معرفی فیلم ترسناک Birth/Rebirth

داستان فرانکشتاین (Frankenstein) نوشته مری شلی بیش از دو قرن قدمت دارد اما همچنان ما را به وحشت می‌اندازد و به همین دلیل است که این اثر نمادین از مری شلی تأثیر قابل‌توجهی روی فیلمسازان مدرن دارد. در همین راستا نیز کارگردان لورا ماس در فیلم جدید خودش تحت عنوان فیلم تولد/تولد دوباره (Birth/Rebirth) از داستان «فرانکشتاین» الهام گرفته است.

معرفی فیلم ترسناک Birth/Rebirth

داستان فرانکشتاین (Frankenstein) نوشته مری شلی بیش از دو قرن قدمت دارد اما همچنان ما را به وحشت می‌اندازد و به همین دلیل است که این اثر نمادین از مری شلی تأثیر قابل‌توجهی روی فیلمسازان مدرن دارد. در همین راستا نیز کارگردان لورا ماس در فیلم جدید خودش تحت عنوان فیلم تولد/تولد دوباره (Birth/Rebirth) از داستان «فرانکشتاین» الهام گرفته است.

فیلم «تولد/تولد دوباره» اثری مهیج و روان‌شناختی به کارگردانی و نویسندگی لورا ماس به شمار می‌رود که اولین تجربه فیلمسازی وی محسوب می‌شود. این فیلم داستان یک تکنسین سردخانه را دنبال می‌کند که مجذوب ایده زنده کردن مرده‌ها است. او حتی یک دختر مرده را با موفقیت دوباره زنده می‌کند اما برای زنده نگه داشتن او باید اعضای بدن را از زنان باردار برداشت کند.

زمانی که مادر این دختر کوچولو حقیقت را درباره فرزندش کشف می‌کند، دست به هر کاری می‌زند تا دخترش را زنده نگه دارد و همین نیز او و دکتر را در مسیر شومی قرار می‌دهد. این فیلم مهیج و ترسناک نه‌تنها داستانی هولناک از مردگان زنده را روایت می‌کند بلکه به بررسی مادر بودن، داستان‌های علمی تخیلی پزشکی و مفاهیم مختلف زندگی و مرگ می‌پردازد.

فیلم «تولد/تولد دوباره» در جشنواره فیلم ساندنس 2023 اکران شده و توانست نقدهای بسیار خوبی از سوی مخاطبان به دست بیاورد و به‌خاطر داستان، بازی بازیگران و همچنین اجرای عالی داستان کلاسیکش مورد تحسین قرار گرفته است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این اثر سینمایی بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم Birth/Rebirth

فیلم «تولد/تولد دوباره» اثری از لورا موس به شمار می‌رود، کسی که با این اثر ترسناک و روانشناختی اولین تجربه فیلمسازی خودش را به دست آورده است. او فیلم‌نامه این اثر را نیز با همکاری با برندن اوبرایان قلم زده است.

داستان فیلم Birth/Rebirth

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «تولد/تولد دوباره» به شرح زیر است:

«آسیب‌شناسی به نام رز ترجیح می‌دهد که به جای درگیر شدن در روابط اجتماعی بیشتر روی کارش متمرکز شود و این در حالی است که علاقه عمیقی نسبت به زنده کردن مردگان دارد. سلی یک پرستار زایمان است که زندگی‌اش حول دختر شش ساله و سرزنده‌اش به نام لیلا می‌چرخد. با این حال، لیلا به طور ناگهانی از دنیا می‌رود و همین نیز باعث می‌شود تا زندگی سلی زیرورو شود. حالا سلی و رز باید با هم با عمیق‌ترین ترس‌های خودشان مقابله کنند و راه‌هایی برای پیدا کردن از عزیزان خود بیابند.»

بازیگران فیلم Birth/Rebirth

بازیگر سریال نظم و قانون (Law and Order) و سریال اسنیکی پیت (Sneaky Pete) یعنی مارین ایرلند نقش اصلی این فیلم ترسناک و مهیج را بازی می‌کند. او در این فیلم نقش آسیب‌شناسی به نام رز را بازی می‌کند که وسواس زیادی برای بیدار کردن مردگان دارد. این بازیگر در چندین قسمت از سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy) نیز حضور داشته است. او همچنین در فیلم The Empty Man نیز بازی کرده و اخیراً در فیلم بوگیمن (The Boogeyman) نقش‌آفرینی کرده است.

جودی ریس که سابقه بازی در سریال Claws و سریال Scrubs را در کارنامه خودش دارد، در این فیلم تازه نقش پرستار و مادر کودک شش ساله به نام سلی را بازی می‌کند. نقش این کودک شش ساله به نام لیلا را نیز ای جی لیستر بازی می‌کند. از جمله دیگر بازیگران حاضر در فیلم «تولد/تولد دوباره» می‌توان به لاچانزی در نقش کالین، مونیک گابریلا کورنن در نقش ریتا، رینا مجیا در نقش پائولین، گرنت هریسون در نقش اسکات و ریچارد گالاگر در نقش کوین اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم Birth/Rebirth

فیلم «تولد/تولد دوباره» در ماه ژانویه سال جاری میلادی در جشنواره فیلم ساندنس اکران شده بود و حالا قرار است به‌صورت محدود در تاریخ 18 اوت سال 2023 میلادی (جمعه 27 مرداد 1402) روی پرده سینماها اکران شود. این اثر سینمایی پس از گذراندن اکرانش در اواخر سال جاری میلادی در تاریخی نامعلوم روی سرویس آنلاین Shudder عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان