اقامت در هاستل چگونه است؟

اقامت در هاستل یا خوابگاه مطمئناً برای همه افراد مناسب نیست اما راه بسیار خوبی برای اقامت در طول سفر به شمار می‌رود و می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، البته جنبه‌های دیگری نیز دارد که ممکن است شما آن‌ها را نپسندید. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم که اقامت در هاستل چگونه است و چه مزایا و معایبی دارد.

اقامت در هاستل چگونه است؟

اقامت در هاستل یا خوابگاه مطمئناً برای همه افراد مناسب نیست اما راه بسیار خوبی برای اقامت در طول سفر به شمار می‌رود و می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، البته جنبه‌های دیگری نیز دارد که ممکن است شما آن‌ها را نپسندید. در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم که اقامت در هاستل چگونه است و چه مزایا و معایبی دارد.

فضای اجتماعی و دوست‌یابی آسان

هنگام اقامت در هاستل یا خوابگاه اغلب اوقات فضا دوستانه و اجتماعی است و همین نیز این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با دیگر هم‌سفران خود بیشتر آشنا شوید و در عین حال استراحت خوبی داشته باشید. این کار سبب می‌شود تا به هنگام سفر، به‌خصوص هنگامی که به‌تنهایی سفر می‌کنید، بتوانید با مردم ملاقات کنید و دوست بیابید.

برخی هاستل‌ها می‌توانند ساکت باشند

لازم به ذکر است که همه هاستل‌ها شلوغ و پر سروصدا نیستند. در برخی از هاستل‌ها افراد بسیار شلوغ می‌کنند و سروصدای زیادی دارند اما در برخی دیگر، اینگونه نیست و فضا می‌تواند فوق‌العاده ساکت باشد. این موضوع بسته به مقصد شما می‌تواند متغییر باشد؛ اگر در نزدیکی مکان‌های جشن و پارتی در هاستل اقامت کنید، مطمئناً افراد از خودبی‌خود بیشتری در هاستل خواهند بود که ممکن است سروصدای زیادی بکنند.

هاستل‌ها ارزان هستند

هاستل‌ها معمولاً جزو ارزان‌ترین اقامتگاه‌های موجود به شمار می‌روند و همین نیز باعث می‌شود تا اقامت در آنجا برای کسانی که با بودجه اندک سفر می‌کنند، بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد.

اتاق‌های خوابگاهی

در بیشتر هاستل‌ها، اتاق‌های خوابگاهی رایج است. این‌ها اساساً اتاق‌هایی است که فرد آن را با دیگر افراد به اشتراک می‌گذارد و اغلب اوقات نیز از 4 تا بیش از 20 نفر در یک اتاق قرار می‌گیرند. این نوع اتاق‌ها معمولاً برای افراد جوان و زیر 30 سال بسیار مناسب است. علاوه بر این، بیشتر افراد در این اتاق‌ها حس و حال جشن و پارتی دارند و سعی دارند با بقیه دوست شوند. این اتاق‌ها ارزان‌ترین اتاق‌ها در هاستل است.

اتاق‌های خصوصی هاستل

در کنار اتاق‌های خوابگاه، بسیاری از هاستل‌ها اتاق‌های خصوصی نیز دارند. مزایای داشتن یک اتاق خصوصی آن است که می‌توانید از فضای خصوصی خود به‌خوبی بهره ببرید و در عین حال، در بخش‌های عمومی هاستل از معاشرت با دیگران استفاده کنید. این اتاق‌ها برای زوجین و خانواده‌های جوان نیز مناسب است.

موقعیت‌های عالی

معمولاً هاستل‌ها در بهترین مکان‌های شهرها قرار گرفته‌اند و حتی برخی از زیباترین و بهترین مناظر را دارند. هاستل‌ها معمولاً در مرکز شهرها و همچنین در نزدیکی بهترین و برجسته‌ترین جاذبه‌ها واقع شده‌اند و از آنجا می‌توان به مقاصد متعددی دسترسی داشت.

دسترسی رایگان به وای‌فای یا کامپیوتر

تقریباً همه هاستل‌های خوب وای‌فای رایگان ارائه می‌دهند و با توجه به وابستگی بسیار زیاد مردم به اینترنت، این دلیل بسیار خوبی برای انتخاب هاستل به شمار می‌رود. برخی از هاستل‌ها همچنین امکانات کامپیوتری را ارائه می‌دهند که گاهی اوقات می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

داشتن کمد برای وسایل با ارزش شما

مطمئناً هنگام اقامت در هاستل یکی از دغدغه‌های شما ممکن است اشیا باارزش شما باشد. خوشبختانه اکثر هاستل‌ها کمد را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند تا بتواند وسایل خود را در آن نگهداری کنند. البته باید توجه داشت که این کمدها خیلی ایمن نیستند و داشتن بیمه خوب در صورت بروز حادثه می‌تواند بسیار خوب باشد. همچنین سعی کنید از قفل برای چمدان خوب استفاده کنید.

صبحانه رایگان

اکثر هاستل‌ها صبحانه رایگان را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند که اغلب اوقات صبحانه‌ای ساده شامل غلات، نان تست، تخم‌مرغ، آبمیوه، چای، قهوه و غیره است اما مطمئناً باعث می‌شود تا روز خود را به‌خوبی شروع کنید و در عین حال در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

تجهیزات و امکانات آشپزی

یکی دیگر از خوبی‌های هاستل، این است که می‌توانید از امکانات آشپزی مانند قابلمه و اجاق گاز فراهم آورده شده در آنجا استفاده کنید. کسانی که تصمیم دارند بیرون غذا نخورند، مطمئناً از این امکانات به‌خوبی بهره خواهند برد و از آنجا که رستوران‌ها اغلب گران هستند، با این کار می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان