فولکس‌واگن به تسلا در بازار خودروهای الکتریکی آلمان غلبه کرد

VW در ثبت‌نام خودروهای الکتریکی از ژانویه تا ژوئیه، به دلیل حجم افزوده از مدل‌های جدیدا معرفی شده‌اش، به ویژه ون مسافری ID. Buzz و نسخه تجاری آن به نام ID. Buzz Cargo، از تسلا عبور کرد.

فولکس‌واگن به تسلا در بازار خودروهای الکتریکی آلمان غلبه کرد

در هفت ماه اول سال 2023، فولکس‌واگن تاج فروش خودروهای الکتریکی را در آلمان دریافت کرد و به عنوان پیشوا در این حوزه به جلو پیش رفت. این کمپانی موفق شد از تسلا و سه برند داخلی ویژه – مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌و – جلو بزند.

VW در ثبت‌نام خودروهای الکتریکی از ژانویه تا ژوئیه، به دلیل حجم افزوده از مدل‌های جدیدا معرفی شده‌اش، به ویژه ون مسافری ID. Buzz و نسخه تجاری آن به نام ID. Buzz Cargo، از تسلا عبور کرد.

با توجه به داده‌های ارائه شده توسط سازمان حمل و نقل جاده‌ای آلمان (KBA) که توسط مجله اتومبیل‌وخه (از طریق Electrek) اشتراک‌گذاری شده است، ولکس‌واگن تا ماه ژوئیه 41٬475 خودروی الکتریکی در آلمان فروخته است، در حالی که تسلا 40٬289 واحد فروخته است. هر دو برند بیش از دو برابر خودروهای الکتریکی مرسدس بنز را که با 20٬613 ثبت‌نام در مقام سوم قرار گرفته‌اند، فروخته‌اند.

آئودی و بی‌ام‌و به ترتیب با 16٬786 و 15٬987 ثبت‌نام در مقام چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند، و هیوندای نیز با 15٬411 ثبت‌نام به مقام ششم نزدیک شده است.

افزایش علاقه مشتری به ولکس‌واگن ID. Buzz که از زمان معرفی آن در سال قبل به تدریج افزایش یافته است، با افزایش تولید همراه بوده است. این شرکت سازنده در هفت ماه اول سال 2٬815 خودروی الکتریکی ID. Buzz در آلمان به فروش رسانده است، که از این تعداد، 536 واحد در ماه ژوئیه به فروش رسیده‌اند.

اگرچه ID. Buzz کمتر از 7 درصد از ثبت‌نام خودروهای الکتریکی این برند را در آلمان در این دوره تشکیل می‌دهد، احتمالاً این مدل است که تراز را به سمت ولکس‌واگن جلب کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، ولکس‌واگن ID.4 و نسخه کوپه‌ای آن به نام ID.5 – به‌همراه نسخه‌های عملکردی GTX آنها – بخش عمده‌ای از ثبت‌نام خودروهای الکتریکی این برند را تشکیل می‌دهند، که به مجموع 22٬405 واحد تا ژوئیه می‌رسد. خودروی کوچک‌تر ID.3 با 13٬647 ثبت‌نام در رده بعدی قرار دارد، در حالی که خودروی شهری e-up با 2٬943 ثبت‌نام آمده است.

در مورد تسلا، مدل Y تقریباً 75 درصد از ثبت‌نام‌های این برند در آلمان را تشکیل می‌دهد – 29٬829 تا هفت ماه. مدل 3 با 9٬045 ثبت‌نام در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که مدل S و مدل X به ترتیب با 855 و 494 ثبت‌نام، دور از دسترس قرار دارند.

ثبت‌نام‌های خودروهای الکتریکی مرسدس بنز توسط مدل کراس‌اوور کوچک EQA با 7٬813 ثبت‌نام رهبری می‌شوند. به طرز جالبی، برندهای تحت مالکت چینی در بازار آلمان به سرعت در حال رشد هستند، به طوری که MG متعلق به SAIC با 11٬638 ثبت‌نام، Polestar متعلق به Geely با 4٬210 ثبت‌نام و BYD با 632 ثبت‌نام، به ثبت‌نام‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند.

در کل، بین ژانویه و ژوئیه، تعداد 268٬926 خودروی الکتریکی در آلمان ثبت‌نام شده است، در مقابل 1٫64 میلیون ثبت‌نام خودروهای با موتور احتراقی داخلی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان