چطور روند پیری را بعد از ۴۰ سالگی کاهش دهیم؟

رسیدن به سن ۴۰ سالگی معمولا با نمایان شدن نشانه‌های پیری همراه است. کارهایی مثل بلند شدن ناگهانی از روی زمین بعد از ۴۰ سالگی سخت‌تر می‌شوند درحالی که با نگاه کردن به آینه هم می‌توانید بخش دیگری

چطور روند پیری را بعد از 40 سالگی کاهش دهیم؟

بهداشت نیوز نوشت: رسیدن به سن 40 سالگی معمولا با نمایان شدن نشانه‌های پیری همراه است. کارهایی مثل بلند شدن ناگهانی از روی زمین بعد از 40 سالگی سخت‌تر می‌شوند درحالی که با نگاه کردن به آینه هم می‌توانید بخش دیگری از نشانه‌های پیری را ببینید. اما متخصصان تغذیه می‌گویند که بعضی از ترکیبات و مکمل‌ها می‌توانند نقش مثبتی در مبارزه با نشانه‌های پیری داشته باشند و درواقع سرعت فرایندهای پیری را کاهش دهند.

پس اگر یک رژیم غذایی استاندارد و متعادل دارید و به‌طور منظم ورزش می‌کنید، می‌توانید درباره مصرف مکمل‌های زیر با متخصصان تغذیه مشورت کنید.

1. زردچوبه

زردچوبه یکی از مشهورترین ادویه‌ها در سراسر جهان است که جایگاه ویژه‌ای در بعضی از فرهنگ‌های غذایی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف منظم زردچوبه می‌تواند نشانه‌های پیری را کاهش بدهد و پیشرفت بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را نیز به تاخیر بیندازد. اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی زردچوبه هم می‌توانند فواید ضدپیری این ادویه را افزایش دهند.

مکمل‌های زردچوبه براساس عصاره پیپرین ساخته می‌شوند و جذب ترکیبات فعال و موثر زردچوبه را بهتر می‌کنند. معمولا به‌منظور افزایش اثرات ضدالتهابی زردچوبه، از عصاره پیپرین در کنار ترکیبات زنجبیل استفاده می‌شود.

 بیشتربخوانید:

4 تصور نادرست رایج درباره پیری زودرس پوست

 

 

 

2. انار

اگر نمی‌توانید همیشه به آب انار طبیعی و خانگی دسترسی داشته باشید، می‌توانید با متخصصان تغذیه درباره مصرف مکمل‌های تهیه‌شده از انار صحبت کنید. ترکیبات گیاهی این مکمل‌ها می‌توانند آسیب‌های پوستی مرتبط با پرتوهای فرابنفش خورشیدی (UVB) را کاهش دهند و از این نظر نقش مثبتی در مبارزه با نشانه‌های پیری پوست داشته باشند. یکی از مطالعات در همین زمینه نشان می‌دهد که مصرف عصاره انار به مدت 4 هفته می‌تواند شدت چین‌وچروک‌های پوستی را کمتر کند.

3. امگا-3 از نوع DHA

یکی از نشانه‌های پیری زمانی خودش را نشان می‌دهد که زوال حافظه شروع می‌شود. مطالعات علمی نشان داده‌اند که کاهش سطح DHA با زوال شناختی مرتبط است، درحالی که دریافت این ماده مغذی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند و همچنین به تقویت حافظه نیز کمک برساند. یکی از بهترین منابع برای دریافت DHA، مصرف ماهی‌های چرب پرورش‌یافته در آب سرد است. امروزه مکمل‌های امگا-3 مناسبی هم با تمرکز بر DHA تولید می‌شوند.

4. ویتامین D

ویتامین D یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای مبارزه با نشانه‌های پیری است. وقتی که درباره سلامت پوست صحبت می‌کنیم، این ماده مغذی می‌تواند به کاهش آسیب‌های DNA پوست و همچنین کاهش التهاب کمک کند. نقش مهم ویتامین D در سلامت استخوان‌ها نیز باعث می‌شود که دریافت این ماده بعد از 40 سالگی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد زیرا بعد از 40 سالگی به‌مرور زمان با تضعیف استخوان‌ها و افزایش احتمال شکستگی آنها مواجه می‌شویم.

بیشتربخوانید:

تضمین سلامت پوست با اسکین کر

 

 

 

5. رزوراترول

رزوراترول نوعی از ترکیبات طبیعی است که در بعضی از خوراکی‌ها مثل پوست انگور یافت می‌شود. این ماده به کاهش پیامدهای بعضی از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند. با دریافت رزوراترول می‌توانید واکنش‌های التهابی بدن را تقویت کنید و گروهی از آنزیم‌های پروتئینی به‌نام سیرتوئین‌ها را فعال کنید که می‌توانند نقش مثبتی در کنترل پیری سلول‌ها، واکنش‌های التهابی و متابولیسم گلوکز داشته باشند.

6. کلاژن

با توجه به اینکه ظرفیت بدن برای تولید کلاژن همزمان با افزایش سن ضعیف‌تر می‌شود، پس از 40 سالگی می‌توانید درباره مصرف مکمل کلاژن با متخصصان تغذیه مشورت کنید. کلاژن هم به ارتقای سلامت پوست کمک می‌کند و هم نقش مثبتی در تقویت سلامت استخوان‌ها دارد. کسانی که به دلایل مختلف از مصرف لبنیات یا سویا خودداری می‌کنند، بهتر است که توجه بیشتری به دریافت کلاژن داشته باشند.

بیشتربخوانید:

نقش تغذیه و سبک زندگی بر شادابی و سلامت پوست

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان