مازراتی MC۲۰ در ابتدا قرار بود یک سوپراسپرت آلفا رومئو باشد

بعضی از افراد ممکن است به تصاویر تیزر اولیه برای مازراتی MC۲۰ که در اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شد، یادآور شوند که یک نمونه آزمایشی ۴C به طور قابل توجهی تغییر یافته است

مازراتی MC20 در ابتدا قرار بود یک سوپراسپرت آلفا رومئو باشد

بعضی از افراد ممکن است به تصاویر تیزر اولیه برای مازراتی MC20 که در اوایل سال 2020 منتشر شد، یادآور شوند که یک نمونه آزمایشی 4C به طور قابل توجهی تغییر یافته است. دلیل کاملاً منطقی برای این موضوع وجود دارد، زیرا این ابرخودروی مودنا در واقعیت در ابتدا باید برند آلفا رومئو را بر تن کند. در یک مصاحبه با مجله استرالیایی CarExpert، رئیس محصولات آلفا رومئو، دانیل گوزافامه گفت که MC20 در واقع به عنوان یک آلفا آغاز شد، قبل از اینکه تصمیم به استفاده از نشان سه‌گانه گرفته شود.

با وجود اینکه در حین کار روی این ماشین به یک برند دیگر در FCA (اکنون Stellantis) منتقل شد، اما درگاه باز همچنان برای آلفا رومئو برای شرکت در پروژه باز ماند. مدل جدید 33 استراداله ارتباط قوی با MC20 دارد، اما بیشتر از یک نسخه تغییریافته از مدل پرچمدار  مازراتی است. به علاوه از داشتن بدنه‌ای متفاوت، چهارچوب جلو و چهارچوب آلومینیومی عقب هر دو نمونه به صورت سفارشی ساخته شده‌اند.

علاوه بر این، موتورها نیز متفاوت هستند، زیرا 33 استراداله از موتور 2.9 لیتری V6 جولیا و استلویو کوادریفولیو استفاده می‌کند که به 3.0 لیتر افزایش یافته است، در حالی که MC20 از موتور Nettuno خود مازراتی استفاده می‌کند که نیز یک موتور V6 3.0 لیتری یک جفت توربوشارژر است. همچنین، دو ابرخودرو از جعبه‌های دنده متفاوتی استفاده می‌کنند، یک دنده دوگانه 8 سرعته از ZF برای آلفا و یک دنده دوگانه 8 سرعته به توسعه شده توسط Tremec برای MC20.

هر چند که MC20 نسخه کابریو به نام Cielo و چندین نسخه مختص مسابقه‌ای تولید کرده است، این مورد برای 33 استراداله صدق نخواهد کرد. دانیل گوزافامه می‌گوید که آلفا رومئو به برنامه اصلی خود پایبند خواهد ماند و تنها 33 کوپه تولید خواهد کرد. تقریباً دو تا سه ماشین ماهانه تولید خواهند شد و مشتریان هنوز حدود 12 ماه فرصت دارند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند از موتور داخل سوختی یا موتور برقی کاملاً استفاده کنند.

آلفارومئو تصمیم نگرفته است که 33 Stradale با آلایندگی صفر چه تعداد موتور الکتریکی داشته باشد، اما نسخه AWD با دو موتور الکترونیکی در عقب و دیگری در جلو را رد نکرد. نوع برقی آن تا حدی به MC20 Folgore مرتبط خواهد بود.

همه 33 ماشین برای تولید قبلاً حدود یک سال پیش فروخته شده‌اند و تمدیدی وجود نخواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان