایی را از خود هاستل خریداری کرد اما بهتر است که همیشه قفل خود را به همراه داشته باشید.

دمپایی به همراه بیاورید

دوش‌های هاستل می‌تواند کثیف یا آلوده باشند یا حتی اگر تمیز باشند، ممکن است حس ناخوشایندی به شما بدهند، بنابراین، بهتر است که دمپایی خود را به همراه بیاورید تا بتوانید حمام راحت‌تر و بدون استرسی در اینجا داشته باشید.

حوله حمام و شامپو داشته باشید

در بسیاری از هاستل‌ها می‌توان حوله حمام را قرض گرفت اما این یک هزینه غیرضروری به شمار می‌رود که می‌توان از آن صرف نظر کرد و بهتر است که حوله را خودتان از قبل تهیه کنید. می‌توانید حوله را از خانه خودتان به همراه بیاورید یا پس از رسیدن به مقصد نیز یکی را خریداری کنید تا در حین سفر از آن استفاده کنید. علاوه بر این، شامپو مخصوص خود را به همراه داشته باشید تا از شامپوهای دیگر استفاده نکنید.

آستر و روبالشی بیاورید

با اینکه رختخواب هاستل‌ها اغلب اوقات تکمیل است اما بهتر است که وسایل خود همچون روبالشی و آستر به همراه خود بیاورید تا بتوانید بستری مناسب برای خواب خوب ایجاد کنید.

انواع اتاق هاستل‌ها

خوابگاه‌ها اتاق‌های مختلفی دارند که شامل اتاق‎‌های مختلط، اتاق‌های مخصوص مردان یا زنان و همچنین اتاق‌های خصوصی است. اتاق‌های هاستل اغلب اوقات ارزان‌ترین گزینه‌های اقامتی هستند اما اتاق‌های خصوصی هزینه‌های بیشتری در بر دارند. بسته به ابعاد، اتاق نیز می‌تواند شامل چهار تخت تا بیش از 20 تخت باشد.

رفتاری دوستانه داشته باشید

وقتی وارد یک اتاق هاستل می‌شوید، بهتر است که ابتدا خودتان را معرفی کنید و رفتاری دوستانه داشته باشید. این کار باعث خواهد شد تا محیط و فضای اتاق برای شما راحت‌تر باشد و حتی این احتمال وجود دارد که با برخی از آن‌ها دوست شوید و در ادامه همراه با آن‎‌ها سفر کنید.

لباس مناسب به همراه بیاورید

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستند که باید به هنگام شب لباس راحتی به تن کنند، پس بهتر است که پیژامه و لباس راحتی به همراه خود بیاورید تا در هنگام خواب احساس خوب و راحتی داشته باشید. در صورتی که قصد دارید صبح زود به بیرون بروید، بهتر است که از شب قبل لباس‌های خود را آماده کنید تا در عین سریع بودن، مزاحمت کمتری برای دیگران داشته باشید.

آداب و قوانین را رعایت کنید

در پایان باید به یاد داشته باشید که هر زمان در هاستل اقامت می‌کنید، باید مراقبت رفتار خود و تأثیر آن روی دیگران باشید. به‌عنوان مثال، سروصدا و آشفتگی در اتاق ایجاد نکنید، پس از حمام تمیزکاری انجام بدهید و از ایجاد سروصدا هنگام خواب بپرهیزید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان