رونمایی از آریزو ۶ GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

رونمایی از آریزو ۶ GT در شمال ایران در منطقه ساحلی دریا خزر در نمایندگی نوا خودرو شمال در فریدونکنار با حضور مدیران نمایندگی و مشتریان این برند انجام شد.

شرکت مدیران خودرو که تاکنون خودروهایی نظیر آریزو 5، آریزو 6 و آریزو 6 پرو را به بازار ایران معرفی کرده است اخیرا از نمونه جدید این سدان به نام آریزو 6 جی تی به صورت ویژه در شمال کشور رونمایی کرد.

رونمایی از آریزو 6 جی تی که به صورت اختصاصی در منطقه ساحلی دریای خزر در نمایندگی نوا خودرو شمال در فریدونکنار با حضور مدیران نمایندگی و مشتریان این برند انجام شد.

رونمایی  از آریزو 6 GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

مشخصات خودرو

خودروی جدید شرکت مدیران خودرو، که به زودی تحت برند فونیکس در بازار ایران عرضه خواهد شد، در بازار چین و برخی دیگر از بازارهای صادراتی چری، نام آریزو 5 جی تی (Arrizo 5 GT) و اومودا S5  را دارد. این خودرو در سال 2021 به بازار جهانی عرضه شده است و بر اساس پلتفرم آریزو 6 پرو تولید شده و در اصل فیس لیفت آن محسوب می شود.

در آریزو 6 جی تی شاهد تغییرات عمده و چشم‌گیر در نمای جلوی خودرو هستیم، جایی که جلوپنجره ساده نسخه پرو جای خود را به جلوپنجره Xشکل مشابه سبک طراحی لکسوس و تویوتا کمری داده است و چراغ ها نیز با تبعیت از همین سبک، حالتی باریک و خشمگین به خود گرفته اند.

رونمایی  از آریزو 6 GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

طراحی آریزو 6 GT در نماهای جانبی به سبک طراحی نسل های قبلی خود وفادار بوده و تغییرات چشم گیری در این بخش دیده نمی شود. یک خط طراحی در این نما وجود دارد که از سپر جلو این خودرو شروع شده و به برآمدگی درب صندوق عقب پیوند می خورد. خط طراحی دیگری در پایین درب ها وجود دارد که از درب قسمت جلو شروع شده و به درب قسمت عقب منتهی می شود.

نکته دیگر در طراحی این بخش استفاده از ترکیب رنگ بدنه با حاشیه مشکی رنگ پنجره و بالای درب ها است که جلوه خوبی را به این خودرو داده است. اما مهم ترین تفاوت آریزو 6 جی تی با نسل های قبلی خود در این نما طراحی 5 پر مشکی رنگ رینگ های آلومینیومی این خودرو است که با طراحی اسپرت این خودرو همخوانی دارد.

مشخصات فنی

شاید مهمترین تغییر این خودرو را باید در قوای محرکه خودرو آن جستجو کنیم. آریزو 6 جی تی از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند  197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند.

رونمایی  از آریزو 6 GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

رونمایی  از آریزو 6 GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

موتور استفاده شده در این خودرو همان پیشرانه تیگو 8 پرو است که انتظار می رود با توجه به وزن کمترآریزو 6 جی تی عملکرد پر شتابی در این خودرو داشته باشد.

فونیکس آریزو 6 GT در ایران با تریم قرمزرنگ عرضه می شود. قالب صندلی ها نیز در این نسخه تغییر کرده اند. مانیتور و کلاستر یکپارچه، سیستم خودران سطح دو پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی، تثبیت حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین 360 درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس شیفت بای وایر، پد شارژر وایرلس، سیستم فرمان پذیری صوتی، غربیلک فرمان جدید، گرم‌کن صندلی های جلو و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات آریزو 6 جی تی به حساب می آیند.

رونمایی  از آریزو 6 GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

رونمایی  از آریزو 6 GT در شمال ایران (+عکس و مشخصات خودرو)

شرکت مدیران خودرو هنوز در زمینه قیمت این خودرو اطلاع رسانی نکرده است  اما به نظر می رسد به زودی با فروش رسمی آن قیمت نهایی این سدان جدید بازار ایران هم اعلام شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان