قدمت مبارک فرشته زمینی

پر اهمیت‌ترین دوران زناشویی دوران بارداری می‌باشد. این دوران بسیار حائز اهمیت است، چه برای فرزند و چه برای مادر. غفلت در این زمان می‌تواند عوارض منفی داشته باشد

قدمت مبارک فرشته زمینی

به قلم :  سمیرا بیژنی ؛ کارشناس روانشناسی عمومی

 

تحریریه زندگی آنلاین : با عرض سلام خدمت همراهان عزیز و گرامی. از هر چه بگذریم، سخن دوست خوش‌تر است. پر اهمیت‌ترین دوران زناشویی دوران بارداری می‌باشد. این دوران بسیار حائز اهمیت است، چه برای فرزند و چه برای مادر. غفلت در این زمان می‌تواند عوارض منفی داشته باشد، ولی در صورتی که نکات و آداب بارداری رعایت شود، شما شاهد شیرین‌ترین و زیباترین دوران عمر خود خواهید بود...

شما مادر شده‌اید، شما مخاطب خداوند قرار گرفته‌اید و چه شانسی می‌تواند از این بزرگ‌تر باشد؟ در وجود شما موجود زنده‌ای شکل می‌گیرد. صدای قلب شما را می‌شنود و پا به پای شما بزرگ‌تر می‌شود تا زمانی که آماده ورود به هستی گردد. آن‌گاه شما بزرگ‌ترین مسئولیت زندگی‌تان را انجام داده‌اید؛ گلی در گلستان هستی کاشته‌اید، فرزندی بسیار زیبا. فرزند شما قطعا زیبا است، زیرا رب‌النوع زیبایی جز زیبا را خلق نمی‌کند.

اما سلامت بارداری موضوعی است که نمی‌توان ساده و راحت از آن عبور کرد. باید هوشیار و با دقت عمل نمود. من در این راستا مواردی را خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنم که اگر رعایت شود، بدون تردید شاهد سلامتی کامل خود و فرزندتان در دوران بارداری خواهید بود.

 

معنویات را هرگز فراموش نکنید

اگر در فصل سرما دوران بارداری را طی می‌کنید، هوای گرم و مطبوع لازمه خانه شما است و اگر در تابستان هستید، به شرط نبودن آلودگی هوا پنجره‌ها را باز بگذارید. هوای تازه‌وارد و خنک معجزه حال خوب شما است. با خداوند حرف بزنید، دفتری بردارید و بنویسید خدای خوبم سلام و شروع به صحبت با خدا کنید. هر چه می‌خواهید بگویید، از غم‌هایتان و از شادی‌هایتان. خداوند را مانند دوستی مهربان در قلب خود محفوظ داشته باشید.صدای گنجشک‌ها، صدای باران، دیدن بارش برف و ریزش برگ‌های پاییزی و شکوفه دادن گل‌های بهاری می‌توانند لذت‌بخش‌ترین پدیده‌های زندگی‌تان باشند. از آن‌ها غافل نشوید. با خداوند مناجات کنید؛ مناجات‌های روزانه و از او قوت قلب بخواهید. بی‌شک او در شما قدرتی زیبا خواهد دمید. در این دوران کمی در سکوت باشید. سکوت مرهم زیبایی برای دوران بارداری شما خواهد بود، اگر توام با آرامش روحی باشد. خودتان را رها کنید، همانند بانویی خفته بر قایق، خود را به دست جریان زیبای رودخانه بسپارید تا زیباترین منظره‌ها را نشان‌تان دهد.

 

  پزشک سلامت و تغذیه

در این  دوران تغذیه بسیار مهم است. همچنین شما باید سلامت جسمی خود را در اولویت قرار دهید. حتما در این دوران نزد پزشک متخصص تغذیه و پزشک متخصص زنان و زایمان بروید و زیر نظر آن دو باشید. در این دوران به جز مواردی که پزشک تجویز می‌کند، دارو مصرف نکنید، به خصوص اگر این دارو با صلاحدید خود یا توصیه شخص دیگری باشد. در مورد داروهای گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. این دوران بسیار حساس می‌باشد. مبادا که با کوچک‌ترین سهل‌انگاری باعث پدیده جهش ژنی بشوید که تبعات مضری برای فرزند شما خواهد داشت. به یاد بسپارید که اشخاص سودجویی وجود دارند. کوشش کنید تا از قابل اطمینان بودن پزشکانی که به آن‌ها سر می‌زنید، اطلاع کافی پیدا کنید و تبلیغات صرف فضای مجازی را نشان اعتماد ندانید.

 

تا می‌توانید از کشمکش و جدال دوری کنید

در این دوران تا می‌توانید از کشمکش و جدال دوری کنید. در صحبت اقوام در مورد ملک و طلاق و مسائل و مشکلاتی که در پیرامون شما اتفاق می‌افتد، بی‌توجهی نشان دهید. درست است سخت است، اما شما خواهید توانست. اگر نسبت به این موضوع عادت پیدا کنید، برای شما بهتر خواهد بود. خود را در دایره امن وجودتان حفظ کنید. چه با دلیل و چه بی‌دلیل هیزم آماده آتش کسی نباشید، حتی دفاع از حقوق خودتان را کنار بگذارید. به فرض مثال اگر با کسی به اختلاف نظر خوردید یا از شما انتقادی شد، بگویید حق با شما است و بگذارید مسئله تمام شود، به گونه‌ای شما باید آب روی آتش باشید، چه آتش خود و چه آتش دیگران! چیزی که اینجا مهم‌تر است، آرامش شما می‌باشد. باید به آرامش خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت بدهید. آرامش روح و روان شما مهم‌ترین اصل سلامتی جنین خواهد بود. پس تا می‌توانید وارد مسئله‌های خانوادگی اقتصادی نشوید. این گونه بگویم: خود را به گونه‌ای به بی‌خیالی بزنید که کوچک‌ترین مسائل اطرافیان نتواند آرامش شما را بر هم بزند. آرامش خود را در اولویت قرار دهید و از ارتباطاتی که باعث می‌شوند این مهم از بین برود، دوری کنید. هرگز به فیلم‌های خشن و کتاب‌های جنایی نپردازید. قصر طلایی شما در این دوران منطقه امن شما است. پس ملکه‌وار بر این قصر حکومت کنید.

 

برنامه‌های بعد از تولد را بنویسید

چه اهدافی دارید؟ چه کارهایی دوست دارید بعد از تولد فرزندتان انجام دهید؟

چه برای خود و چه برای مسافر زیبای در راه و چه برای همسرتان توصیه من به شما این است چند خودکار زیبا و خوش‌رنگ تهیه کنید. من خودم رنگ‌های آبی، صورتی و طلایی را می‌پسندم و دفترچه‌ای با جلدی قشنگ تهیه کنید. می‌تواند جلدی باشد که یادآور فرزند دلبندتان باشد، مثل جلد‌های عروسکی. من خودم دفترچه‌ای با گل‌های رز را پیشنهاد می‌کنم. در این دفترچه تمام آرزوهای خود را بنویسید، اینکه مثلا بعد از تولد می‌خواهید عکاسی بعد از زایمان داشته باشید یا نه ...؟ دوست دارید جشن یک هفته‌ای نوزادتان را چگونه برگزار کنید؟ آن را بنویسید. ترجیح می‌دهید چه کسی به گوش فرزندتان اذان بگوید؟ دوست دارید اولین مسافرت سه روزه‌تان کجا باشد؟ نوشتن این موارد فواید زیادی دارد، از جمله اینکه شور و شوق مادری را وجودتان شعله‌ور می‌کند و همین شور و شوق و اشتیاق به فرزندتان منتقل می‌شود و از اضطراب‌تان می‌کاهد. این دفترچه را نگاه دارید. این دفترچه مقدس شما است. هر زمان که احساس کسل بودن و بی‌حوصلگی داشتید، این دفترچه را بردارید و رویاپردازی کنید، حتی به همسرتان نیز این دفترچه را نشان دهید و از او نیز بخواهید که مواردی را اضافه کند.

 طبیعت و کتاب؛ دو دوست صمیمی شما 

به یاد داشته باشید؛ دو دوست بسیار صمیمی شما طبیعت و کتاب هستند. کتاب‌های الهام‌بخش و کتاب‌های طنز و شعر. کتاب غذای روح شما است و طبیعت نیز دایه مهربانی است که شما را عاشقانه در آغوش می‌گیرد، اگر که به دامان او پا بگذارید. منظور از طبیعت می‌تواند پارک کنار منزل‌تان باشد، می‌تواند باغچه مادربزرگ باشد و یا می‌تواند روستایی نزدیک باشد که در محل اقامت شما است.

طبیعتی که فاصله دوری با خانه شما دارد را انتخاب نکنید، مثلا اگر در تهران زندگی می‌کنید، بعد از ماه سوم بارداری به شمال نروید. تا می‌توانید از سفر‌ها و مسائل ریسک‌دار دوری کنید و روحیه ماجراجویی خود را در این دوران به تعویق  بیندازید و به همان طبیعت اطراف منزل‌تان که سریعا به آن‌جا می‌رسید اکتفا کنید. بروید هوای تازه استشمام کنید و حال خوبی داشته باشید. بهترین زمان برای حال خوب صبح زود یا نزدیک غروب می‌باشد. داشتن هم‌زبان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. دوست دلسوزی که به شما نزدیک است را به خانه دعوت کنید، دوستی که مشکلات خانوادگی و زناشویی‌اش را برای شما نیاورد. دوستی که بیاید و با شما از شادی و آرامش صحبت کند، دوست خوش‌لباس و خوش‌سخن و لبخند به لب را به خانه دعوت کنید تا با دیدن او شور و اشتیاق به دست آوردید. دورهمی‌های ساده نیز می‌تواند خوب باشد، به شرط آنکه به زحمت نیفتید و صرفا جهت تعویض احوالات درونی باشد.

دوستان عزیز و همراهان گرامی تا شماره بعد روزگاری طلایی را برایتان آرزومندم. مراقب سلامتی روح و جسم خود باشید. این تنها وظیفه شما به عنوان یک انسان است.

بدرود. سبز‌تر از همیشه باشید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان