بی‌ام‌و iX۲ با طراحی دوست‌داشتنی یا نفرت‌انگیز و برد ۴۴۹ کیلومتر رونمایی شد

بی‌ام‌و iX۲ کاملاً جدید به‌طور رسمی توسط این برند آلمانی رونمایی شده است که نشان‌دهنده آغاز تولید نسل دوم این مدل است و اکنون علاوه بر گزینه‌های بنزینی و دیزلی با نام X۲، در نسخه تمام الکتریکی نیز عرضه می‌شود.

بی‌ام‌و iX2 با طراحی دوست‌داشتنی یا نفرت‌انگیز و برد 449 کیلومتر رونمایی شد

بی‌ام‌و iX2 کاملاً جدید به‌طور رسمی توسط این برند آلمانی رونمایی شده است که نشان‌دهنده آغاز تولید نسل دوم این مدل است و اکنون علاوه بر گزینه‌های بنزینی و دیزلی با نام X2، در نسخه تمام الکتریکی نیز عرضه می‌شود.

iX2 کوپه‌مانند جدید، مانند iX1 که سال گذشته عرضه شد، در زمان عرضه با یک نسخه پیشرانه به نام iX2 xDrive30 در دسترس است که یک سیستم تمام چرخ محرک دو موتوره و یک باتری ولتاژ بالا با ظرفیت قابل استفاده 64.8 کیلووات ساعت را ترکیب می‌کند.

مجموع توان خروجی با احتساب عملکرد تقویت موقت 230 کیلووات (313 اسب بخار) و گشتاور آن 494 نیوتن متر است. iX2 با یک باتری کاملاً شارژ شده می‌تواند بین 417 تا 449 کیلومتر (259 تا 279 مایل) مسافت را طی کند که طبق چرخه WLTP، آن را کمی کارآمدتر از iX1 SUV مانند می‌کند که دارای حداکثر برد 438 کیلومتر (272 مایل) است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو 5.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت (111 مایل در ساعت) است.

شارژ سریع DC با سرعت‌هایی تا 130 کیلووات امکان‌پذیر است، در حالی که شارژر AC استاندارد داخلی می‌تواند تا 11 کیلووات را به باتری ولتاژ بالا منتقل کند و آن را در عرض شش و نیم ساعت از صفر به 100 درصد شارژ می‌کند. همچنین یک شارژر AC سه فاز 22 کیلووات اختیاری در لیست آپشن‌ها وجود دارد که می‌تواند باتری را در عرض سه ساعت و 45 دقیقه کاملاً شارژ کند. با استفاده از برق DC با بالاترین سرعت ممکن، iX2 می‌تواند در عرض 29 دقیقه از 10 به 80 درصد شارژ شود.

مدیریت حرارتی پیش‌بینی‌کننده برای باتری ولتاژ بالا به طور خودکار هنگام استفاده از سیستم ناوبری داخلی فعال می‌شود و اطمینان می‌دهد که باتری قبل از هر بار شارژ سریع DC پیش‌گرم شده است. iX2 نیز مانند i5 که اخیراً معرفی شده است، دارای جدیدترین نسخه نرم‌افزار شارژ عملکرد بالا (Max Performance Charging) است که کارایی شارژ را با اجازه دادن به بالاترین توان خروجی برای رسیدن به باتری به محض شروع فرآیند شارژ، حتی در سطح شارژ (SoC) پایین‌تر از 50 درصد بهینه می‌کند.

iX2 به عنوان یک Sports Activity Coupe (SAC) کامپکت پریمیوم توسط بی‌ام‌و معرفی شده است و مانند X2 مجهز به موتور درون‌سوز، می‌تواند به صورت اختیاری با جلوپنجره کلیوی نورانی سفارش داده شود، درست مانند X6 بزرگتر، در حالی که چراغ‌های جلو LED به عنوان استاندارد عرضه می‌شوند.

قسمت عقب نسبت به نسل قبلی که بیشتر هاچ‌بک بود تا یک کراس‌اوور کوپه مانند، کاملاً بازطراحی شده است. اکنون خط سقف به عقب جریان می‌یابد و یک بدنه اسپرت شکل ایجاد می‌کند که از ویژگی‌های Sports Activity Coupe بی‌ام‌و است.

iX2 در داخل دارای یک سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو منطقه‌ای استاندارد است که با یک پمپ حرارتی برای افزایش راندمان در هوای سرد جفت شده است. بلوتوث، ناوبری GPS مبتنی بر ابر و یک سیستم صوتی شش بلندگو به علاوه تقویت کننده نیز بخشی از بسته پایه هستند، در حالی که سیستم عامل BMW 9 – آخرین نسخه – در کنار یک جفت صفحه نمایش 10.25 اینچی و 10.7 اینچی به صورت اختیاری عرضه می‌شود. صندوق عقب بسته به موقعیت صندلی‌های عقب، دارای حجم بین 525 تا 1400 لیتر است.

ابعاد iX2 به شرح زیر است: طول 4554 میلی‌متر، عرض 1845 میلی‌متر و ارتفاع 1560 میلی‌متر. وزن این خودرو 2020 کیلوگرم است. تولید این خودرو به زودی در کارخانه بی‌ام‌و در رگنسبورگ آلمان آغاز می‌شود و تحویل‌های اروپایی آن از مارس 2024 آغاز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان