تحت فشار افکار عمومی

چین برای فناوری تشخیص چهره قانون جدید وضع می‌کند

در سال ۲۰۲۰، رسانه‌های محلی گزارش دادند که از تشخیص چهره برای فعال کردن دستگاه‌های رول توالت در توالت‌های عمومی استفاده شده است، که این موضوع نگرانی‌های عمومی و نظارتی را در آن زمان برانگیخت.

به نظر می‌رسد چین تحت فشار مردم خود برای فناوری تشخیص چهره، قانون وضع می‌کند.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، رگولاتور فضای سایبری چین اعلام کرد: پیش‌نویس قوانینی را برای نظارت بر مدیریت امنیتی فناوری تشخیص چهره در این کشور صادر کرده است. این اقدام به دنبال نگرانی‌هایی که در افکار عمومی در مورد استفاده بیش از حد از این فناوری مطرح شده بود رخ داده است.

اداره فضای سایبری چین (CAC) امروز سه‌شنبه اعلام کرد: فناوری تشخیص چهره تنها زمانی می‌تواند برای پردازش اطلاعات چهره مورد استفاده قرار گیرد که هدف خاصی و ضرورت کافی وجود داشته باشد و همچنین اقدامات محافظتی سخت‌گیرانه وجود داشته باشد. استفاده از این فناوری همچنین به رضایت فرد نیاز دارد.

شناسایی بیومتریک، به ویژه تشخیص چهره، در چین رایج شده است.

در سال 2020، رسانه‌های محلی گزارش دادند که از تشخیص چهره برای فعال کردن دستگاه‌های رول توالت در توالت‌های عمومی استفاده شده است، که این موضوع نگرانی‌های عمومی و نظارتی را در آن زمان برانگیخت.

پیش‌نویس قوانین فضای سایبری چین بیان می‌کند که دستگاه‌های ثبت تصویر و شناسایی شخصی نباید در اتاق‌های هتل، حمام‌های عمومی، اتاق‌های رختکن، توالت‌ها و سایر مکان‌هایی که ممکن است حریم خصوصی دیگران را نقض کنند، نصب شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان