خداحافظی نیسان تایتان پس از مدل سال ۲۰۲۴

یک نامه داخلی از نیسان به‌طور ناخواسته منتشر شد که این خبر را اعلام کرد و سپس سازنده خودرو پایان تایتان را تأیید کرد.

خداحافظی نیسان تایتان پس از مدل سال 2024

یک نامه داخلی از نیسان به‌طور ناخواسته منتشر شد که این خبر را اعلام کرد و سپس سازنده خودرو پایان تایتان را تأیید کرد.

پس از سال‌ها از فروش نارضایت‌کننده، پایان رسمی برای نیسان تایتان فرا رسیده است. تولید این خودروی پیکاپ اندازه بزرگ تا سال 2024 به پایان می‌رسد و تا این لحظه، هیچ اشاره‌ای به جانشینی در این بخش پرسود نشان داده نشده است.

خبر نابودی تایتان ابتدا در تاریخ 4 اوت از طریق یک نامه داخلی منسوب به نیسان منتشر شد، همان‌طور که The Autopian گزارش داده است. سایت Motor1.com مستقیماً با سازنده خودرو تماس گرفت و یک نماینده این شرکت نامه را تأیید کرد و اعلام کرد که تولید تایتان در کارخانه کنتون، میسیسیپی تا تابستان 2024 به پایان می‌رسد. نماینده همچنین بیان کرد که این تصمیم به کاهش نیروی کار منجر نخواهد شد.

اینجا اعلامیه رسمی نیسان درباره آینده تایتان و آینده کارخانه تولید در کنتون آمده است:

“تولید نیسان تایتان برنامه‌ریزی شده است تا تابستان 2024 در کارخانه ما در کنتون، میسیسیپی به پایان برسد. در چارچوب ویژن 2030 نیسان برای آینده‌ای الکتریفیه شدن، ما فرآیند تبدیل کارخانه کنتون به آخرین تکنولوژی تولید خودروهای الکتریکی را شتاب می‌دهیم. این اقدام تولید دو خودروی کاملاً جدید، کاملاً الکتریکی را پشتیبانی خواهد کرد. این تصمیم منجر به کاهش نیروی کار نخواهد شد.

تایتان برای نیسان در امریکای شمالی به مدت 20 سال نام مهمی بوده است و ما به تجار، مشتریان و هزاران کارمندی که در طول عمر تایتان نقش‌های حیاتی داشته‌اند، سپاسگزاریم.”

این خبر، اگرچه غیرمنتظره نیست، دقیقاً دو روز پس از اعلام پکیج نسخه برنز تایتان جدید به‌وجود آمد. این پکیج به صورت کاملاً ظاهری است و شامل مجموعه‌ای از تریم‌های سیاه به همراه چرخ‌های برنزی 20 اینچی است. همچنین اعلام شده که تایتان به دلیل افزایش کوچک قیمت‌ها در کلیه طبقات، گران‌تر از همیشه خواهد بود. البته، قیمت ورود به بازار به‌دلیل حذف نسخه پایه S از تایتان به‌شدت افزایش یافته است و حالا ارزان‌ترین نسخه 2024 تایتان SV با هزینه قابل‌ملاحظه‌ای 47,665 دلار است.

آیا برای سال 2024 نسخه نهایی تایتان وجود خواهد داشت؟

ما این سوال را از نیسان پرسیدیم، اما این شرکت از ارائه‌ی هر گونه نظر مرتبط با نسخه برنز خارج شد. همچنین این موضوع برای نسخه 20 سالگی محیطی نیز صادق است، زیرا سال 2024 به‌واقعیت 20 سال از معرفی تایتان به عنوان مدل سال 2004 خواهد بود.

با توجه به محبوبیت بسیار بالای کامیون‌های اندازه بزرگ در امریکای شمالی، نیسان امیدوار بود که قطعه‌ای از این کیک سودآور را به دست آورد.

اما همان‌طور که تویوتا نیز با مدل تاندرا آموخت، نفوذ به این بخش متعلق به دترویت کمی دشوار است. سال برترین فروش تایتان در سال 2005 بود که 86,945 واحد فروخته شد. چند سال بعد از آن، رکود مالی اتفاق افتاد و قیمت بنزین به اوج خود رسید و فروش تایتان را به سقوط کشاند. تنها 19,042 واحد در سال 2009 فروخته شد و نیسان هرگز به‌طور کامل به حالت اولیه برنگشت.

ما از سال 2020 که فروش تایتان 37.5 درصد کاهش یافت، با کاهش مداوم فروش، شروع به نظارت بر نابودی تایتان کردیم و شایعات انصراف به‌دنبال آمد. فقط 15,063 کامیون در سال 2022 خریداری شدند و در نیمه نخست سال 2023، فروش‌ها 5.9 درصد کاهش یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان