تجربه سفر خاص؛ صعود به قله آتشفشانی استرومبولی در ایتالیا

استرومبولی جزیره آتشفشانی کوچکی در شمال سیسیلی است و جزوی از مجمع‌الجزایر آئولیان متشکل از هشت جزیره است. این جزیره در حقیقت نوک قله آتشفشانی استرومبولی به شمار می‌رود که از عمق دریا به بیرون آب قدم علم کرده است. به طور سالانه ده‌ها هزار نفر به بالای این قله صعود می‌کنند تا شاهد دهانه‌های آتشفشانی آن باشند.

تجربه سفر خاص؛ صعود به قله آتشفشانی استرومبولی در ایتالیا

استرومبولی جزیره آتشفشانی کوچکی در شمال سیسیلی است و جزوی از مجمع‌الجزایر آئولیان متشکل از هشت جزیره است. این جزیره در حقیقت نوک قله آتشفشانی استرومبولی به شمار می‌رود که از عمق دریا به بیرون آب قدم علم کرده است. به طور سالانه ده‌ها هزار نفر به بالای این قله صعود می‌کنند تا شاهد دهانه‌های آتشفشانی آن باشند.

قله استرومبولی یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان است و اغلب اوقات نیز با پرتاب گدازه‌های داغ به بیرون باعث می‌شود تا ساکنین بومی مجبور به تخلیه شوند. رفتن به بالای این قله مطمئناً تجربه‌ای خاص است که می‌توانید در سفر به آن دست پیدا کنید. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این تجربه سفر خاص و صعود به قله آتشفشانی استرومبولی در ایتالیا بپردازیم.

مسیر دسترسی استرومبولی

جزیره استرومبولی یکی از دورافتاده‌ترین جزایر اینجا به شمار می‌رود و تنها راه رفتن به آنجا نیز با قایق است. قایق‌ها به‌صورت منظم و چندین مرتبه در طول روز از دیگر مکان‌ها به اینجا رفت و آمد می‌کنند، به‌خصوص از جزیره‌های بزرگتر و پر جمعیت‌تر لیپاری، ولکانو یا سالینا. برای اینکه به جزایر آئولیان نیز سفر کنید، باید از شهر میلازو در شمال سیسیلی با قایق به این جزایر بروید. علاوه بر این می‌توان از شهر ناپولی با قایق و کشتی به این مجمع‌الجزایر سفر کرد.

ورود به جزیره استرومبولی

قایق‌ها معمولاً در روستاهای کنار ساحل پهلو می‌گیرند، روستاهایی که در دامنه آتشفشان واقع شده‌اند. در اینجا جاده‌های بزرگ و توسعه یافته‌ای دیده نمی‌شود و فقط مسیرهای باریکی وجود دارند که گاهی اوقات شیب هستند. همین نیز باعث شده تا ساکنین بومی اینجا به جای استفاده از ماشین از موتورهای سه چرخی به نام باجاج استفاده کنند.

پس از آن نیز می‌توانید به محل اقامت خود بروید، محل اقامتی که از قبل نسبت به رزرو آن اقدام کرده‌اید. در اینجا محل اقامت‌های متعددی وجود دارند اما توصیه می‌شود که از قبل نسبت به رزرو محل اقامت خود اقدام کنید، به‌خصوص در فصل تابستان چرا که اینجا بسیار شلوغ می‌شود.

با توجه به فعال بودن آتشفشان، افراد بدون اجازه نمی‌توانند به بالای این قله صعود کنند. پس باید از طریق یک آژانس رسمی و با راهنمای ماهر به آنجا رفت. در این تور، همه افراد باید لوازم مورد نیاز و ضروری همچون لباس ضد باد و همچنین کفش‌های مخصوص کوهنوردی به همراه خود داشته باشند. با این حال، در فروشگاه‌های همان جا نیز می‌توان این لوازم را خرید یا اجاره کرد.

معمولاً کوهنوردان و گردشگران به هنگام عصر در میدان شهر در جلوی کلیسایی مشرف به دریا جمع می‌شوند. در اینجا به افراد کلاه ایمنی داده می‌شود تا در طول مسیر بپوشند. راهنما نیز به‌صورت مختصر مسیر سفر را توضیح می‌دهد. بالای این مسیر حدود 1000 متر از سطح دریا بالاتر است و همین نیز باعث شده تا مسیر پر شیبی در انتظار افراد باشد.

با نزدیک شدن به بالای کوه، صدای غرش آتشفشان شدیدتر و واضح‌تر می‌شود و این در حالی است که از دور می‌توان دهانه پر از دود آن را مشاهده کرد. در ادامه سفر و با غروب آفتاب، افراد می‌توانند شاهد مناظری بسیار زیبا و تماشایی از دامنه‌های استرومبولی باشند.

تماشای آتشفشان استرومبولی

پس از پشت سر گذاشتن مسیری طولانی، افراد به هنگام شب به بالای قله می‌رسند و در آنجا، منظره‌ای تماشایی و خیره‌کننده از طبیعت را شاهد هستند. در هر چند دقیقه، یکی از دهانه‌های آتشفشانی فورانی از گدازه‌های داغ را به آسمان پرتاب می‌کند که صدای بسیار بلندی دارد و مطمئناً هر فردی را به وجد می‌آورد.

پس از پایان یافتن تماشای آتشفشان، مسیر برگشت به پایان نیز همچنان به هیجان سفر می‌افزاید. قدم گذاشتن به پایان کوه در تاریکی شب مطمئناً می‌تواند بسیار مهیج باشد و شور و حال خوبی را در شما برانگیزد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان