۸ چیزی که باید در مورد سوبارو Solterra EV ۲۰۲۳ بدانید

سوبارو  Solterra دارای سه سطح تر و تمیز با بردهای متفاوت است که از ۴۴۹۹۵ دلار شروع می‌شود. تریم Premium برد ۲۲۸ مایلی را فراهم می‌کند که برای رفت و آمد روزانه کافی است.

8 چیزی که باید در مورد سوبارو Solterra EV 2023 بدانید

سوبارو  Solterra دارای سه سطح تر و تمیز با بردهای متفاوت است که از 44995 دلار شروع می‌شود. تریم Premium برد 228 مایلی را فراهم می‌کند که برای رفت و آمد روزانه کافی است.

Solterra به صورت استاندارد با دو موتور و چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود که به آن کشش و توانایی که سوبارو به آن معروف است می‌دهد. برای ماجراجویان عالی است و در موقعیت‌های چسبناک آرامش خاطر را فراهم می‌کند.

Solterra با 8.3 اینچ فاصله از سطح زمین و X-Mode برای توانایی خارج از جاده، می‌تواند مسیرهای سبک را فتح کند. در حالی که برای آفرود سنگین بهترین نیست، اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی در خارج از جاده هستند، قابلیت‌های مناسبی را ارائه می‌دهد.

سوبارو با ساخت وسایل نقلیه عالی چهار چرخ متحرک که می‌توانند شما را در اکثر ماجراجویی‌هایتان همراهی کنند، شهرت خود را به دست آورده است و اکنون همان فلسفه را اتخاذ کرده و آن را به خودروهای برقی اعمال می‌کند. سوبارو Solterra دوقلوی EV تویوتا BZ4X است و با وجود شباهت‌های آشکار، سوبارو شخصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

بیایید ببینیم که اولین foray سوبارو در دنیای کراس اوورهای برقی چه چیزی برای عرضه دارد!

1- سه سطح تریم با بردهای متفاوت

سوبارو Solterra در سه سطح تریم موجود است، از جمله Premium (که از 44995 دلار شروع می‌شود)، Limited (48495 دلار) و تورینگ بالارده (51995 دلار). مقرون به‌صرفه‌ترین سطح تریم Premium است و همچنین بیشترین برد را ارائه می‌دهد.

Premium با یک بار شارژ 228 مایل حرکت می‌کند که البته در دنیای امروز خودروهای برقی با برد بالا زیاد نیست. صرف نظر از این، برد 228 مایلی باید برای استفاده روزانه بیش از اندازه کافی باشد، به خصوص اگر فقط برای رفتن به محل کار و سپس شارژ مجدد در شب رفت و آمد می‌کنید. اگر رفت و آمد شما خیلی طولانی نیست، حتی نیازی به شارژ Solterra خود هر روز ندارید.

تریم Limited بردی معادل 222 مایل دارد و Touring نیز برای 222 مایل مشابه خوب است. صادقانه بگویم، تفاوت قابل توجه نیست، و اگر می‌خواهید برای سطوح تریم بالاتر بروید؛ اما از کاهش برد می‌ترسید، می‌توانید بدون نگرانی زیاد شیرجه بزنید.

سطوح تریم بالاتر همچنین کالاهایی مانند چرخ‌های 20 اینچی و ریل‌های سقف را در اختیار شما قرار می‌دهند. چرخ‌ها را می‌توانید بدون آن زندگی کنید، اما یک سوبارو بدون ریل‌های سقف کمی از شخصیت خارج به نظر می‌رسد. ارتقا به تریم‌های Limited و Touring همچنین Panoramic View Monitor را در اختیار شما قرار می‌دهد که یک سیستم دوربین 360 درجه است.

2- دو موتور استاندارد AWD برای ماجراجویی عالی است

سوبارو همیشه به دلیل خودروهایش که در جاده‌های آسفالت و غیرآسفالت توانایی دارند، به خصوص سری STI الهام گرفته از رالی خودروهای علاقه‌مندان مجهز به سیستم AWD متقارن معروف این شرکت، مشهور بوده است.

Solterra به صورت استاندارد با دو موتور عرضه می‌شود تا کششی را که خریداران سوبارو انتظار دارند به آن بدهد، و یکی از تفاوت‌های آن با پسر عموی تویوتای خود است که دارای طرح محرک جلو تک موتوره است.

اگرچه Solterra به هیچ وجه یک خودروی رالی نیست، اما نوعی EV است که. چهار چرخ محرک همچنین اطمینان می‌دهد که می‌توانید به‌راحتی از موقعیت‌های چسبناک خارج شوید، توانایی که در هنگام ماجراجویی به کارتان می‌آید.

3- فاصله از سطح زمین عالی برای آفرود سبک

سوبارو Solterra احتمالاً خود را به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی برای آفرود قرار نمی‌دهد، با مدل‌هایی مانند Rivian R1T (و فاصله جنون‌آمیز 15 اینچی از سطح زمین)، اما با 8.3 اینچ فاصله از سطح زمین، مطمئناً می‌تواند به شما کمک کند تا برخی از مسیرهای نسبتاً مناسب را فتح کنید.

سوبارو همچنین X-Mode را در Solterra قرار داده است که یک حالت خارج از جاده است که می‌توانید با لمس یک دکمه آن را فعال کنید. به شما کمک می‌کند تا با ترمزکردن هر چرخ که در حال لغزش است، در شرایطی که ممکن است لغزش چرخ وجود داشته باشد، مقابله کنید و اطمینان حاصل کنید که در گل یا شن عمیق گیر نمی‌کنید.

Solterra باید توانایی آفرود برای مقابله با مسیرهای سبک را داشته باشد، اما برای هر آفرود سنگین، باید جای دیگری را جستجو کنید.

4- فناوری‌های کمک‌راننده EyeSight ایمنی بیشتری را فراهم می‌کنند

سوبارو فناوری کمک‌راننده EyeSight خود را در تمام سطوح تریم قرار داده است که یک افزودنی خوب به یک EV از قبل جذاب است. EyeSight شامل سیستم پیش از برخورد است که می‌تواند در صورت تشخیص برخورد قریب الوقوع، خودرو را متوقف کند.

کنترل کروز رادار پویا و کمک ردیابی خط (LTA) دو فناوری هستند که به صورت استاندارد در Solterra وجود دارند و به شما کمک می‌کنند در سفرهای جاده‌ای ایمن بمانید زیرا بخشی از فشار رانندگی طولانی مدت را از بین می‌برند.

انتظار می‌رود وسایل نقلیه برقی در خط مقدم رانندگی مستقل قرار گیرند، بنابراین خوب است که می‌بینیم سوبارو فناوری را گنجانده است که کاملاً مستقل نیست، اما رانندگی روزانه شما را کمتر خسته‌کننده و ایمن‌تر می‌کند.

5- Safe Exit Assist استاندارد است

سوبارو یک فناوری جالب به نام Safe Exit Assist دارد که هنگام باز کردن در، محیط وسیله نقلیه شما را کنترل می‌کند. این وسیله نقلیه صدای بوق می‌زند تا به شما هشدار دهد (و همچنین هشدارهایی را در نمایشگر اطلاعات راننده ایجاد می‌کند) که در حال باز کردن در خود در مقابل سایر کاربران جاده هستید. این ویژگی برای محافظت از دوچرخه‌سواران طراحی شده است.

این یک ویژگی ایمنی بسیار جالب است که باید در تمام خودروهای جدید اجباری باشد و به‌خصوص در شهرهای شلوغ که پیداکردن جای پارک (و خروج از وسیله نقلیه) دردسرساز است، مفید است.

6- Apple CarPlay و Android Auto استاندارد

سوبارو در Solterra به طور استاندارد Android Auto و Apple CarPlay بی‌سیم را ارائه می‌دهد که یک افزودنی عالی به فضای داخلی است که در حال حاضر دعوت‌کننده است، و حتی می‌توانید آن را با یک نمایشگر 12.3 اینچی اختیاری جفت کنید اگر طرف‌دار صفحه‌نمایش لمسی بزرگ در خودروهای خود هستید.

7- پارچه Subaru StarTex برای یک سبک زندگی فعال عالی است

پارچه StarTex سوبارو اگر سبک زندگی فعالی دارید، ایده‌آل است. این پارچه بادوام برای آن لحظات خارج از مسیر که پر از خاک و گل است که ممکن است به عنوان یک مالک سوبارو با آن مواجه شوید، ایده‌آل است.

این ماده مصنوعی است، بنابراین برای افرادی که مخالف مواد داخلی مبتنی بر حیوانات هستند نیز گزینه مناسبی است. StarTex همچنین ضد آب است، به این معنی که می‌توانید به راحتی صندلی‌ها را از هر گونه کثیفی یا گلی تمیز کنید و مطمئن شوید که فضای داخلی شما پس از یک روز ماجراجویی دست نخورده باقی می‌ماند.

سوبارو ادعا می‌کند که StarTex در تابستان شما را خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر نگه می‌دارد و همچنین بادوام‌تر از سطوح صندلی چرمی است. در وسیله نقلیه پایه‌تر و تمیز موجود نیست، بنابراین اگر می‌خواهید آن را در Subie خود داشته باشید، باید به مدل‌های Limited و Touring بروید.

8- بر اساس تویوتا bZ4X

سوبارو Solterra بر اساس تویوتا bZ4X ساخته شده است و با وجود اینکه تفاوت‌های زیادی دارند، با یک نگاه گذرا به این دو در کنار هم می‌توان متوجه شد که آنها بسیار شبیه به هم هستند. طراحی بین این دو وسیله نقلیه بسیار شبیه است به‌گونه‌ای که یادآور همکاری‌های دیگر سوبارو و تویوتا: سوبارو BRZ و تویوتا GR 86 است.

عقب سولترا نیز شباهت زیادی به هایلندرهای تویوتا دارد. فضای داخلی آن تقریباً مشابه چیزی است که در bZ4X خواهید دید و این جایی است که تأثیر تویوتا شروع به قابل دیده‌تر شدن می‌کند.

می‌بینید، سوبارو خودروهایی با شخصیت زیاد می‌سازد، و در حالی که تویوتا یک برند عالی است که خودروهای قابل اعتمادی می‌سازد، اما به خاطر عجیب و غریب بودن شناخته شده نیست. فضای داخلی فاقد هر گونه لمس معمولی سوبارو است و در عوض، فضای داخلی آرام و کاملاً خاکستری آن فقط bZ4X را فریاد می‌زند.

اگرچه فضای داخلی دارای سطوح لمسی نرم خوب و صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی اختیاری است، اما دیدن برخی ویژگی‌های خاص ماجراجویی در فضای داخلی خوب بود. در مجموع، ارتباط تویوتا چیز بدی نیست (به خصوص اگر سوبارو قابلیت اطمینان و کیفیت ساخت تویوتا را به ارث ببرد)، اما مقداری از شخصیت سوبارو را از بین می‌برد.

سوبارو Solterra برادر ماجراجوی Toyota’s bZ4X است

سوبارو Solterra از هر نظر یک بازی ساز نیست. در بخش SUVهای برقی رقابتی که هر روز گرم‌تر می‌شود، داشتن وسیله نقلیه مشتق شده مانند Solterra ممکن است در درازمدت استراتژی خوبی برای سوبارو نباشد.

اما این هنوز هم یک SUV بسیار شایسته است که به‌راحتی شما را به مقصدتان می‌رساند و به لطف اینکه به‌شدت بر اساس SUV برقی bZ4X تویوتا ساخته شده است، باید قابل‌اعتماد باشد.

اگر به دنبال یک سوبارو کاربردی (که اتفاقاً برقی است) بافاصله از سطح زمین بیش از هشت اینچ هستید، به‌غیراز Solterra نگاه نکنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان