ارتش اوکراین مدعی ورود به شبه‌ جزیره کریمه شد

سرویس اطلاعات ارتش اوکراین گفت که نیرو‌های این کشور پنجشنبه در عملیاتی وارد کریمه شده و پرچم اوکراین را در این شبه‌ جزیره به اهتزار درآوردند. این نهاد افزود که نیرو‌های اوکراینی وارد ساحل روستای «مایایک» در شمال غرب کریمه شدند و با نیرو‌های روس درگیر شدند.

سرویس اطلاعات ارتش اوکراین مدعی شد که نیرو‌های این کشور پنجشنبه در عملیاتی وارد کریمه شده و پرچم اوکراین را در این شبه‌جزیره به اهتزار درآوردند.
 
به گزارش ایرنا؛ این نهاد افزود که نیرو‌های اوکراینی وارد ساحل روستای «مایایک» در شمال غرب کریمه شدند و با نیرو‌های روس درگیر شدند.
 
آندری یوسوف سخنگوی سرویس اطلاعات ارتش اوکراین گفت که این عملیات «ویژگی‌های یک حمله را داشت»، اما نمی‌تواند جزئیات آن را بیان کند.
 
وی افزود که نیرو‌های اوکراینی پس از انجام عملیات از منطقه خارج شده و متحمل تلفات نشده‌اند، اما پرسنل روس تلفات داده‌اند.
 
یک پایگاه راداری و یک پایگاه نیرو‌های مهندسی رادیویی هوافضای روسیه در نزدیکی روستای مایاک در کریمه قرار دارند.
 
برخی منابع رسانه‌ای گزارش دادند که بامداد پنجشنبه در جریان عملیات نیرو‌های اوکراینی صدای انفجار شنیده شده است، اما مقام‌های منصوب روسیه در این شبه‌جزیره اعلام کردند که این صدا به دنبال انفجار برنامه‌ریزی‌شده مهمات بوده است.
 
منطقه کریمه در مارس سال 2014 به دنبال برگزاری همه‌پرسی جدایی از اوکراین که اکثر ساکنان این منطقه به آن رای دادند، با امضای موافقتنامه‌ای ضمیمه قلمرو روسیه شد.
 
با توجه به حضور نظامی روس‌ها در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه‌پرسی را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می‌دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت ولادیمیر پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان