راهنمای سفر به شهر زیبای لیماسول در قبرس

شهر لیماسول (Limassol) شهری پیشرفته و رو به رشد است که فراتر از شهرت قبرس رفته است. به لطف رشد و شکوفایی در سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین شرایط مناسب مالیات، در سال‌های اخیر سرمایه بسیار زیادی به شهر لیماسول سرازیر شده است

راهنمای سفر به شهر زیبای لیماسول در قبرس

شهر لیماسول (Limassol) شهری پیشرفته و رو به رشد است که فراتر از شهرت قبرس رفته است. به لطف رشد و شکوفایی در سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین شرایط مناسب مالیات، در سال‌های اخیر سرمایه بسیار زیادی به شهر لیماسول سرازیر شده است. نتیجه آن نیز این شده که افق شهری اینجا رشد قابل‌توجهی پیدا کرده و ساختمان‌های بیشتری در حال ساخت هستند و در خیابان‌ها می‌توان ماشین‌های درجه یک و لوکس بیشتری را مشاهده کرد.

با اینکه تأثیر سرمایه‌های خارجی مزایا و معایبی برای مردم بومی دارد اما برای گردشگران بسیار خوب است و باعث می‌شود تا آن‌ها گشت‌وگذار بسیار بهتر و دلنشین‌تری را تجربه کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به راهنمای سفر به شهر لیماسول در قبرس بپردازیم.

بهترین زمان برای سفر به لیماسول

یکی از برترین نکات درباره قبرس که باعث شده تا مورد توجه گردشگران بسیار زیادی قرار بگیرد، آب‌وهوای آن است. اینجا در طول 10 ماه سال گرم است و ماه‌های ژانویه و فوریه نیز سردترین ماه‌های سال به شمار می‌روند. اگر به دنبال آن هستید تا سفر خودتان را در آب‌وهوای گرم تجربه کنید، پس باید در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر به اینجا سفر کنید. اگر قصد سفر در فصل میانه را دارید نیز ماه‌های آوریل، مه، اکتبر و نوامبر مناسب هستند. در این ماه‌ها هوا اندکی سردتر است اما همچنان دمای مناسب و دلنشینی دارند.

آیا شهر لیماسول فرودگاه دارد؟

در حال حاضر شهر لیماسول فرودگاهی ندارد اما این احتمال وجود دارد که با رشد گردشگری و شهری اینجا، فرودگاهی نیز برای آن ساخته شود. نزدیک‌ترین فرودگاه نیز لارناکا است که حدود 45 دقیقه رانندگی یا دو ساعت و نیم سواری با اتوبوس فاصله دارد. قبرس از سیستم اتوبوسی بسیار خوبی برخوردار است و از هر نقطه قبرس می‌توانید با اتوبوس خودتان را به شهر لیماسول برسانید.

حمل و نقل در لیماسول

بسیاری از گردشگران برای رفت‌وآمد به نقاط مختلف شهر لیماسول ماشین کرایه می‌کنند و مکان‌های متعددی در این شهر برای اجاره ماشین چه از شرکت‌های بومی و چه شرکت‌های بین‌المللی وجود دارد. اگر نمی‌خواهید دردسر دنبال پارکینگ گشتن را داشته باشید، پس بهتر است که از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده کنید. اتوبوس‌ها همچنین راه بسیار مقرون به‌صرفه و خوبی برای رفت‌وآمد هستند.

اقامت در شهر لیماسول

برای اینکه بتوانید اقامتی بسیار خوب و دلنشین داشته باشید، بهتر است که به هنگام سفر به شهر لیماسول در قبرس، در هتل Royal Apollonia اقامت کنید. کارکنان این هتل استقبال بسیار خوبی از مهمانان می‌کنند و امکانات بسیار خوبی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. غذاهای این هتل پنج ستاره بسیار عالی و خوشمزه است.

کارکنان کاملاً مشتاقانه آماده پاسخ به سؤالات شما هستند و این در حالی است که به زبان‌های مختلفی نیز مسلط هستند و همین نیز حس و حالی بین‌المللی به این هتل داده است. چندین رستوران در این هتل وجود دارد که در میان آن‌ها، Aura Dining از همه شلوغ‌تر است. در این رستوران صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود و خوراکی‌های اروپایی و یونانی در آن به چشم می‌خورند.

تفریحات و جاهای دیدنی لیماسول

فرهنگ ساحل و کافه در شهر لیماسول بسیار برجسته و حکم‌فرما است و از همین رو، گزینه‎‌های بسیار زیادی برای سرگرم شدن در طول سفرتان خواهید داشت. مارینای لیماسول به‌عنوان رقیبی برای دبی و کاپری ساخته شده است. در آنجا می‌توان قایق‌های تفریحی لوکسی را مشاهده کرد که لنگر انداخته‌اند. به هنگام گشت‌وگذار در آنجا می‌توانید به یکی از رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متعدد آنجا بروید و اوقات خوشی را سپری کنید.

موزه پارادوکس (Paradox Museum) یکی از جاذبه‌های اینجا به شمار می‌رود که بدون شک برای خانواده‌ها بسیار جذاب و دلنشین است. در اینجا 50 نمایشگاه وجود دارد که حول محور توهم و جادو هستند. این موزه برای همه سنین مناسب است و در آنجا می‌توانید عکس‌های بسیار خوبی برای اینستاگرام خود بگیرید.

اگر به دنبال تاریخ و فرهنگ هستید نیز می‌توانید به مرکز تاریخی این شهر بروید که در فاصله کوتاهی از مارینا واقع شده است. در آنجا قلعه‌ای وجود دارد که قدمت آن به قرن چهارم میلادی باز می‌گردد و در طول سال‌ها نابود و بازسازی شده است. در این قلعه زندانی زیرزمینی نیز وجود دارد که تا سال 1950 میلادی مورد استفاده قرار داشت. شهر یونانی کوریون نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی تاریخی است که در فاصله یک ساعته از شهر لیماسول واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان