فوت یک نفر در برخورد با قطار در ساری

ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه در حدفاصل ساری با شهرک فرهنگیان یک دستگاه قطار ریلباس به عابر برخورد کرد.

مدیرکل راه آهن شمال از برخورد قطار ریل باس با یک عابر خبر داد و گفت: این فرد پس از اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داد.
 
به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال، رحمان معصومی اظهار کرد: ساعت 17 و 50 دقیقه در حدفاصل ساری با شهرک فرهنگیان یک دستگاه قطار ریلباس به عابر برخورد کرد.
 
مدیرکل راه آهن شمال افزود: این فرد در حال صحبت با تلفن همراه بود و متوجه صدای بوق و ترمز قطار نشد.
 
معصومی با بیان اینکه بیشترین میزان حوادث برخورد قطار با عابران به‌ دلیل استفاده از هندزفری و تلفن همراه است، گفت: با توجه به اینکه عملکرد خط ترمز قطارها مستلزم زمان بالایی است، باید مردم دقت کافی داشته باشند.
 
به گزارش ایرنا راه آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از سال 1316 فعالیت خود را آغاز کرد که از نظر قدمت جزو شبکه ریلی قدیمی کشور به شمار می رود . مسیر 331 کیلومتری راه آهن شمال از خروجی گرمسار در استان سمنان آغاز می شود و تا ورودی ایستگاه گلوگاه در مازندران ادامه دارد و در طول مسیر 22 ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافران دارد.
 
سه قطار حومه ای روزانه در مسیر پل سفید به بندرترکمن تردد می کنند و در هر قطار در یک مسیر رفت و یا برگشت بیش از 300 مسافر از طریق آن قابل جا به جایی است.
 
قطارهای حومه ای از سرویس های حمل و نقل ریلی مسافری هستند، که در درجه اول بین مراکز شهرها مورد استفاده قرار می گیرند. این قطارها، قطارهایی هستند که در شعاع 100 کیلومتری یک کلان‌شهر و برای دسترسی ساکنین شهرهای اقماری به این کلان‌شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
بیشتر مسافرین قطارهای حومه ای با هدف رفتن به سر کار و برگشت به خانه این قطار را مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
حرکت به موقع در سفر به سمت کلانشهر، سرعت بالا، حداقل توقف در ایستگاه بین راهی از ویژگی های این قطار در وضعیت ایده آل است.
 
پیش از این سرپرست اداره کل راه آهن شمال 2 اعلام کرد که پارسال یک میلیون و 200 هزار نفر از طریق قطارهای راه آهن شمال جابه جا شدند که از این تعداد جا به جایی 761 هزار نفر از طریق ریل باس ها یا همان قطار حومه ای انجام شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان