نکاتی برای اولین تجربه سافاری

سافاری از آن دسته سفرهایی است که می‌تواند هیجان بسیار خوبی را به شما انتقال بدهد. اگر از اقامت در هتل‌ها و مهمان‌خانه‌ها خسته شدید و دوست دارید به دل طبیعت بزنید و تجربه تازه‌ای را کسب کنید، پس سفر سافاری را باید در لیست خود قرار بدهید. با این حال، اگر قصد دارید برای اولین بار تجربه سافاری را به دست بیاورید، باید نکاتی را در نظر گرفته و رعایت کنید.

نکاتی برای اولین تجربه سافاری

سافاری از آن دسته سفرهایی است که می‌تواند هیجان بسیار خوبی را به شما انتقال بدهد. اگر از اقامت در هتل‌ها و مهمان‌خانه‌ها خسته شدید و دوست دارید به دل طبیعت بزنید و تجربه تازه‌ای را کسب کنید، پس سفر سافاری را باید در لیست خود قرار بدهید. با این حال، اگر قصد دارید برای اولین بار تجربه سافاری را به دست بیاورید، باید نکاتی را در نظر گرفته و رعایت کنید.

در سفر سافاری نه‌تنها می‌توانید از زندگی شهری شلوغ خود دوری کنید بلکه می‌توانید از تماشای حیات‌وحش لذت ببرید و اوقات خوشی را سپری کنید. با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانید سافاری بسیار بهتر و دلنشین‌تری را تجربه کنید. همراه با ما باشید.

به‌تنهایی رانندگی نکنید

وقتی از یک تفرجگاه سافاری دیدن می‌کنید، نباید خودتان به‌تنهایی رانندگی کنید و در دل طبیعت گردش کنید. بهتر است که به همراه خود یک مسئول و همچنین رنجر و راه بلد را نیز ببرید تا بتوانید گردشی بهتر و ایمن‌تر داشته باشید. با این کار، شما می‌توانید گردش بهتری را تجربه کنید چراکه راهنمای تور با تجربه‌ای شما را همراهی می‌کند.

برخی از افراد که به‌تنهایی با ماشین به دل طبیعت می‌روند، با مشکلات مختلفی ممکن است مواجه شوند و همچنین برای گرفتن عکس از ماشین خارج می‌شوند که بسیار کار خطرناکی است. این احتمال وجود دارد که در داخل طبیعت مورد حمله حیوانات وحشی قرار بگیرید و هیچ کس نباشد که به شما کمک کند.

در داخل ماشین بمانید

به هر کجا که بروید، قوانین و مقرراتی وجود دارند و این مقررات را نیز باید رعایت کرد. وقتی به یک سفر سافاری می‌روید، معمولاً قوانین زیادی وجود ندارند اما همان قوانین اندک را نیز باید رعایت کرد. به هنگام سفر با ماشین باید همیشه در داخل ماشین بمانید و علاوه بر این، دست‌های خودتان را بیرون نبرید. در حقیقت، بیرون بردن دست باعث می‌شود تا حیوانات وحشی کنجکاو شوند و به شما حمله کنند. پس سعی کنید هیچ‌گاه در سافاری از ماشین پیاده نشوید و فقط زمانی که مسئول و راهنما به شما گفت از آن خارج شوید.

علاوه بر این، وقتی در میان حیات‌وحش هستید، حرکات ناگهانی یا سروصدای بلند انجام ندهید و فقط به همراه راهنمای تور وارد علفزار شوید. این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به هنگام سفر سافاری خودتان آن را رعایت کنید.

گشت‌وگذار پیاده را در نظر بگیرید

گشت‌وگذار پیاده در دل طبیعت می‌‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و دلنشین باشد اما باید توجه داشت که این کار را به همراه یک رنجر مسلح انجام داد و قوانین و مقررات را رعایت کرد. گشت‌وگذار در میان علفزارها در نزدیکی شیرها، ببرها و دیگر حیوانات می‌تواند بسیار مهیج و دلنشین باشد و اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

از آنجا که شما در محیطی پر از حیوانات خطرناک قدم می‌زنید، پس کاملاً طبیعی است که حواس شما نسبت به محیط بسیار هشیارتر باشد. شاید در ابتدا ترسناک به نظر برسد اما بدون شک، تجربه هیجان‌انگیزی خواهد بود که از آن لذت خواهید برد.

رفتاری محترمانه داشته باشید

همان‌طور که شما باید رفتاری محترمانه نسبت به دیگر انسان‌ها داشته باشید، باید نسبت به حیوانات نیز چنین رفتاری از خود ارائه بدهید. حیوانات نیز احساس دارند و وقتی شما به آن‌ها آسیب بزنید، آن‌ها درد را احساس می‎‌کنند. به آن‌ها سنگ پرتاب نکنید یا کاری نکنید که توجه آن‌ها را به شما جلب کند. ممکن است ما انسان‌ها نسبت به حیوانات باهوش‌تر باشیم اما این به ما نسبت به آن‌ها برتری نمی‌دهد که هر کاری دوست داریم با آن‌ها انجام بدهیم.

دوربین خود را کنار بگذارید

مطمئناً همه افراد به هنگام سفر سعی می‌کنند تا عکس‌ها و ویدیوهای مختلفی را از خودشان و همچنین سفرشان تهیه کنند و این اصلاً هیچ عیب و ایرادی ندارد چراکه این کار باعث می‌شود تا شما بتوانید جنبه‌های برجسته و درخشان تور سافاری خودتان را به یادگار بگذارید. با این حال، سعی کنید تا به هنگام سفر سافاری مدتی دوربین خود را کنار بگذارید و از لحظه لذت ببرید و برخی از صحنه‌ها را از طریق چشمان خود تماشا کنید و آن‌ها را درون ذهن خود بگنجانید.

به طبیعت گوش بدهید

وقتی در سافاری هستید، چیزهای بسیار زیادی برای تماشا وجود دارد اما سعی کنید تا در این سفر خود، برای مدتی چشمان خودتان را ببندید و به صداهای اطراف خود گوش کنید. مطمئناً از شنیدن صداهای مختلف و جالب طبیعت بسیار لذت خواهید برد. در اینجا نه صدای بوق ماشین‌ها است و نه صدای شلوغی افراد و همین نیز باعث می‌شود تا از شنیدن صدای غرش شیرها، قدم زدن زرافه‌ها و آواز پرندگان لذت ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان