معرفی هیوندای کونا الکتریک مدل ۲۰۲۴

هیوندای جزئیات اضافی در مورد کونا الکتریک مدل ۲۰۲۴ را منتشر کرد، از جمله برآوردهای اولیه برد، مشخصات و در مورد دسترسی در ایالات متحده

معرفی هیوندای کونا الکتریک مدل 2024

هیوندای جزئیات اضافی در مورد کونا الکتریک مدل 2024 را منتشر کرد، از جمله برآوردهای اولیه برد، مشخصات و در مورد دسترسی در ایالات متحده. نسل فعلی از جمله یکی از کمترین خودروهای الکتریکی با قیمت مقرون به صرفه در ایالات متحده است که با قیمت زیر 35,000 دلار آغاز می‌شود. نسل بعدی نزدیک است و به نظر می‌رسد حداقل در مورد مشخصات فنی بهبود‌های قابل توجهی داشته باشد.

سازنده خودرو کره‌ای جزئیات پیشرانه و تولید را در اوایل امسال به اشتراک گذاشته بود، اما اکنون ما چند جزئیات دیگر در مورد مدل مخصوص بازار ایالات متحده داریم.

طراحی

جلوی کونا الکتریک با سطوح بیشتری به صورت دینامیک و تمیزی بهبود یافته است و همچنان دارای طراحی لامپ جلوی تقسیم‌شده است، با این حال نور روز LED (DRL) اکنون به طول کامل است.

طراحان همچنین تلاش کرده‌اند تا تمایز طراحی پارامتریک از مدل Ioniq 5 را با چینه‌ها در پروفایل جانبی و چرخ‌ها به این مدل اضافه کنند، با این حال تشابه آن با خواهر بزرگترش تقریباً وجود ندارد. همچنین از نظر ارتفاع پایین‌تری دارد، با ضریب مقاومت هوا 0.27 که به اندکی بهبود نسبت به 0.29 قبلی دارد. همچنین دارای دریچه‌های جلوپنجره فعال برای بهبود جریان هوا در حالت بسته و خنک‌کردن باتری در حالت باز است.

ابعاد خودرو نیز نسبت به نمونه قبلی آن، بلندتر، پهن‌تر و دارای یک محور چرخش بزرگ‌تر هستند. این خودرو 171.5 اینچ طول دارد (با 5.9 اینچ افزایش)، 71.9 اینچ عریض (با 1 اینچ افزایش) و 62.2 اینچ ارتفاع دارد. فضای بار محصول به 25.5 فوت مکعب تخمین زده شده است، در حالی که فرونک تنها نهم از یک فوت مکعب (27 لیتر) فضا ارائه می‌دهد.

باتری، برد

رقبای Chevrolet Bolt EV دارای یک باتری بزرگتر به میزان کمی متفاوت دارند، اما برآوردهای برد تقریباً یکسان هستند. کونا الکتریک فعلی از باتری 64 کیلووات‌ساعتی تغذیه می‌شود، در حالی که مدل 2024 دارای ظرفیت باتری 64.8 کیلووات‌ساعتی خواهد بود. آزمایش‌های داخلی اولیه هیوندای نشان داده است که برد 260 مایل را تأیید می‌کند، فقط دو مایل بیشتر از مدل نسل کنونی با برد EPA 258 مایلی است. تخمین زده می‌شود که نسخه استاندارد دارای برد 197 مایل باشد.

زمان شارژ نیز کمی بهبود یافته است. به حالت شارژ از 10 تا 80 درصد میزان شارژ انجام شده در 43 دقیقه با شارژ سریع DC سطح 3 با ولتاژ 400V امکان‌پذیر است. مشتریانی که در مناطق سرد ایالات متحده زندگی می‌کنند، همچنین می‌توانند انتخاب کنند که باتری را به پیش‌شرایط مناسبی برسانند.

قدرت خروجی باقی می‌ماند و در نسخه با برد بلند دارای موتور الکتریکی به محور جلو با توان 201 اسب بخار و 188 پوند-فوت گشتاور است، در حالی که نسخه معمولی برد دارای توان 133 اسب بخار و 188 پوند-فوت گشتاور است.

ویژگی‌های بیشتر

ویژگی‌های جدید شامل قابلیت خودرو به بار بردن برق (vehicle-to-load) با توان خروجی حداکثر 1.7 کیلووات است. همچنین سیستم بازیافت انرژی ترمزی هوش مصنوعی جدیدی دارد که قدرت بازیافت انرژی ترمز را بر اساس ترافیک واقعی تغییر می‌دهد، داخلی بهبود یافته‌ای با نور محیطی، تزئینات داخلی رنگی و دو صفحه نمایش پانورامای 12.3 اینچی برای پنل ابزار و سیستم سرگرمی ویژه دیگری دارد.

دسترسی در ایالات متحده، تولید

امکان سفارش کونا الکتریک مدل 2024 در اواخر پاییز سال 2023 ممکن است و هیوندای احتمالاً قیمت‌ها را نزدیک به زمان انتشار اعلام خواهد کرد. نسل فعلی با قیمت 33,500 دلار (بدون مالیات و هزینه‌های دیگر) آغاز می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود که هیوندای قیمت مدل جدید را در محدوده مشابهی یا با افزایش کمی اعلام کند.

کونا الکتریک مدل 2024 متوجه انتخاباتی در آخرین پاییز سال 2023 خواهد شد و در کارخانه هیوندای در اولسان، کره‌جنوبی تولید خواهد شد. این مدل همچنین در کارخانه هیوندای در نوشویچه، جمهوری چک برای بازار اروپا تولید می‌شود. در نیمه اول سال 2023، تعداد کل محموله‌های جهانی عمده از کونا الکتریک به تعداد کمتر از 40,000 واحد بوده و محبوب‌ترین خودرو الکتریک این برند مدل Ioniq 5 است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان