نیروی پشتیبانی سریع سودان : ارتش ۱۰۴ شهروند را کشت

نیروی پشتیبانی سریع سودان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش در ۴۸ ساعت گذشته ۱۰۴ نفر را کشته و صدها نفر را زخمی کرده است.

نیروی پشتیبانی سریع سودان ارتش این کشور را به کشتن 104 نفر در بمباران هوایی پایتخت متهم کرد.
 
به گزارش اسپوتنیک، نیروی پشتیبانی سریع سودان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش در 48 ساعت گذشته 104 نفر را کشته و صدها نفر را زخمی کرده است.
 
براساس این بیانیه، نیروی پشتیبانی سریع اعلام کرده است که نیروی هوایی ارتش سودان در بمباران هوایی بازار «قورو» در جنوب خارطوم 49 نفر و در منطقه شرق نیل 13 نفر را کشته است.
 
نیروی پشتیبانی سریع همچنین مدعی شد که 20 نفر براثر بمباران بازار دام در منطقه «حله کوکو» در شرق نیل و 17 نفر در منطقه کرری «ام درمان» و 5 نفر در منطقه «امبده» ام درمان کشته شده اند.
 
روز چهارشنبه رسانه ها از کشته شدن 40 شهروند غیرنظامی در بمباران دو بازار سنتی و برخی از محله های «نیالا» پایتخت دارفور سودان خبر داده بودند.
 
یک منبع آگاه در بیمارستان «نیالا» مرکز ایالت دارفور جنوبی در گفت و گو با «فرانس پرس» اعلام کرد که این افراد بر اثر بمباران هوایی کشته شده اند.
 
درگیری‌های مسلحانه در سودان از 15 آوریل (26 فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌وگوها ثمری نداشته است.
 
تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.
 
این درگیری‌ها که در مناطق جداگانه سودان که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.
 
اختلافات بین عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع پس از امضای «توافقنامه چارچوب» برای ایجاد دوره انتقالی و انتقال قدرت به غیرنظامیان علنی شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان